45 Reacties
één maand geleden
Misschien komt het door de sprong dat hij daar last van heeft en het zo uit
één maand geleden
Hier 4 maanden en tummy time is drama en rollen doet ze ook nog niet.
Alles komt op zijn tijd. Uiteindelijk gaan alle baby's een keer rollen. Komt goed!
één maand geleden
Ons kindje is volgende week vrijdag 5 maanden en heeft nog nooit gerold. Ik maak me er niet druk om en denk dat elk kind anders is.
één maand geleden
Hier 4 maanden en een ster in tummy time omdat het een buikslaper is vanaf de 6e week. Kan bijv in de kinderwagen op zijn buik zichzelf zo omhoog duwen om over de rand te kijken.
Als je denkt dat hij dus ook een ster in rollen is.. niet dus! Een keer per ongeluk omdat hij omkiept. Dan ligt hij als een vis op het droge met zijn armen in de knel 😅.
één maand geleden
Ah ik vind het toch fijn om dit te lezen, een beetje herkenning! Je weet ergens natuurlijk dat elk kind op z’n eigen tempo groeit (ik ben nota bene leerkracht in groep 3 🤣) maar ik had dit wel even nodig na aaaaal die omrolverhalen. Fijn dit ☺️
één maand geleden
Ons meisje is 5,5 maand (5 weken te vroeg geboren) en sinds deze week rolt ze van rug naar zij, verder nog niet. Vandaag bij bureau geweest en gemiddeld zijn baby’s 6 maanden als ze kunnen rollen. Alles op z’n tijd 😊
één maand geleden
Wauw! Ik wilde ook al een topic hierover openen. 18 sept. 4 maanden en maar 3x gerold. Ze is er niet heel actief mee bezig. Door alle succesverhalen hier merk ik dat ik toch onzeker ben geworden hierover.
één maand geleden
Hier verloopt met 16 weken die ontwikkeling ook heel langzaam. Hoofdje omhooghouden lukt ook lang niet altijd en hij vindt buikjestijd echt hels. Ik maak me er geen zorgen om: ken jij een (normale/gezonde) volwassene die nog altijd op zijn rug ligt?
Ik las deze tip/opmerking in een babyboek en die helpt mij echt enorm. Alles op z’n tijd!
één maand geleden
Wij hebben hier een fysio over de vloer voor iets anders die over rollen zegt dat van buik naar rug rollen echt nog niks met rollen te maken heeft op deze leeftijd maar dat dat komt omdat hun hoofdje nog zwaar is en als ze die precies goed houden rollen ze zo om. Baby’s kunnen dan wel dat punt vinden waardoor ze omrollen maar daadwerkelijk rollen doen ze niet. Ik wist dat echt totaal niet! Ze vertelde dat eigenlijk als een baby van rug naar buik wilt dat het dan pas bewust rollen wordt.
Al met al, maak je vooral geen zorgen het hoeft echt nog helemaal niet!! Vind je het lastig je zorgen te parkeren bespreek het dan met het cb🍀
één maand geleden
Hier 18 weken en rolt zeker nog niet alleen maar de buik, alleen maar de zij. Komt allemaal vanzelf wel. Kan ik met 5 maanden
één maand geleden
Hier eentje van 15,5e week, die de afgelopen dagen van buik op zijn rug gerold is. Hij probeert het af en toe bewust te doen, maar ik heb het idee dat het hem vooral door de zwaartekracht van het hoofdje lukt en niet dat hij bewust zich kan omrollen.