7 Reacties
3 maanden geleden
Bij mij is mijn dochter leidend. Zij doet al twee weken de voeding van 2200 overslaan. Ze gaat rond 20:00/2100 naar bed, laatste voeding daarvoor..dan meld ze zich om 0300 en toevallig vandaag om 0600. In de nacht lekker laten slapen denk ik en zorgen dat ze eromheen de voeding krijgt die ze nodig heeft. Dat is althans wat ik doe.... Ik ben van mening dat een baby echt wel aangeeft als die honher heeft en anders houdt ongeveer het aantal voedingen aan ( minimaal) wat ze moeten hebben op 24 uur. Mijn docbter is vandaag 10 weken en doet het vaak op 5 voedingen op 24 uur
3 maanden geleden
Onze zoon heeft/had dat ook, 19.00 uur zijn flesje, wakker tijd, douche en/of badje en dan ligt hij er meestal om 20.30 uur in en slaapt direct.. als wij hem niet wakker zouden maken kwam hij vaak rond 01.30 uur zelf.. er toch voor gekozen hem om 23.30 uur nog een flesje te geven en dus wakker te maken .. althans.. 9/10 drinkt hij deze slapend op.. maar dan slaapt hij daarna tot 06.00-06.30 uur..
Hij krijgt nu 6 flesjes maar kunnen er nog geen 5 van maken omdat hij ze nog niet helemaal leeg drinkt dus kunnen die laatste voeding nog niet vervroegen ☺️
3 maanden geleden
Wij hadden hetzelfde, ik geef bv. Onze dochter (morgen 7 weken) daarom ervoor gekozen een droomvoeding rond 23.00u te geven. De eerste dagen kwam ze dan ook nog vroeg in de nacht maar na even doorzetten komt ze nu rond 4 a 5 uur 1x en daarna in de ochtend om rond 8 uur. Nu hebben we dus maar 1 nachtvoeding en dit scheelt voor mij veel mbt slaap.
3 maanden geleden
Herkenbaar. Onze dochter komt eigenlijk op dezelfde tijden. Bij haar werkt het niet om rond 23.00 nog een voeding te geven, ze komt dan alsnog rond 01.30/02.00 uur.
Bij onze oudste dochter werkte dat ook niet en die sliep bij vier maanden zelf door van 19.00-06.00, dus wij laten het mooi zo en maken haar niet wakker voor een laatste voeding.
3 maanden geleden
Herkenbaar, ook borstvoeding en 2 andere kleine kindjes dus slaap hard nodig. Ik heb wel een tijdje doorgezet met droom voeding om 23:30. Dat werkte beter dan eerder op de avond (zoals 22u) moest echt even een aantal dagen/week doorzetten en toen kwam ze later voor de voeding s nachts. Wij hebben die nachtvoeding daarbij ook een beetje gerekt (met hulp van partner) door een speentje en terug in slaap wiegen, omdat de tijd ook wat een gewoonte kan zijn geworden. Nu vaak rond 5 ipv 2 uur. En nu ga ik de avondvoeding wat vervroegen en dan uiteindelijk laten vervallen..
3 maanden geleden
Het werkt echt wel om het ritme een beetje te beïnvloeden maar het begin is dan rete zwaar omdat je nog meer slaap mist :/ maar uiteindelijk is het voor een baby ook een heel natuurlijk ritme om van 00:00 tot 5 een diepe slaap te hebben.