19 Reacties
4 maanden geleden
Mijn enige tip is om gewoon te gaan, je kan altijd 1000de wat als dingen bedenken, maar uiteindelijk kan je alles buitenhuis ook doen: verschonen, voeden, slapen etc.
Tuurlijk is het slim om dan na een voeding te gaan, maar zeker met meer kinderen heb je die luxe niet altijd. Ik merk dat ik het niet teveel moet overdenken en gewoon moet doen, vaak gaat het heel goed en anders kan je weer naar huis.
4 maanden geleden
Mijn zoon is 7 weken en ben nu een keer of 3-4 alleen met hem weg geweest. Even naar de winkel, controle bij arts dat soort dingen. Ik ga dus zeker niet iedere dag want het brengt inderdaad een beetje onrust voor de baby. Aan de andere kant kun je niet eeuwig binnen blijven zitten. Ik denk daarna dan gewoon: het is niet anders.
Ik zit nu te wachten op zijn voedingsmoment zodat ik even met hem naar de Hema kan en door de stad wandelen om even buiten te zijn.
Ik pak dan de bak van de kinderwagen mee, hij ligt dan even wakker maar valt ook in slaap. Blijkt het nou een ontevreden huilpartij te worden dan ga ik gewoon naar huis.
Als ik jou was en je twijfelt nog zo kies je gewoon iets kleins uit dat tussen twee voedingen past (misschien naar een klein speeltuintje voor een uurtje voor je andere kind). Oefen je eerst daarmee en later iets waarbij je ook moet voeden. Gewoon doen!
4 maanden geleden
Ik bedenk net: kun je niet naar een playcafé, familyconceptstore of iets dergelijks? Daar is wat te spelen voor de oudste, een kop koffie voor jou en als de kleine huilt kijkt niemand daar van op.
4 maanden geleden
Herkenbaar, ik vind het ook nog een heel project om weg te gaan, vooral sinds hij een keer overstuur tijdens het rijden in de auto is geweest. Achteraf denk ik dat dit door de hitte kwam die dag (30 graden) want de laatste paar keer viel hij - na eerst onrustig te zijn - gedurende de autorit toch in slaap.
Gebruik je een borstvoedingsdoek voor voeden buitenshuis? Dit helpt mij zelf heel erg om het minder ongemakkelijk te vinden.
4 maanden geleden
Ik ga na een voeding op pad. Meestal even naar de supermarkt (is 5 minuten lopen) of naar mijn ouders of beste vriendin die ook een baby heeft. Voeden in het openbaar heb ik ook nog niet gedaan. Dan zorg ik dat ik een flesje gekolfde melk bij heb. Van de week dacht ik nog: ik moet er eigenlijk gewoon schijt aan hebben. Als mijn kind wil eten dan moet ik dat gewoon geven. Het spannendste vind ik eigenlijk nog dat ze gaat huilen en iedereen daar wat van vind. Maar dat zijn vast meer mijn zorgen dan die van een ander.
4 maanden geleden
Ik ben nog niet alleen met auto weggeweest. Dat lijkt me ook spannend. Stukje lopen alleen ook al een heel project. Want eerst wagen op voeding idd, dan komen er soms krampjes en ontroostbaar huilen, lijkt me niet handig als ik dan aan de wandel ben. Maar laatst moest ik onverwacht met spoed naar huisarts met zieke baby.toen zonder daar over te denken hup hup weg. En dat ging verbazingwekkend goed haha.
4 maanden geleden
Ik ben denk ik vanaf 2 weken oud al regelmatig op pad gegaan met beide kids. Rondje supermarkt of een wandeling naar het speeltuintje. Laatst ook een rondje door het bos + daarna bij het boscafe met grote speeltuin voor de oudste.
Zelf zie ik daar niet zo tegen op, maar bv heel erg tegen de bedtijd routine met 2 kids. Maar veel van dit soort struggelingen blijven in je hoofd heel groot tot je er een handigheid in gekregen hebt door het gewoon te doen
4 maanden geleden
Op pad gaan doe ik ook nog steeds liever niet. Zeker winkelen maakt mij zenuwachtig. Echter hebben wij nog een peuter die gewoon naar de peuterspeelzaal en oppas gaat en dat ligt 15km verderop.
Dus regelmatig laad ik heel het zooitje in en ben ik zo een uur onderweg (heen en terug)! Ik probeer de kleine altijd gevoed mee te nemen.
