16 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Sanne---
Is het niet een stukje littekenweefsel van de knip? Of komt ineens out of t ...
Ik had een tweede graads ruptuur waarvoor ik ben gehecht…
Dit is ineens out of the blue, echt niet eerder gevoeld/opgemerkt… maar zodra ik dus op het toilet ga zitten of door mijn hurken zak zit het er weer 😟.
3 maanden geleden
Reactie op Karina85
Ik had een tweede graads ruptuur waarvoor ik ben gehecht…
Dit is ineens ou ...
Aaai shit. Ik duim voor je!! Morgenvroeg direct even je Bekkenfysio bellen of je eerder langs kunt komen omdat je dit vermoedt. Ze doen ook inwendig onderzoek vanaf 6 weken; dan kan ze het direct even checken.
3 maanden geleden
Ik had dit ook na de eerste (hele zware) bevalling met flinke schade. Het schijnt dat wanneer de zwelling van de bevalling is weggetrokken je dan de verzakking pas voelt. Bij mij was/is het de vagina wand waar de darm achter zit. Pas na een paar jaar geen last meer van, alleen is het niet helemaal meer herstelt.. niet heel bemoedigend.. misschien ook afhankelijk van je leeftijd en andere aspecten hoe je herstelt . Je kan ook nog naar een gynaecoloog gaan.. Succes!
3 maanden geleden
Ik was ook bang voor een verzakking. Ik voelde door de dag heen alsof een tampon niet goed zat. Ook ik voelde een vleesbal als ik op de wc zat.
Het lijkt er bij mij op dat het m'n vaginawand is door zeer verzwakte bekkenbodemspieren. Volgens de bekkenfysio is hier nog zeker wat aan te doen. De bevalling is nog maar zo kort geleden.
Ga inderdaad langs bij de fysio. Zij kunnen je vast verder helpen.
3 maanden geleden
Ik voelde dit ook af en toe na de bevalling van de tweede (bij de 1e en 3e nergens last van gehad)
Het was bij mij een stortbevalling van 1,5 uur en trok na een tijdje vanzelf weer weg. Had toen geen scheur of knip.
Maar jij kent je lichaam zelf het beste, bij twijfel zou ik contact opnemen met je verloskundige
3 maanden geleden
Heb ik ook! Ga maar snel een afspraak bij de bekkenbodem maken. Gelukkig verder geen klachten.
3 maanden geleden
Reactie op VdB21
Ik had dit ook. Is vanzelf helemaal weggetrokken. Bij een verzakking heb je ...
Hoe ver ben jij inmiddels? Wanneer kwam je erachter dat het weg was? Achteraf gezien heb ik ook wel wat andere “klachten” de afgelopen weken had ik in de avond/nacht af en toe menstruatieachtige buikpijn. De afgelopen week niet gevoeld, maar was dit weer even vergeten.
3 maanden geleden
Reactie op VeraVera2023
Ik voelde dit ook af en toe na de bevalling van de tweede (bij de 1e en 3e ...
Ah dit klinkt wel hoopvol :). Had jij verder nog klachten?
Mijn bevalling is ook super snel gegaan (1 uur en 14 minuten), ook had ik een flink kindje van 4 kilo. Ik weet niet of het iets uitmaakt. Ik ben dus wel uitgescheurd, maar dit is wel goed geheeld heb ik het idee.
3 maanden geleden
Reactie op Karina85
Ah dit klinkt hoopvol. Had jij verder nog andere klachten? Heb je nu oefeni ...
Ik had een snelle bevalling (van 4/5 cm ontsluiting naar 8/9 cm in 1 uur en vervolgens is m'n dochter 15 minuten later geboren). Volgens de verloskundige komt dit vaker voor bij snelle bevallingen omdat je lichaam bijna geen tijd heeft om hieraan te wennen.
Ik ben vorige week voor het eerst naar de fysio geweest. Het was wel een fysio die de verloskundige had aangeraden. Zij heeft een uitgebreide intake gedaan en daarna aan m'n benen/heupen gevoeld hoe het ervoor stond.
Aan de hand hiervan heb ik inderdaad oefeningen mee gekregen. Zij zei dus dat er nog genoeg tijd was om hiermee aan de slag te gaan.
Hopelijk kan jij er snel terecht en word je goed geholpen!
3 maanden geleden
Reactie op Karina85
Ah dit klinkt hoopvol. Had jij verder nog andere klachten? Heb je nu oefeni ...
Oh ja je vraag of ik verder nog klachten had🙈
Ik had eerder nog wel wat pijn bij m'n vagina na veel lopen. Alhoewel dit volgens de verloskundige ook nog zou kunnen komen van het litteken dat nog wat trekt (ik had 2 hechtingen). En verder dus het gevoel dat er iets naar buiten komt.