173 Reacties

één jaar geleden

Hi, ik heb 5 oktober mijn eerste echo. Super spannend. Ik vind vooral de tijd nu tot de eerste echo heel lang duren. Wanneer vertellen jullie het je naasten?

één jaar geleden

Hi dames, Ik heb eind juli mijn spiraal eruit laten halen en het was gelijk raak. Ben nu 6 weken + 4 dagen zwanger, voor de eerste keer. Zo spannend en zo gewenst! 🥰 We hebben eigenlijk al gelijk na het verwijderen van m’n spiraal onze ouders ingelicht dat we het zouden gaan proberen, ook omdat het zo lang kan duren voordat het lukt, maar ook voor als het mogelijk mislukt. Dan zouden we het heel fijn vinden om het met ze erover te kunnen hebben. Vanochtend bij mijn huisarts (die ook verloskundige is) een echo laten maken, ik zag het hartje al flikkeren, zo speciaal! Over 2 weken weer een echo, blijkbaar doet hij dat in het begin elke 2 weken om de groeicurve een beetje in de gaten te kunnen houden. Alleen maar heel fijn. Verder voel ik mij super vermoeid, als in elke dag rond 9 naar bed, maar ook elke nacht om 4 uur wakker. 😵‍💫 Dit is ook wanneer ik wel later naar bed ga. Heel raar. Verder voelt het sinds 3 dagen alsof ik een mega kater heb, heel weeïg/misselijk. Maar (nog) niet overgeven gelukkig. Ben een beetje zoekende naar de momenten wanneer wel/niet te eten. Ik zou het heel graag al op m’n werk willen vertellen, ook voor wat meer begrip waarom ik vanuit huis wil werken. Maar daar wacht ik nog even mee tot week 10-12, of mocht het echt niet gaan met die misselijkheid. Wanneer hebben jullie het op je werk verteld? Ik baal ook dat ik totaal geen zin of puf heb om te sporten of überhaupt om te wandelen, wat ik normaal heerlijk vind. Maar natuurlijk logisch als je bedenkt waar je lichaam mee bezig is. Hoop dat dat ook weer een beetje terugkomt straks.

één jaar geleden

Reactie op Vriendinnetje28

Hi, ik heb 5 oktober mijn eerste echo. Super spannend. Ik vind vooral de ti ...
Wij wachten tot na de eerste echo. Al meerdere miskramen gehad en ook al heb ik het gevoel dat het nu goed zit, willen we dat eerst zeker weten. Daarna gaan we kijken hoe wanneer we het precies willen vertellen

één jaar geleden

Hoi! Ik vroeg me af hoe het met de aanstaande mama's gaat? Zijn jullie kwaaltjes veranderd/afgenomen/toegenomen? Eerste echo al gehad? Klopte jullie zelf berekende datum? Wij hadden vandaag een mooie 1e echo. De verloskundige schatte me al richting acht weken (zelf dacht ik 7.5 nu), dus de uitgerekende datum is voorlopig 9 mei. 🥰

één jaar geleden

Reactie op Vlieger

Hoi! Ik vroeg me af hoe het met de aanstaande mama's gaat? Zijn jullie kwaa ...
Hai! Met de kwaaltjes valt het gelukkig mee. Heel soms een beetje misselijk en wat vaker moeten plassen maar verder niets. Aanstaande maandag eindelijk de 1e echo. Ben zo benieuwd.. toch altijd spannend

één jaar geleden

Reactie op Vlieger

Kwaaltjes is beetje zelfde, ik ben moe en soms wat hongerig 😜 Verder niet misselijk ofzo. A.s. woensdag echo! Heeeel spannend 🥰

één jaar geleden

Reactie op Vlieger

Hier juist wat minder ver dan gedacht! Gisteren eerste echo en gelukkig meteen een flikkerende hartje in beeld, heel blij! En stiekem ook best blij dat het er 1 is ;) Dacht dat ik het goed kon inschatten omdat ik ovulatietest heb gebruikt en de eisprong ook heel duidelijk voelde. Maar toch bijna een week minder ver dan volgens mijn schatting. Verloskundige zei wel dat het nu nog lastig te zeggen is, 1 mm maakt al een dag uit. Heb zelf sinds deze week eigenlijk erg weinig klachten. Zelfs vandaag cappuccino gedronken (waar ik de afgelopen weken helemaal geen zin had in koffie), wel meteen maagpijn nu, dus misschien wat te overmoedig geweest 😆

één jaar geleden

Reactie op Adriana-25

Kwaaltjes is beetje zelfde, ik ben moe en soms wat hongerig 😜 Verder niet ...
Hahah en idd ben ik ook hongerig, ben al 2 kg aangekomen. Schrok daar wel van. Misschien ook vakantiekilo's, maar toch maar even goed op letten

één jaar geleden

Reactie op christi_

Hahah en idd ben ik ook hongerig, ben al 2 kg aangekomen. Schrok daar wel v ...
Ik ben nog niet op de weegschaal gaan staan🙈 misschien ook eens doen.

