10 Reacties
2 maanden geleden
Ik ben al aan t werk. Avond en dagdiensten draai ik. Hoe ik het doe? Gewoon doen.. het is pittig maar helaas niks aan te doen in de zorg qua onregelmatigheid.
Ik ga binnenkort overstappen naar n andere baan in de zorg zonder onregelmatigheid omdat het echt vermoeiend en iritant is voor mijn gezin.
2 maanden geleden
Hier nu nummer 2 dus al enige ervaring van dochter 1 die nu 2 jaar is. Het is vermoeiend maar helaas hoort het erbij.... ik probeerde vooral af en toe met mijn man af te wisselen in de nachten. De gene die vroeg moet werken hoeft er dan in de nacht niet ( altijd) uit. Samen vroeg eruit is kijken wie het beste de nacht kan hebben, wie is het meeste moe. Als ik dan de nacht moest doen ging ik vroeg naar bed en deed mijn man de laatste 22.00 uur fles. En in het weekend elkaar gunnen om de beurt iets langer te kunnen blijven liggen en de andere met de kleine eruit te gaan. Ook probeerde ik vaak voor mijn avond dienst mijn dochter net wat eerder naar de opvang etc te brengen zodat ik een moment van rust had voor ik de hele avond nog moest werken.
Ik snap heel goed dat je er tegen op ziet maar het gaat je lukken hoor, het is even een weg zoeken hoe het voor jou en jullie werkt
2 maanden geleden
Reactie op Puck10
Hier nu nummer 2 dus al enige ervaring van dochter 1 die nu 2 jaar is. Het ...
Dank voor je berichtje. Merk vooral dat ik het mentaal heel zwaar vind nog en het gevoel heb er niet aan toe te zijn.. gelijk in tranen uitbarsten als iemand vraagt hoe het gaat bijv... heb een zeer slechte start gehad..
2 maanden geleden
Ik merk ook dat ik heel erg tegenop zie. Ik moet in eerste instantie wel eerst weer opbouwen (zat in de ziektewet sinds week 6 zwangerschap en dus al bijna een jaar niet gewerkt). Weet wel dat je tot na 6 maanden na je zwangerschap je recht hebt op regelmatige werktijden en rust! Helpt misschien ook met er weer in komen.
2 maanden geleden
Ik werk avonden en nachten en om die reden heb ik beide keren tot mn kindjes 8 maanden waren verlof genomen. Voor 2 diensten in de week is het wel te doen zo, maar 8u opstaan met kindjes en dan tot 23:30 werken zijn echt lange dagen.
2 maanden geleden
Reactie op BMB97
Dank voor je berichtje. Merk vooral dat ik het mentaal heel zwaar vind nog ...
Wat vervelend dat je een zware start hebt gehad, Helaas heeft dat vaak weerslag op je herstel en duurt dat allemaal wat langer, weet dat het zeker niet erg is! Misschien wel goed om dit gesprek te voeren met de lijden gevende? Evt vast afspraken maken om tijdelijk minder diensten te hebben? Evt meer regelmaat in werkdiensten? Of nog langer verlof nodig is. Vaak help het om hier open over te zijn zodat er rmee gekeken kan worden naar een ( tijdelijke) oplossing. Hoelang heb je nu nog verlof?
2 maanden geleden
Ik werk ook als verpleegkundige in het ziekenhuis. Ik heb toen ik mijn eerste kindje kreeg 20u gewerkt. Mijn dag begon vroeg met eerst voeden in bed en daarna kolven en eten en dan ging de kleine naar de gastouder. Toen in de tweede kreeg idem maar en werkte in vaak vrij, za, zo of die week erop do, vrij en moet zeggen dat stukje werken kon ik mezelf dan ook op instellen en uiteindelijk is mijn man ook ouderschapsverlof gaan opnemen om de vrijdag dus dan hoefde ik ze alleen maar de ene week op vrij weg te brengen en de andere week alleen op de donderdag aangezien hij weekend/vrijdag thuis was dus dat vond ik ook echt schelen. Toen ik mijn derde kindje kreeg (2020 tijdens coronaperiode) kwamen er weer mensen terug werken in het ziekenhuis met kleinere contacten dus heb toen ook gevraagd of ik een kleiner contract, kreeg ik een ben ik 16u gaan werken en ben ik met opname van 4u ouderschsverlof 12u gaan werken een vrijdag en die weel erna za, zo en moet zeggen dat geeft echt rust thuis. Als ik de vrijdag werk is mijn man thuis dus ik hoef ze ook niet meer naar een gastouders/kinderopvang te brengen. Nu mijn vierde kindje gekregen en afgesproken dat ik dus weer kom werken zoals voor mijn verlof. En zo af en toe werk ik een dienstje extra want ja ik de zorg is altijd werk 😅.
Pittig is het soms wel ja, maar ook hier wen je uiteindelijk aan en vind je uiteindelijk een weg in wat werkbaar is voor jou thuissituatie.