34 Reacties
2 maanden geleden
Inderdaad het zweten, vreselijk. Mn haar valt ontzettend uit, echt plukken.. plus de zwangerschapskilos gaan er moeilijk af moet ik zeggen…
2 maanden geleden
Zweten en stinken idd, veel last van huilbuien en hormonen, en dan helpt niet mee dat je vriend je niet kan begrijpen omdat je dus een fijne zwangerschap en hele fijne bad bevalling heb gehad. Me lichaam laat me in de steek heb knikkende knieën ‘s ochtends van de trap naar beneden en als k te lang zit na borst voeding, me bekken last van met teveel lopen is pijnlijk.. had nooit verwacht dit mee te maken en er word idd weinig over gepraat het 4e trimester…. Leuk topic even lekker eruit
2 maanden geleden
Vies stinkend oksels zweet, eetbuien en dus niks afvallen en niet lekker in mijn vel zitten. En ook best slecht slapen ondanks dat mijn zoontje wel goed slaapt…
2 maanden geleden
Ook enorme moodswings. Kan op sommige dagen zoveel huilen om de kleinste dingen.
Soms uit bed komen en denken dat ik helemaaaaal geen zin heb om er uit te komen. Maar dat is ook stukje vermoeidheid denk ik haha
Ontzwangeren is zeker niet leuk, had dit ook niet zo voor me gezien.
En dan te denken over 5 weken weer te moeten werken, nouuu mij niet bellen nog hoor.
2 maanden geleden
dat zweten 😭😭 ben zeiknat de hele tijd zo smerig!! en hongerrrr door de borstvoeding.
2 maanden geleden
Ik heb dit ook, vreselijk. Ik kan elke dag wel 10x douchen en ik geef niet eens borstvoeding. Ik krijg het ook heet van de baby aankleden, voeden, echt van alles. Ik loop veel buiten, lekker die wind en koelte, maar als ik dan weer binnenkom 😅.
Ik was heel snel mijn buik kwijt, maar nu sinds 2 weken lijk ik net weer zwanger 🤷🏼♀️. Dat ben ik niet, want ik zit aan pil etc, maar ik vind het zo lelijk. Ook zoals hieronder: ik heb zoveel honger. Tijdens de zwangerschap zat ik steeds vol en lukte eten juist niet goed. Met mijn vriend afgesproken dat we na de zomervakantie echt gezond gaan eten en sporten, want kom als een razende aan.
En slapen: mijn baby slaapt mega goed, maar ik presteer het om gewoon pas om 1:00u ofzo te gaan slapen. En dan is zij ook rond 7/7:30u wakker en heb ik zoveel spijt. Gelukkig wil ze na en flesje en luier weer slapen, dus dan kan ik ook nog even slapen.
2 maanden geleden
Moodswings. Echt vreselijke moodswings. Het ene moment kan ik wel janken van ellende en vraag ik me af of ik depressief ben en het andere moment kan ik de wereld aan en voel ik me intens gelukkig met mijn gezinnetje.
En die haaruitval is momenteel echt bizar. Tijdens het douchen trek ik er al hele plukken uit en als ik mijn haar daarna kam komt er nog minstens net zoveel van af. Het verbaast me dat ik überhaupt nog haar op mijn hoofd heb.
Pukkels. Enorm veel pukkels, ik lijk wel een puber. Ze zitten niet alleen op mijn voorhoofd, nee, ook mijn armen, benen en billen moeten het ontgelden.
Verder ben ik moe, opgeblazen, hongerig en zweterig. Bleh.
2 maanden geleden
Wat fijn dat je dit hebt aangemaakt ik herken me volledig in wat je zegt. Als ik sochtends op sta begin ik de dag al bijna met zweten als ik amper iets heb gedaan, het zweet druipt ook van m'n gezicht en ik begin het zo zat te raken.
2 maanden geleden
Ja! Ik doe ook mee : /
Enorm zweten, check
Eetbuien, check
Moodswings, check
Huilen om alles, check
Haaruitval, check
Buikpijn ook zonder menstruatie, check
En sinds kort: ik had er geen moeite mee dat anderen mijn baby willen vasthouden of met mijn peuter bezig zijn. Maar nu..... man, man, man ik wil ze alleen maar zelf bij me houden, knuffelen, vastklampen en heb er een hekel aan als anderen hun mening delen.
