30 Reacties
8 maanden geleden
Hee! Hier hetzelfde verhaal en dezelfde wens maar ik heb het totaal nog niet opgegeven. Met 32 weken (over 2 weken) krijgen wij een nieuwe echo om te kijken hoe het dan is. Hoe lang moet je nog tot aan je bevalling? Mijn verloskundige gaf aan dat dit meestal vanzelf alsnog goed komt!
8 maanden geleden
Bij mij lag de placenta bij de 20w echo ook voor het grootste deel over de baarmoedermond, maar toevallig vandaag een echo gehad om te kijken hoe het er nu voorstaat. Bij is hij mooi naar boven gegroeid (wel mazzel met een placenta aan de buikzijde). Ik mag dus nu terug naar de verloskundige en op de natuurlijke manier bevallen, erg blij met dit nieuws 😊. Overigens nooit een bloeding gehad ook.
8 maanden geleden
Reactie op Manuelle24
Hee! Hier hetzelfde verhaal en dezelfde wens maar ik heb het totaal nog nie ...
Aaah oke! Ik ben nu 28 weken. Heb over 1.5 week weer een echo om te kijken of het verbeterd is. Zit er bij jou nog ruimte tussen? Bij mij was er eerst nog 2 cm ruimte over maar nu al geen meer. Volgens de vk is de kans dan klein dat hij nog mee omhoog groeit...
8 maanden geleden
Klein dat hij zo blijft liggen of kleine kans dat die nog omhoog groeit?
Ik geloof dat die van mij inderdaad ook 2cm ruimte nodig had, we horen dus over 2 weken of die genoeg omhoog gegroeid is. Mogelijk is het bij jou een kleinere kans omdat jij nu al verder bent in je zwangerschap dan dat ik was toen ik het hoorde (was met de 20 weken echo bij mij). Als het niet veranderd moeten we een keizersnede, dat zou ik persoonlijk wel heel jammer vinden...
8 maanden geleden
Ik had dit ook maar bij mij is het meegegroeid met mijn buik (placenta ligt aan de voorzijde).
Volgens mij ligt het aan of de placenta voor of achter ligt hoe veel kans er nog is of deze zal verplaatsen. Weet je of de placenta bij jou aan de voor- of achterzijde ligt?
8 maanden geleden
Reactie op Manuelle24
Ik ...
Kleine kans dat hij nog omhoog groeit indd...
8 maanden geleden
Ik had dit ook maar bij mij is het meegegroeid met mijn buik (placenta ligt ...
Die van mij ligt aan de achterkant
8 maanden geleden
Reactie op Manuelle24
Ik ...
Dat zou indd echt balen zijn! Ben benieuwd hoe het er bij jou voorstaat over 2 weken!
8 maanden geleden
Mijne lag achter en eroverheen, hele kleine kans dat de placenta nog zou verplaatsen aldus de gyn. Maar uiteindelijk toch voldoende verplaats!
8 maanden geleden
Ik ben gisteren voor een placentalocalisatie geweest met 30+2 weken en helaas ligt mijn placenta tegen de baarmoedermond of er overheen, lastig te zien. Ben per direct medisch geworden, over 4 weken een nieuwe echo. Als de placenta dan opgeschoven is dan krijg ik de kans om natuurlijk te bevallen onder supervisie van de gynaecoloog. Maar omdat mijn placenta aan de achterzijde ligt en er sinds de 20 weken echo geen verandering is geweest, geeft de gynaecoloog het weinig kans. We gaan het zien 🤞🏻
8 maanden geleden
Reactie op BvdS3
Mijn placenta lag er niet voor, maar wel te dicht bij, dit was wel met 20 w ...
Precies zoals bij mij, maar over 4 weken pas de 32 weken echo. Super spannend, maar fijn om te horen dat het bij jou goed is gekomen. Dat hoop ik ook!
8 maanden geleden
Bij mijn eerste zwangerschap was dit ook zo, uiteindelijk met 34 weken toch ver genoeg verplaatst (planceta aan de achterkant). Dit keer bij de 20 weken echo weer te dichtbij (niet er overheen) en volgense week de placenta lokalisatie ben heel benieuwd 🤞🏻 (placenta is weer achter€
8 maanden geleden
Hee! Mijn placenta ligt laag. 7mm van de uitgang vandaan. Ik heb wel m'n placenta aan de voorkant, dus de kans dat hij omhoog is gegroeid is wel groot heb ik begrepen. Begin het nu wel spannend te vinden, dinsdag heb ik de echo daarvoor. Dan ben ik 32 weken. Duimen 🤞
Lastig is het als hij d'r echt over heen ligt... Maar ook daarin lees je óók positieve verhalen.. echt afwachten, duimen en hopen.
8 maanden geleden
Vandaag met 31+ weken ook weer een echo gehad van de placenta. Hij ligt nu 1.7cm van de baarmoedermond vandaan. Over 3 weken nog een keer een echo. Wel al te horen gekregen dat ik vaginaal mag bevallen maar dan wel klinisch ivm kans op veel bloedverlies door de laag liggende placenta, en dan is er alsnog een kans dat er een keizersnede word gedaan.. wel erg dubbel vind ik mja. Horen het over 3 weken
8 maanden geleden
Reactie op Lovexo
Vandaag met 31+ weken ook weer een echo gehad van de placenta. Hij ligt nu ...
Hard duimen dat hij nog wat opschuift! Volgens mij is het minimum 2 cm toch? Daar ben je wel bijna. Lag hij er eerst overheen? Spannend! 🤞
8 maanden geleden
Reactie op wensvoornummer2
Hard duimen dat hij nog wat opschuift! Volgens mij is het minimum 2 cm toch ...
Dat dacht ik dus ook minimaal 2cm. Maar deze verloskundige zei dat het nu ook al zo mogen 1.7.. zelf wel beetje huiverig in omdat ik idd ook overal lees minimaal 2 cm.
Volgens de echo bij de 20 weken lag mn placenta er overheen. Met 24 weken lag die 1 cm van de baarmoedermond af
8 maanden geleden
Reactie op Lovexo
Dat dacht ik dus ook minimaal 2cm. Maar deze verloskundige zei dat het nu o ...
Ik had zelf de laatste echo 1.4cm en moet inderdaad naar 2cm toe. Maar ik denk dat 2cm de absoluut veilige grens is voor een niet medische thuisbevalling. Met 1.8cm kun je misschien wel vaginaal proberen te bevallen maar ben je medisch, maar dat betekend niet gelijk een keizersnede. Dus verwacht ik dat je nu in dat grijze tussen gebied zit. Hopelijk kom je nog op 2cm uit!!
8 maanden geleden
Reactie op Lovexo
Dat dacht ik dus ook minimaal 2cm. Maar deze verloskundige zei dat het nu o ...
Bij mij zeiden ze met m'n 7mm al dat ik gewoon vagina kan bevallen haha. Ik wil -als het veilig is uiteraard- dat wel gaan doen, maar dan wel in het ziekenhuis. Mocht er dan toch ruimer bloedverlies zijn dan kunnen ze direct handelen. Eerst dinsdag afwachten en duimen dat hij goed is opgeschoven. Ik heb wel goede hoop 😊🤞 Maar placenta ook aan de voorkant, dus dat scheelt.