Hi,
Ik geef volledige borstvoeding doormiddel van kolven. Wat mij enige tijd opvalt is dat restjes opgewarmde moedermelk na een uur of 2 geel kleurt. Dus waarschijlijk is dat dan niet goed meer. Ik geef vaak als ik het opgewarmd heb binnen een uur, dus daar maak ik me geen zorgen. Alleen heb ik ook nog heel veel voorraad in de diepvries. Deze kleurt meteen gelig als ik het opwarm. Hij heeft dus niet hetzelfde kleur als verse melk. Betekent dit dan dat deze ook niet goed is? Er drijft dan ook een aparte olielaagje boven wat niet mengt met melk maar echt los drijft. Herkennen jullie dit en kan ik gewoon mijn melk uit de diepvries veilig gebruiken? Het is niet ouder dan 3 maanden.
Dat het geel wordt wil niet zeggen dat het slecht is. Eveneens het schiften van het vet in de melk is normaal.
Moedermelk kan echt veel hebben. Zie hier meer info:);
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/bewaren-van-moedermelk/
Ik herken de gele kleur niet zo. Wel dat het vet komt bovendrijven of dat het gaat schiften. Ziet er vies uit, maar even zachtjes mixen (walsen) en het is weer goed. Als de melk niet meer goed is ruik je het echt, dan ruikt het super sterk vies.