8 Reacties

2 maanden geleden

Vind het zowiezo belachelijk dat ze het blijven doen als jij zegt dat je het niet wilt, het is een bepaalde grens die ze overgaan bij je.. ben er helemaal met je eens! K heb het met me schoonmoeder en oma van m’n vriend.. moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet heb gezegd omdat ik het moeilijk vind en ze het niet super vaak hebben gedaan maar k vind dat het iets van papa en mama is en dat als ze een kusje op de hoofd geven of iets helemaal prima! Maar in de buurt van de mond of op de Mond is niet voor hun en snap je helemaal. Ze moeten respect hebben voor jou wensen en je man hoort achter je te staan.. als jij het niet wilt is dat je goed recht is jou kind!!

2 maanden geleden

Natuurlijk niet je overdrijft niet ! Ze moeten aanje regels houden jij ben de moeder jijweet wat goed is voor je baby ik ben precies zo het is heel gevaarlijk en je man moet achter je

2 maanden geleden

Wat belachelijk dat ze zo jouw grens over gaan! Je hebt helemaal gelijk dat je het niet wilt, 1 Google sessie en je ziet genoeg berichten waarom het geen goed idee is om een kind van een ander een kus te geven: een kleintje ‘mag’ alleen ziek worden van zijn/haar eigen ouders, en dat natuurlijk ook liever niet maar is niet te voorkomen dat het ooit gaat gebeuren. Sowieso heel vreemd dat mensen een ander hun kind willen kussen, net als de “geef oma eens een kus”. Daar gaan m’n nekharen van overheid staan: onze kleine hoeft nergens toe gedwongen te worden niet nu en later ook niet. Ik heb de vraag gehad van mijn schoonmoeder “mag ik hem een kus geven?” En toen ik nee zei ging ze gepikeerd met haar rug naar ons toe staan 😂 heel triest en onvolwassen, ze is dan ook al even niet welkom. Gelukkig staan mijn man en ik er hetzelfde in. Misschien goed om het nog eens door te nemen met je partner waarom je er zo op tegen bent, en hopen dat hij er begrip voor kan opbouwen

2 maanden geleden

Je overdrijft zeker niet! Ik zou echt op zoek gaan naar excuses om m'n kind niet meer aan ze te geven joh. 🙃 Wat frustrerend

2 maanden geleden

Nee je overdrijft niet. Wat raar dat je denkt dat mensen je hierom een psychopaat noemen. Krijg je je man mee naar het consultatiebureau? Want dan zou ik het daar bespreekbaar maken. Het is belachelijk, maar sommige mannen lukt het gewoon niet om informatie van hun partner aan te nemen. Het is namelijk volgens mij, hier in Nederland in ieder geval, echt een officiële richtlijn om een baby niet in het gezicht te zoenen, handen te wassen voor je het vasthoud en weg te blijven als je een koortslip hebt. En dat jouw partner het risico van een blijvend beperkt kindje wil lopen door dit per sé wel toe te willen staan snap ik zelf heel slecht, maar misschien begrijpt hij de gevolgen als het fout gaat niet?

2 maanden geleden

Ik heb dit met mijn vader en schoonvader. Beide 75+ en koppig. Moet elke keer vragen of ze hun handen wassen... zelfs na 3 maanden snappen ze dat niet. Ik word er moe van. En dan kust mn pa mn zoon zn hand en hoppa voor Ik zn handje kan wassen zit hij alweer aan zn vingers te zuipen. Gelukkig ziet mn pa nagenoeg niemand maar hij rookt en ik word er ook niet goed van. Vind je zeker geen psychopaat. Tis gewoon zo vermoeiend om elke keer dat gevecht weer aan te gaan... pfff

2 maanden geleden

Wij als ouders bepalen wat de regels zijn. Bij ons zijn met name de opa's en oma's langs geweest. Onze oudste kwam te vroeg en bij de jongste hanteren we dezelfde regels, douchen en schone kleding als je langskomt. Omdat mijn schoonvader in huis rookt, gaan wij daar nooit naartoe met de kids. Dit heeft mij man ook meerdere keren duidelijk gemaakt maar de boodschap komt niet aan. Mijn schoonvader denkt dat onze oudste over zijn chronische longaandoening heen groeit. We hebben afgelopen winter iedere maand in het ziekenhuis gezeten en onlangs in juli en afgelopen week. Mijn ouders hebben een contactberoep en houden zich aan de regels en bij ziekte komen ze niet langs en geven alleen boodschappen of cadeaus af aan de deur.

2 maanden geleden

Als wij ziek zijn geven zij alleen boodschappen of cadeaus af aan de deur, bedoelde ik.