12 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Sabss
Hoi, ik herken dit heel erg. Mijn baby is nu 6 weken en doet precies hetzel ...
Heb je haar toen desondanks aangelegd?
4 maanden geleden
Hey! Die van ons doet dit ook al weken. Het is of een boertje die vast zit, wil niet meer drinken, of het is de melk die er letterlijk uit spuit. Bij dat laatste kolf ik wat af in een hydrofiele doek, daarna drinkt hij wel in één keer door.
4 maanden geleden
Heb je haar toen desondanks aangelegd?
Ja probeer haar wel elke keer eerst aan te leggen, soms drinkt ze even 5min goed, en daarna begint het. Dan probeer ik nog de andere borst, de ene keer drinkt ze daar ook even, soms ook niet en begint ze weer hard te huilen en wegduwen.
Als het niet blijft werken geef ik haar daarna flesje KV.
4 maanden geleden
Reactie op Sabss
Ja probeer haar wel elke keer eerst aan te leggen, soms drinkt ze even 5min ...
Hoe is je productie dan? Kolf je ook elke keer? Te weinig melk kan ook een reden voor onrustigheid zijn?
4 maanden geleden
Reactie op Sabss
Ja probeer haar wel elke keer eerst aan te leggen, soms drinkt ze even 5min ...
Dankjewel voor je reactie. Ik ervaar namelijk hetzelfde probleem. Zal laatst een artikel bij LLL die had het over dat het kan komen, omdat kindjes die de fles gewend zijn de toeschietreflex minder goed weten op te wekken. Dus als alle melk aan de voorkant op is (in de borst) ze heel moeilijk het melk dat in de borst oogeslagen zit naar voren weten te drinken. Wat zorgt voor frustratie! Door de fles of een volle borst zijn ze gewend om ‘meteen’ melk te drinken. Anyways weet niet of dit voor jou van toepassing is, maar ik wilde het wel graag met je delen!
4 maanden geleden
Ik heb dit ook. De eerste 5 minuten drinkt ze goed en rustig en hierna komt ontzettende onrust. Nu al een goede 2 weken zo bezig. De lactatiekundige vertelde mij dat haar maag dan even rust moet krijgen en ik dan een speentje moet geven. Als ze dan nog hongersignalen heeft, na een paar minuten weer aanleggen. Dit helpt maar deels, ze blijft onrustig drinken. Bij mij krijgt ze geen flesje en drinkt alleen live aan de borst (1 borst per keer). Heb helaas dus nog geen goede oplossing..
4 maanden geleden
Mijne doet dit alleen als hij ongemak heeft, bv tijdens krampjestijd. Hij heeft nu antibiotica en veel buikpijn (had blaas en nierbekkenontsteking) en hij drinkt nu ook echt duidelijk onrustiger. Even los van de borst zuigt hij soms ook echt bijna paniekerig aan mn pink en dat is dus echt pijn
ZO zielig.
4 maanden geleden
Mijn dochter van 7 weken doet dit ook. Ze dronk vanaf week 3 al heel kort aan de borst en dan had ze voldoende (ongeveer 8 minuten per borst).
Sinds een week drinkt ze 5 minuten goed en dan begint de onrust.
Meestal wissel ik van borst en drinkt ze daar ook 5 minuten uit. Dan heeft ze voldoende. Vaak ook krampjes heb ik het idee