30 Reacties

4 maanden geleden

Als jij niet meer kan, moet je daarvoor kiezen ja. Een baby heeft niks aan een moeder die op is. Zij is afhankelijk van jou. En tja, die momguilt die komt nog zooooo vaak de hoek omkijken ;-) Zet 'm op!

4 maanden geleden

Gewoon doen. Happy mommy, happy baby. Onze jongste lag na een week al op haar eigen kamer #loedermoeder. Ik kon niet tegen de geluidjes en sliep ook amper. Ook maakte de middelste haar steeds wakker als hij bij ons op de kamer kwam. Dit was dus echt beter voor alle partijen.

4 maanden geleden

Reactie op 3xmom

Gewoon doen. Happy mommy, happy baby. Onze jongste lag na een week al op ha ...
En jij wordt nu gewoon wakker als ze huilt en alles wat er tussendoor gebeurt aan geluidjes valt weg zeg maar.

4 maanden geleden

Ik ben van mening dat een kind het meest heeft aan ouders die op hun best zijn. Het beste wat mogelijk is in zo'n intensieve tijd. Een beetje hetzelfde principe als dat je in een vliegtuig eerst je eigen zuurstofmasker op moet zetten voordat je een ander gaat helpen. Dat je zelf aan de (nacht)zorg van je kind onderdoor gaat kan nooit de bedoeling zijn toch? ❤️ Wat voor jullie als gezin het beste werkt (dus ook voor papa en mama!) werkt uiteindelijk ook het beste voor de baby. En als dat betekend dat ze op haar eigen kamertje slaapt dan is dat zo. Dan heeft ze overdag een veel uitgerustere papa en mama 😀

4 maanden geleden

Na 3 weken hebben wij ons zoontje op zijn eigen kamertje gelegd. Ik hoor hem goed huilen. Vriend slaapt soms wel eens door. Moeders horen alles sneller denk ik. Onze dochter heeft wel bijna 6 maanden bij ons gelegen maar die maakte echt veel minder geluid. Doen wat goed voelt en bij je past!

4 maanden geleden

Reactie op Marenne

Ik ben van mening dat een kind het meest heeft aan ouders die op hun best z ...
Ja dat is wel echt zo. Rationeel sta ik er zo ook in. Het voelt misschien vooral als een soort van falen. Dat je lichaam niet het aankan ofzo.rqtioneek gezien kan ik er natuurlijk niks aan doen dat ze me leegeet hahah

4 maanden geleden

Bij ons lag die na 3,5 week op zijn eigen kamer. Ook veel last van krampjes nu en veel persen en scheetjes. Niet altijd met huilen maar gewoon beetje ongemakkelijk kreunen, ook wanneer ze ogen dicht zijn. We laten hem dan gewoon lekker ingebakerd in zijn bedje liggen, soms kreunt die het zelf weg en als we hem oppakken begint die te huilen. Lekker ik zijn eigen bedje, na de aanval brabbelt die nog een beetje door en om zich heen kijken. Wij noemen het ‘de dag verwerken’ 😂 en daarna valt die zelf in slaap. Ik kan dan gewoon zelf ook slaap pakken zonder wakker te worden.

4 maanden geleden

Reactie op JJ010624

Bij ons lag die na 3,5 week op zijn eigen kamer. Ook veel last van krampjes ...
Owh dat is fijn om te horen. Ja zij kreunt ook alles weg, zo zielig als dat 2 uur duurt! Ook hier geen vuiltje de meeste tijd, af en toe en meestal slaapt ze wel weer verder ja

4 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Ja dat is wel echt zo. Rationeel sta ik er zo ook in. Het voelt misschien v ...
Wij zijn niet gemaakt om zo lang met zo vreselijk weinig slaap te doen. Wat je wel aan slaapt krijgt, zal van slechte kwaliteit zijn door je oplettendheid. Slaap is de tijd die je nodig hebt om te herstellen dus gun jezelf en je kindje daar een beetje meer van. Je hoort echt nog hoe het met haar gaat als ze in haar eigen kamer ligt. Gewoon de deuren open laten dat schermt net de eerste smak en kreuntjes voor jou af. Ik merkte dat ik bijv veel te vroeg al reageerde, mijn zoon sliep nog en dus eigenlijk haalde ik hem uit zijn slaap. Dat deed hem ook geen goed. Zo dronk hij dan veel minder omdat hij helemaal nog niet veel honger had of niet wakker genoeg. Gevolg was dat ik dan 2u later weer met een fles zat in het donker… 🥱