één jaar geleden

Reactie op Vlieger

Ik had gisteren de eerste echo (moest inwendig, baarmoeder lag ver naar achteren) en werd op 8+2 geschat met een uitgerekende datum van 6 mei. Dit terwijl mijn app 12 mei had bedacht en ik zelf 10 mei had uitgerekend. Bij de volgende echo kijken ze weer naar de datum. Voor nu blij met een mooi kloppend hartje! Helaas wel veel kwaaltjes. Veel misselijk, erg moe en vaak honger.

één jaar geleden

Hi dames! Ik ben ook zwanger van mijn eerste kindje, donderdag 5 oktober de eerste echo, ik vind alles zo ontzettend spannend dat ik gewoon bijna vergeet te genieten. Voor nu staat mijn uitgerekende datum op 10 / 11 mei! Dus vandaag precies 8 weken zwanger. Ik heb erg veel lage rugpijn en soms nare steken in m’n buik. Is dit herkenbaar voor jullie ?

één jaar geleden

Hallo allemaal, Ik ben 13 mei uitgerekend. En ik heb over twee weken de eerste echo… Heel spannend!! Ik heb zelf vooral last van vermoeidheid en gevoeligere borsten.

één jaar geleden

Hi! Rond 10 mei uitgerekend. Nu dus 8 w 1d Ik heb last van alle kwaaltjes die je maar kan hebben😁 kan niet genieten van de zwangerschap op dit moment.. Het lijkt alsof ik elke dag een kater heb.heeft iemand hetzelfde? Hoop dat het bij jullie wel soepel gaat! Dit is mijn eerste en ongeplande zwangerschap.. dus ik weet niet wat me te wachten staat maar vind het allemaal heel spannend! 🤗

één jaar geleden

Reactie op Vlieger

Op 21 september de eerste echo gehad en een flikkerend hartje gezien:) m’n kwaaltjes zijn toen eventjes verdwenen maar komen nu weer langzaam terug. Borsten zijn knoei hard en pijnlijk 🥲 en ik heb veel steken in m’n onderbuik aan het einde van de dag. Ook 9 mei uitgerekend

één jaar geleden

Mn voorlopige datum staat nu op 12-5-24. Na de termijn echo (17okt) wordt de datum officieel! Ben zwanger van ons 2e kindjes, mn zoontje is nu 13 mnd!💙

één jaar geleden

Reactie op Vlieger

Heyy! Ik ben vooral erg moe. Afgelopen week ook een klein beetje misselijk geweest, wat ik bij m'n dochter totaal niet had. Zelf uitgerekend op 11 mei (dochter is 8 mei geboren dus zit straks precies 2 jaar tussen). Heb 23 oktober de 1e echo. Volgende week maandag 1e afspraak bij de verloskundige. Om kwart over 5. Niemand weet nog dat ik zwanger ben en het gebeurt echt sporadisch dat iemand 'zomaar' op onze dochter moet passen. Wat zouden jullie doen? Toch een van de ouders in vertrouwen nemen of je kindje meenemen naar de verloskundige?

één jaar geleden

Vorige week dinsdag met 7.1 een mooi kloppend hartje gezien, morgen weer een echo maar dan bij de vk ( ziekenhuis traject gehad) Heb sinds gister opeens minder symptomen, maakt me gelijk zo onzeker. Vandaag precies 8 weken. Meer die dit herkennen?

één jaar geleden

Reactie op qqww

Vorige week dinsdag met 7.1 een mooi kloppend hartje gezien, morgen weer ee ...
Ja, bij mij wisselt het ook heel erg! Misschien wel fijn om de podcast van 24baby te beluisteren, daarin (ik denk bij de aflevering over week 7) wordt door de verloskundige gezegd dat dat heel normaal is gelukkig

één jaar geleden

Reactie op christi_

Ja, bij mij wisselt het ook heel erg! Misschien wel fijn om de podcast van ...
Thanks voor de tip, waar kan ik die podcast vinden?

één jaar geleden

Hi dames! Ik ben Quinty, 5 jaar samen met mijn man en 8 weken zwanger van de eerste! Vanaf deze week is de misselijkheid afgenomen, alleen wel heel erg moe. Afgelopen vrijdag de eerste echo gehad, alles zag er goed uit en we hebben het hartje zien kloppen!