243 Reacties
2 maanden geleden
Waarom willen zoveel mensen hier al van de speen af? Ik ben blij dat mn kind speent en strakjes als hij 2 of 3 is leren we het wel af
2 maanden geleden
Reactie op langnekoor
Waarom willen zoveel mensen hier al van de speen af? Ik ben blij dat mn kin ...
Ja ik wil er ook liever niet te afhankelijk voor worden. Alleen slapen mbv speen, paniek als de speen eruit gaat en dat je het de hele tijd weer in dat mondje moet doen. Bovendien ook niet goed voor de tandjes. De kinderen kunnen echt zo’n speenmondje krijgen met een overbijt
2 maanden geleden
Reactie op langnekoor
Ik wil er nu nog niet vanaf, maar bij mijn oudste met 7 maanden gestopt en zoiets zou ik nu weer top vinden. Hij trok hem rond die leeftijd steeds uit, maar kon hem er nog niet zelf indoen. Zowel bij het in slaap vallen als in zijn slaap. Kreeg de indruk dat hij er meer last dan plezier van had en daarom toen gestopt. Schijnt ook wat beter voor gebit en spraak te zijn geloof ik en scheelt een hoop gedoe als je er niet steeds aan hoeft te denken, schoon te maken etc.
2 maanden geleden
Reactie op langnekoor
Ik begrijp het ook niet, onze kleine doet het ook prima zonder maar soms is het fijn om hem zo te sussen.
Heb zelf een speen gehad vroeger en uiteindelijk geduimd tot laat (2 vingers ipv duimen wel) en heb geen overbeet en heb rechte tanden, nooit een beugel gehad.
Dus volgens mij gaat die vlag niet op 😂
2 maanden geleden
Reactie op langnekoor
Geen idee. Ik wil er voorlopig nog niet van af hoor 😅. Oke ik heb liever dat hij gaat duimen zoals de oudste, maar de zuigbehoefte is nog zo groot. Mijn oudste is nu 2 en heeft wel een overbeet, maar de tandarts zegt zelf ook dat zolang hij gestopt is voor hij gaat wisselen dat het dan echt wel goed komt.
Qua spraak ofzo niets negatiefs gemerkt. Meneer is net 2 (van juni) en spreekt met volledige volzinnen 🙈
2 maanden geleden
Oke, dus onze dochter slaapt in de cosleeper met een slaapzak. Wel nog met een lakentje eroverheen vanwege de onrust.
In de cosleeper stop je het lakentje makkelijk in
Nu willen we haar vaker in haar ledikant proberen te leggen maar krijg ik het lakentje niet mooi strak ingestopt. Die spijlen zitten me in de weg😅
Voor mijn gevoel ben ik onwijs aan het klooien en kan het veel makkelijker.
Iemand de gouden tip?
(Fedde en Kees lakentje geprobeerd maar hier wordt ze onrustig van)
2 maanden geleden
Ongeruste mama hier: ik kwam een filmpje tegen van een beweeglijke baby. Veel reacties daaronder gaan over dat dit ‘niet normaal’ gedrag is voor een baby en kan wijzen op neurologische problematiek. Mijn baby doet precies hetzelfde..
is dit voor jullie wel/niet herkenbaar?
https://www.instagram.com/reel/C-KJXN2O62L/?igsh=MWwycmtiZzQybW81Nw==
2 maanden geleden
Reactie op Maanlicht
Ongeruste mama hier: ik kwam een filmpje tegen van een beweeglijke baby. Ve ...
De bewegingen herken ik maar niet de snelheid en intensiteit als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou je zorgen met het CB bespreken !
2 maanden geleden
Reactie op Maanlicht
Ongeruste mama hier: ik kwam een filmpje tegen van een beweeglijke baby. Ve ...
Mijn baby beweegt zo ook veel hoor. Niet zo strak en gestrekt zeg maar. Maar heel eerlijk lijkt het kindje op het filmpje mij ook al wel wat ouder. Eerder een maand of 5 ofzo. Als je je zorgen maakt je eigen kindje even filmen en aan het cb of ha laten zien
2 maanden geleden
Reactie op coquettes
Welke wasgel gebruiken jullie? Ik gebruik nu zeepvrije wasgel van Zwitsal m ...
Wij gebruiken de producten van Weleda (die met Calendula). Ruikt lekker en onze kinderen (met gevoelige huid) reageren er niet op.
2 maanden geleden
Reactie op Cinniexxx
Van de speen af? Wie wil dat nou. Ik wou dat mijn zoontje de speen nog wou! ...
:D
2 maanden geleden
Hoe gaan jullie om met volgende situatie?
Dochter slaapt sinds 13u, wordt wakker van de honger om 14u30 en valt tijdens de voeding terug in slaap. Ik heb ze nu dus gewoon terug in bed gelegd en ze slaapt nog steeds.
Afgelopen week heb ik dit al een paar keer gehad. Ik twijfel dan elke keer of ik ze verder moet laten slapen of toch mee naar beneden moet nemen.
Bij onze oudste heb ik dit dilemma nooit gehad, die sliep erg slecht en viel echt nooit zo snel (terug) in slaap.
In principe laat ik ze altijd slapen tot ze zelf wakker worden, maar ben ergens ook bang dat ze dan een omgekeerd ritme krijgt ofzo. Wat doen jullie?