4 Reacties

3 maanden geleden

Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees.. Hier ook. Niet aangekomen tijdens de zwangerschap maar zeker wel een buikje eraan overgehouden. Ik voel me niet meer comfortabel in zomerkleding überhaupt strakke kleding. En krijg ook niks voor elkaar. Ben gewoon gesloopt sinds de bevalling en met de borstvoeding. Heb je al een dokter opgezocht voor de pijnklachten? Heb je je verdiept in specifieke oefeningen na de bevalling? Schijnt een groot verschil te zijn in bijvoorbeeld buik oefeningen. Hier trouwens ook, alle frustraties gaan naar partner toe en die lijkt t maar niet te begrijpen dat ik ergens dieper mee zit.

3 maanden geleden

Jaa heel herkenbaar dit…

3 maanden geleden

Hi! Ik snap je helemaal. Ik ben denk ik nog zo’n 15 kilo zwaarder dan voor de bevalling. Iedere ochtend is een strijd om überhaupt iets fatsoenlijks aan te trekken. Wandelen is hier ook geen optie omdat ik 3 weken geleden m’n voet gebroken hebben. M’n partner moet het ook enorm ontgelden, maar dat geef ik natuurlijk niet toe richting hem.. ik word nou eenmaal niet blij van opmerkingen als: maar kijk nou eens naar het positieve, het is mooi weer! 😂 Met m’n verstand weet ik dat acceptatie van de situatie enerzijds en anderzijds hulp inschakelen en actie ondernemen waar mogelijk de beste oplossing is. Gevoel en verstand zitten alleen niet altijd op 1 lijn :)

3 maanden geleden

Ik heb laatst een boek gelezen over pijn en vermoeidheid: dat gaat vaak hand in hand. Dus tot we meer rust nemen voor onszelf blijven veel pijnklachten aanhouden. Moeilijk te doen met een baby die 24/7 zorg vereist 😂 Maar wat misschien wel helpt is: - Twee items kopen die groter zijn (en nu dus beter passen) en makkelijk te combineren zijn. Bijvoorbeeld een wijde rok of uitlopende overslagjurk en een pantalon/broek of legging. Eventueel nog een wijd t-shirt. Dan kun je best veel combinaties maken zonder je ergens in te hoeven ‘proppen’ voor je gevoel, en de wijdere rok bijvoorbeeld verbergt je buik weer een beetje 😊 Verder, als het je ding is en je geen last hebt van een keizersnedewond, is de Spanx faux leather legging een wondermiddel als je het mij vraagt 😂 ook weer een maatje groter aanschaffen dan je gewend bent en je weer niet wat je overkomt 😂 qua materiaal (beetje glimmend) niet helemaal mijn ding maar met een leuk shirt/topje erboven helemaal leuk!