Denk aan: wat heeft hij mollige beentjes, groeit goed hè! Hij zal wel honger hebben (altijd als hij huilt), laat hem toch eens huilen/liggen/met rust, je hoeft hem toch niet de hele dag bij je te houden, VROEGER...etc 😅
2 maanden geleden
Mijn man heeft toen die hormonen echt begonnen te spoken de nacht voeding(en) over genomen. Dit scheelt voor mij echt de hele wereld! Ik merk echt dat de vermoeidheid het zoveel erger maakte. Ik heb het nu vooral erg snel heet. Haaruitval en vreselijke obstipatie. En voel bij vlagen paniek opzetten soms echt van die hormoon paniek die uit het niets over je heen valt. Mijn moeder nam tijdens de overgang Famosan van dr vogel voor dr hormonale kwaaltjes en dat hielp erg goed. Ik wil dus proberen of dat nu ook werkt met ontzwangeren. Maar mijn tip is als het lukt met kolven oid of kunstvoeding je partner even nachten te laten overnemen om beetje meer stabiel te worden.
2 maanden geleden
Reactie op Jansje90
Mijn man heeft toen die hormonen echt begonnen te spoken de nacht voeding(e ...
Ja ik denk dat die gebroken nachten ook flinke invloed hebben. Onze dochter krijgt al vanaf het begin kunstvoeding en ik deed de nacht (1x) en partner de late avond, dus dat was opzich best oke vol te houden. Nu slaapt ze in principe door dus ik maak best goede nachten, maar merk helaas nog niet heel veel positieve invloed op de klachten. Heb ook echt zo onwijs ‘last’ van mijn geheugen, ik onthoud echt niets en slaaptekort lijkt daar niet echt ten grondslag aan te liggen, dus zijn denk ik toch echt die hormonen die nog alle kanten opschieten…
2 maanden geleden
Reactie op MadiR
Ik zweet letterlijk liters per dag voor m'n gevoel. Het gutst van m'n lijf. ...
Aanvulling; ik stink wel minder. Ik gebruikte eerst zeep met alleen natuurlijke ingrediënten (doe ik al 10jaar) maar sinds kort was ik m'n oksels met iets niet natuurlijks/gewone drogist zeep, en sindsdien stink ik veel minder🤣
2 maanden geleden
Zweten enkel 's nachts gelukkig (ga helemaal kapot als m'n man wilt knuffelen haha) maar verder die hormonen nemen echt een loopje met me, ik ga van de ene uiterste emotie naar de andere. Op sommige dagen loop ik over straat en hoop ik bijna dat iemand verkeerd naar me kijkt zodat ik even goed gorilla mama los kan gaan 🙈of dat ik elke twee dagen wel kan huilen omdat m'n newborn al geen newborn meer is en ik dat uurtje op m'n borst na de bevalling nog 10 000 keer opnieuw wil ervaren. In m'n hoofd ben ik nog kraamvrouw maar voor de buitenwereld ben ik allang niet meer zo bijzonde en dat maakt me zo meewoedig af en toe. Daarnaast geef ik borstvoeding en heb ik na 3maanden nog steeds lekkende borsten tussendoor dus ik denk niet dat dat weg gaat...
2 maanden geleden
Reactie op rchlvanm
Ja ik denk dat die gebroken nachten ook flinke invloed hebben. Onze dochter ...
Geheugen is hier ook extreem ik vergeet ook handelingen bij bijvoorbeeld maken van avond eten wat ik al jaren op een manier doe en dan niet meer weet. Of ik zeg verkeerde woorden in zinnen. Het is allemaal echt een zooitje. Zonder de slaap was ik wel echt krankzinnig met emoties dat voelt nu stuk rustiger.
2 maanden geleden
Ik herken me ook helemaal in wat je benoemt!
Ik heb nog nooit zo erg gezweet tot dat ik bevallen was jeetje.. kan het beste iedere dag mn haren wassen🥲.. voelt zo goor als je het zweet voelt druppelen en er gewoon niks aan kunt doen!
oh en dan hebben we het nog niet over mn korte termijn geheugen, als ik niks opschrijf vergeet ik de helft van mn afspraken gewoon🙃🙈