4 maanden geleden

Mijn eerste kindje idem. We hebben hem met 6 weken op zijn eigen kamertje gelegd. Ging heel goed. De mist in mijn hoofd ging direct een beetje weg en ik snapte gewoon niet waarom ik hem niet eerder op zijn eigen kamer deed. Geef jezelf de ruimte en kans om het een en ander uit te proberen. Als het niet prettig werkt voor je dan weer terug bijvoorbeeld. Jullie gaan je weg vinden 🥰

4 maanden geleden

P.s. ik begrijp dat dit niks af doet aan hoe jij je emotioneel voelt! Je mag er verdrietig van zijn en ervan balen.

4 maanden geleden

Onze eerste met 3 maanden gedaan, de 2e zo rond 7 a 8 weken en nu de 3e met 4 weken. Newborns hebben 2 slaapfases: actieve slaap en diepe slaap. In de actieve slaap kunnen ze zelf huilen of oogjes open hebben, terwijl ze gewoon slapen! Daarom kan het juist beter zijn even te wachten voor je je baby oppakt als je iets hoort en echt zeker weet dat hij/zij wakker is. Anders maak je hem wakker terwijl hij/zij eigenlijk slaapt. Dus wat dat betreft ook goed om niet op elk geluid gelijk te reageren. En iid als ze echt huilen hoor je het wel. Ik heb nog wel een babyfoon aanstaan, op laagste volume maar ook zonder hoor je het wel.

4 maanden geleden

Ik heb onze kleine met 3 weken al op zijn eigen kamer gelegd! Ik sliep ook echt voor geen meter en was zelf dus een groot wrak. Hij is vandaag 7 weken en slaapt dus al 4 weken in zijn eigen bedje! Doet hij super goed en ik kom ook weer aan mijn slaap :) (niet altijd natuurlijk haha maar heeft me zoveel rust gegeven)

4 maanden geleden

Jullie lieve mammas hebben mij overtuigd. Wij gaan haar vanavond op eigen kamer laten slapen. Vanmiddag heeft ze ook twee uur daar geslapen! Dankjewel allemaal en hopelijk iets meer rust voor ons zo.

4 maanden geleden

Mijn zoontje slaapt sinds een week ook op zn eigen kamertje. En wat een verschil! Ik slaap veel beter en hij 'komt' ook later voor een voeding. Waarschijnlijk plukte ik 'm te snel uit bed als hij veel geluiden maakte terwijl hij dan eigenlijk nog niet eens echt wakker was. En bij het eerste huiltje ben ik meteen wakker..

4 maanden geleden

Misschien niet de hoek waarin je zoekt, maar je geeft aan dat je partner niet goed gaat op slaap tekort en moet werken. Maar jouw baan is momenteel veel belangrijker dan die van je partner. Namelijk overdag voor je kind zorgen, voeding geven, herstellen en aankomen. Ik ken je persoonlijke situatie natuurlijk niet, maar van buitenaf lijkt het alsof je partner in de nacht een grotere rol mag gaan spelen. Heeft hij maar eens wat slaaptekort. Dit heb jij al weken. Ik denk namelijk niet dat je kindje verhuizen het hele probleem gaat oplossen. Zorg goed voor jezelf!

4 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

En jij wordt nu gewoon wakker als ze huilt en alles wat er tussendoor gebeu ...
Ja klopt. Babyfoon staat altijd aan. En mijn man doet aan de nachtdienst ook niets. Als die iets zou moeten doen, valt hij alsnog in slaap. Dan doe ik het liever zelf...

4 maanden geleden

Reactie op 3xmom

Ja klopt. Babyfoon staat altijd aan. En mijn man doet aan de nachtdienst o ...
Hahaha ja. Fijn voor de berekening en erkenning. Vanavond gaat ze naar eigen bedje

4 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Hahaha ja. Fijn voor de berekening en erkenning. Vanavond gaat ze naar eige ...
Succes!

4 maanden geleden

Reactie op Iris-bloemetje

Wij zijn niet gemaakt om zo lang met zo vreselijk weinig slaap te doen. Wat ...
Ja dat klinkt ook erg herkenbaar. Sinds twee weken laat ik haar meer liggen en scheelt zomaar eens 1 uur en soms 1.5 uur voordat ze echt wakker worden. Dus dat is echt een hele goede tip, pas bij huilen of ogen open eruit pakken eerder doe ik ook niet meer