12 Reacties
3 maanden geleden
Ik denk dat het een mentaal ding is! Je moet wel helemaal ontspannen en ongestoord kunnen zitten en kolven. Kan me voorstellen dat je op een eerste werkdag niet mega ontspannen bent, of wel? Geen specifieke tips, maar probeer dus vooral ontspanning en rust op te zoeken!
3 maanden geleden
Naar mijn ervaring moet je het wel een beetje gewoon worden en zoeken naar wat voor jou het beste werkt. Ik kolf bvb het meest als ik lekker met iets anders bezig ben, dus ik werk door tijdens het kolven (kantoorbaan). Als ik me teveel focus op het kolven en de opbrengst, kolf ik net minder. Ook helpt het mij om de kolf na 10min terug op massage stand te zetten om zo een extra TSR op te wekken. Als ik een periode te weinig kolfde, dan kolfde ik een keer meer per dag.
Vraagje uit nieuwsgierigheid: hoeveel voedingen heb je nodig voor een opvangdag en hoeveel ml moeten de voedingen zijn?
600ml lijkt me namelijk ook wel veel om bij elkaar te moeten kolven...
3 maanden geleden
Reactie op MomOfTwo94
Naar mijn ervaring moet je het wel een beetje gewoon worden en zoeken naar ...
Dank voor je reactie en tips! Ga ik proberen 😊. Zeker van die massagestand is ook een hele fijne tip!
Mijn dochter drinkt vanaf ongeveer 7 uur in de ochtend iedere 2 uur op dit moment, tussen de 100 en 120 cc. Maar ze slaapt de hele nacht door, dus vandaar dat ze overdag vaker komt. Nu gaat m'n productie sowieso een beetje op en neer, maar wordt ik laatste tijd in de nacht wakker omdat mijn borstel te vol zitten. Dan kolf ik in de nacht en krijg ik er veel uit. Maar in de middag is het sowieso al veel minder
minder. Morgen een dagje thuis werken, dat zal ook wel helpen 😊
3 maanden geleden
Reactie op MomOfTwo94
Naar mijn ervaring moet je het wel een beetje gewoon worden en zoeken naar ...
Hoelang kolf je op werk?
3 maanden geleden
Ik kolfde altijd met een serie op, dan was ik heel relaxed en lette ik eigenlijk niet echt op het kolven en ging het voor mij vanzelf. Misschien helpt het voor jou ook!
(Mijn favoriete serie tijdens het kolven: Sex and the City. Rond de 20 minuten per aflevering dus perfect voor opstarten, kolven en opbergen hahaha)
3 maanden geleden
Ik denk dat het wel beter wordt naarmate je het langer doet, hoor. Eerste keer is sowieso wennen: een nieuwe plek, met je spulletjes daarheen lopen, daarna weer schoonmaken etc. Nog zoeken hoe je het combineert met je werkzaamheden. Misschien voel je je ook een beetje opgelaten? Heb je een fijne plek waar je niet gestoord kan worden? Niet gek dat het even wat minder was, maar indd als je je meer op je gemak voelt en ontspannen bent komt het vast goed. 😊
3 maanden geleden
Reactie op Hilde_D_
Dank voor je reactie en tips! Ga ik proberen 😊. Zeker van die massagestand ...
Oohja, dan heb je inderdaad wel een grote hoeveelheid nodig. Maar ook wel fijn dat ze doorslaapt. 😉
Als zij al optijd gaat slapen, zou je ook 's avonds een keer extra kunnen kolven. Dan wordt je misschien niet meer wakker met stuwing en heb je nog wat extra voor de volgende dag.
3 maanden geleden
Reactie op Taurus1994
Hoelang kolf je op werk?
Ik kolf 15-20 minuten, afhankelijk van of ik nog een TSR gevoeld heb of niet.
3 maanden geleden
Reactie op MomOfTwo94
Ik kolf 15-20 minuten, afhankelijk van of ik nog een TSR gevoeld heb of nie ...
Ik heb dat gevoel dus nooit.. erg apart. Het schiet wel snel toe met een handkolf maar met mijn elektrische duurt het wat langer. Ik hoef gelukkig pas in november te werken maar ik ben zo benieuwd hoe dat kolven gaat op werk
3 maanden geleden
Ik denk dat de andere reacties erg goed zijn om door te lezen! Zelf heb ik ook last van te weinig kolven tijdens werktijd. Ik probeer direct na de ochtendvoeding te kolven en 's avonds een paar uur na hij op bed ligt. Lig ik idd niet met stuwing in bed. Is wel een risico, want soms wordt hij precies wakker als ik daarna naar bed ga.. Merk dat ik 's avonds vaak wel een hele voeding eruit haal. Het is even zwaar maar meer dan dit kan ik ook niet doen nu. Probeer het gewoon zo lang mogelijk vol te houden. Kolf trouwens 30 min per keer zelfs!