8 Reacties

4 maanden geleden

hahaha, ik volg even. hetzelfde hier, boos worden als de speen uitvalt als hij nog niet diep genoeg slaapt en dan constant opnieuw terug stoppen… zo vermoeiend

4 maanden geleden

Wij merken juist dat ons zoontje van bijna 7 weken ineens steeds minder de speen wilt. Geen idee hoe dit komt. Maar daarvoor was het ook een haat liefde verhouding met de speen haha. Enerzijds fijn om hem te geven zodat hij ietsje rustiger werd en anderzijds inderdaad vervelend dat hij verdrietig werd als zijn speen weg was in bed of enorm begon te smekken waardoor wij niet meer konden slapen haha. Ook heel apart want soms sloeg hij zelf zijn speen (waarschijnlijk onbenullig en niet bewust) uit zijn mond en vervolgens boos en huilen dat zijn speen weg is haha

4 maanden geleden

Dit lijkt wel het verhaal van mijn zoon en zijn geliefde speen.. de eerste had ook snel zijn duim gevonden. Ik riep ook altijd, die is hij nooit kwijt! Voor nummer twee ga ik nu maar mee met die flow van de speen en zie wel waar het strandt. Ik vind het een uitkomst, hoe krijg ik hem anders stil overdag??

4 maanden geleden

Reactie op lcupedo

Wij merken juist dat ons zoontje van bijna 7 weken ineens steeds minder de ...
Ja dat laatste is zo herkenbaar 😅 Compleet per ongeluk natuurlijk, maar zooo frusterend. Maar dan zie ik allemaal vriendinnen waarbij kinderen de speen hebben en dan zie ik ook hoe chill het is als ze ouder zijn. Dus dan twijfel ik er weer over 😂

4 maanden geleden

Reactie op lcupedo

Wij merken juist dat ons zoontje van bijna 7 weken ineens steeds minder de ...
Heeft dit dan te maken met het afnemen van de zuigbehoefte? Dat gebeurt toch na zoveel tijd?

4 maanden geleden

Hier precies hetzelfde! Bij onze zoon van 2 jaar heb ik hem na 3/4 maanden weggenomen omdat hij hem ook vaak uitspuugde en hij ook wisselend enthousiast leek. Mijn zoon slaapt sindsdien ook heerlijk met zijn knuffelkonijn! Ik merk dat ik als ouder ook niet zo goed weet wat ik met die speen aan moet 😜 Tot op heden vind ik het vooral maar weer ‘gek’ om continue aan te bieden en bij uitspugen steeeds opnieuw te proberen. Ik kijk het even aan, maar denk dat ik hem nu ook bij 3/4 maanden weg probeer te nemen.

4 maanden geleden

Hier spuugt onze baby van 7 weken ook de speen wel eens uit, gaat huilen, terwijl hij wil gaan slapen. Na een aantal keer weer terug stoppen, zijn we daar ook klaar mee. We laten hem dan even huilen (5 minuten), hij stopt daarna met huilen en valt dan in slaap. Soms accepteert hij de speen weer wel en valt dan met speen in slaap.

4 maanden geleden

Ik wou dat m’n dochtertje de speen nam 😂 ze moet er niks van weten, alleen soms tijdens krampjes.