23 Reacties

3 maanden geleden

Ik hoor ook graag de bevindingen

3 maanden geleden

Bij ons hielp het niet 4 jaar terug mijn zoontje kreeg ook buikkrampen van de kv dus was er snel klaar mee ik ben hem toen weer gewoon de borst gaan geven en eerder naar bed gegaan

3 maanden geleden

Reactie op Gsd28

Bij ons hielp het niet 4 jaar terug mijn zoontje kreeg ook buikkrampen van ...
Eerder naar bed is natuurlijk ook een heel goed idee haha. Neem het me elke ochtend voor als ik weer zo verrot opsta maar als het eenmaal avond is ben ik niet meer moe en blijf ik veel te lang op

3 maanden geleden

Hi! Bij onze zoon (van nu 2 jaar) heeft het destijds geen verschil gemaakt (hij sliep ook snel door op borstvoeding). Onze dochter krijgt nu KV (sinds het begin al) en komt nu alleen nog rond 2.00 uur. Echter is ook zij erg onrustig vanaf een uurtje of 5. Ik heb het idee dat ze dan gewoon lichter slaapt en de darmen al wat gaan werken. Weet dus niet of dit bij jullie anders zal zijn, maar dit is hoe het hier gaat :)

3 maanden geleden

Wij hebben, mede door de onrust, er uiteindelijk voor gekozen om ons zoontje op z’n kamer te leggen. Zo slaapt hij wel door, en maken wij hem niet wakker door een speen aan te bieden. En kunnen wij ook beter slapen.

3 maanden geleden

Hier helpt het juist super goed, mijn zoontje slaapt sinds ik begonnen ben van 23:00 tot 7/8 uur… met borstvoeding kwam hij soms elke 2 uur en dat trok ik niet meer. Hij is geboren met 5 kilo en ondertussen 9 weken 7,5 kilo. Dus hij is een stuk meer verzadigd en ik weet ook wat hij drinkt…

3 maanden geleden

Mijn oudste heeft kv gehad (bv lukte niet), mijn tweede nu krijgt bv. Het drinkgedrag in de nacht is bijna exact gelijk.

3 maanden geleden

Ik vervang de voeding van 23 uur voor kv. Ze komt dan meestal tussen 6 en 8 uur weer (dit verschilt per nacht). Als ik bv geef komt ze meestal tussen 3 en 4 uur weer. Ik ben dit gaan uitproberen maar heb niet meteen een heel pak kunstvoeding open gemaakt. Bij veel winkels kan je een doosje nutrilon kopen met 3 voedingen, dit heb ik eerst geprobeerd. Ik zou het gewoon een keer proberen, kan geen kwaad!

3 maanden geleden

Reactie op MaLa97

Ik vervang de voeding van 23 uur voor kv. Ze komt dan meestal tussen 6 en 8 ...
Mag ik vragen hoe je de hoeveelheid hebt bepaald? Gewoon de rekenhulp van bv naar flesje afgekolfde melk?

3 maanden geleden

Ik weet niet of kv echt de oplossing gaat geven. Geef momenteel borstvoeding en mn zoontje krijgt om 23.00u, dan 's nachts 1x en komt wordt vervolgens tussen 6.00-7.00u wakker. Kan me niet voorstellen met deze temperaturen, maar kan het zijn dat hij het koud heeft?

3 maanden geleden

Mijn zoontje van zes weken slaapt in de nacht acht uur achter elkaar, krijgt bv. Mijn oudste dronk zijn hele eerste levensjaar om de drie uur. Niks anders gedaan, maar het kan dus wel gewoon met bv :) succes!

3 maanden geleden

Reactie op MaLa97

Ik vervang de voeding van 23 uur voor kv. Ze komt dan meestal tussen 6 en 8 ...
Gaat je kindje dan om 23:00 uur naar bed? Of eerder in de avond, zodat ze om 23:00 uur wakker wordt voor de volgende voeding?

3 maanden geleden

Reactie op ×Jon

Ik weet niet of kv echt de oplossing gaat geven. Geef momenteel borstvoedin ...
Gaat je kindje dan om 23:00 uur naar bed? Of eerder in de avond, zodat ze om 23:00 uur wakker wordt voor de volgende voeding?

3 maanden geleden

Bij mij slaapt ze langer door als ik de laatste voeding (tussen 22.00 en 23.00) vervang met KV. Ik maak haar er wel voor wakker anders maakt zr haar lange ruk in de avond al.

3 maanden geleden

Mijn dochter van 10 weken krijgt rond 21:30u haar laatste bv, ze slaapt door tot 5 a 6u in de ochtend. De rest van de dag krijgt ze ook alleen maar bv

3 maanden geleden

Oja, als ze om 22u al slaapt geef ik haar een droomvoeding. (Voed ik haar terwijl ze doorslaapt) en komt ze weer pas 7 a 8 uur later

3 maanden geleden

Ik denk dat dat komt omdat je kindje voor zijn leeftijd heel vroeg de nacht in gaat. Die kleintjes maken nog niet zulke lange nachten.

3 maanden geleden

Hier geen verschil. Bij ons slaapt ze pas om 21:00 u en is dan rond 02:30 wakker voor een fles kv. Daarna is het ook feest vanaf 05:00 u (onrustig, veel geluidjes maken, beentjes optrekken, draaien). Bij mijn zoontje ging dat precies hetzelfde en bleek dat zijn darmpjes sochtends gewoon erg actief waren. Dat wordt met de tijd beter!

3 maanden geleden

Hier slaapt ze van 23.00/00.00 tot 05.00/06.00 en dan is het ook onrust. Laatste week nemen we haar rond 05.00/06.00 bij ons en dan slaapt ze dus, zonder voeding?!, door. Ze voelt rond 05.00/06.00 ook altijd heel koud aan, te koud? Ondertussen dus aan het wachten tot ze wakker is. Ik pas wel de regels van veilig samen slapen toe. Dit alles op bv trouwens. We hebben ook een tijd in de avond een fles afgekolfde melk gegeven. In de hoop dat ze dan net wat meer binnen kreeg en door ging slapen. Dat ging ze toen wel doen. Inmiddels wel weer gewoon live, en slaapt nog steeds dan door (in ieder geval van 23.00/00.00 tot 05.00/06.00). Maar waarschijnlijk hebben wij gewoon heel veel geluk hiermee.

3 maanden geleden

Reactie op romina95

Mag ik vragen hoe je de hoeveelheid hebt bepaald? Gewoon de rekenhulp van b ...
Ja inderdaad en ik kijk vaak naar mijn dochter. Als ze overdag minder vaak kwam voor een voeding of in de avond veel wilde drinken doe ik er wel eens wat meer in en laat haar drinken tot ze stopt. Ook heb ik een weegschaal in huis en weeg haar dan voor en na de voeding en kijk dan wat ze ongeveer uit de borst drinkt. Zo heb ik ook een beetje een schatting. Zo mochten we toen ze 5 weken was van het consultatiebureau maar 90 cc in de fles doen terwijl ze uit de borst rond de 120 cc dronk.