Vanmorgen dacht ik even snel de oudste naar de peuterspeelzaal te brengen. Hadden ze daar ouder-kind ochtend. Dus ik zei, ja sorry ik kan niet mee doen, want ik zit met de baby. Zegt de leidster, nee joh, die doet dan ook gezellig mee! Ik zag alleen maar beren, maar ik dacht tja…. Uiteindelijk baby doorgelekt, alles lag nog in de auto. Leidster regelde spullen voordat ik met mijn ogen kon knipperen. Daarna druk aan de knutsel, tja baby honger! Gevraagd of hun het een probleem vonden dat ik borstvoeding gaf, dat vonden ze geen probleem, en zo zat ik dus te knippen en te plakken tussen peuters en hun moeders met een baby aan m’n borst. Dat had ik van te voren ook niet gedacht. 😅
Het ging allemaal vanzelf en bij thuiskomst pakte de baby zijn ritme ook gelukkig weer op. Alles vind uiteindelijk z’n weg. Maar het blijft spannend allemaal!
Buiten de deur heb ik de baby (als ik niet met de auto weg ga) het liefst in een draagzak. De oudste gaf namelijk hele concerten in de bak van de kinderwagen 😅 en in de draagzak zijn beiden kids rustig 🥰
4 maanden geleden
Met onze oudste zoon was ik ook best angstig en durfde ik pas met 6 weken de deur echt voor lange tijd uit. Met onze jongste zoon merk ik nu echt dat je gewoon moet doen. De eerste keer was best spannend met 2 op bad en langer van huis en het zweet brak mij uit. Het verschil is dat ik nu gewoon weg ben gegaan ondanks de spanning en het ging goed. We geven een fles dus zorg dat hij of heeft gegeten voor we weg gaan of ik echt alles mee neem. We hebben al een lange afstand gemaakt om met de boeren familie helemaal naar Duitsland te gaan voor een dagje weg ( 1,5 uur rijden) Dit ging goed en heb het idee nu ik dit heb overleefd ik alles aan kan😌
4 maanden geleden
Mijn ervaring is dat op pad gaan met een baby veel gemakkelijker is dan op pad gaan met een dreumes, peuter of kleuter die ook een eigen willetje hebben 🤭.
Hier gaat de baby overal mee naartoe. Ze is al in een pretpark, 2 dierentuinen, binnenspeeltuin, verjaardagen en een paar keer mee naar het bos geweest. Het enige wat een baby nodig heeft is voeding, en schone luier en een plekje in te kunnen slapen. Ik geef borstvoeding, dus voeding heb ik altijd al mee en snel bij de hand. En als ik een wandelwagen mee neem een een tas met luiers en doekjes, dan kan ik een hele dag met haar vooruit. Voor de zendertje neem ik vaak nog reserve kleding mee en ik neem nog een doek mee om mezelf te kunnen bedekken tijdens het geven van borstvoeding (als ik anders iets te bloot oog).
Borstvoeding geven in het openbaar kan de eerste keren even spannend zijn. Maar ja kan altijd wel ergens een rustig hoekje vinden of je even afwenden van de menigte. Je wordt er vaak vanzelf makkelijker in.
Eigenlijk is op pad gaan met je baby gewoon een kwestie van doen. Dan ervaar je vanzelf dat het best te doen is en word je er steeds handiger en gemakkelijker in 😊.
4 maanden geleden
Wij hebben een zoontje van 8 weken en gaan regelmatig op straat. Ik geef ook borstvoeding. Wij doen het zo we maken ons zelf helemaal klaar tot schoenen aan. Hij krijgt dan z’n voeding en daarna gaan we gelijk weg. Dat geeft ons dan 2,5 tot 3 uur voor hij weer eten gaat zoeken. Soms zijn we binnen die tijd weer terug en andere keren niet.
Ik vond het ook heel spannend om borstvoeding te geven op straat maar na m’n eerste keer had ik zoiets van oh het valt wel mee. Je moet het zo zien als wij honger hebben gaan we ook eten ongeacht waar we zijn dus waarom een baby niet? De ogen die je denkt dat je gaat krijgen zijn er eigenlijk helemaal niet.
Gewoon doen anders beperk je jezelf en je kleintjes! Het is misschien spannend maar na je eerste keer word het makkelijker🥰
4 maanden geleden
Ons kindje slaapt wel nog even door in de kinderwagen als we onderweg zijn, maar wordt dan (eerder) wakker voor een voeding.
Ik heb zowel buiten de deur een flesje gedaan als borstvoeding gegeven. Probleem met een flesje is natuurlijk wel dat je relatief kort erna idealiter moet kolven. Ik merk ook dat ze tijdens het voeden onrustiger is dan thuis en dat ze erna niet meer in de wagen wil slapen. Ze slaapt dan wel weer in een draagdoek dus ik zorg dat ik deze altijd bij heb.
Kortom, baby gedraagt zich wel anders dan thuis maar ergens moeten we natuurlijk ook wennen aan dit buitenshuis doen. Iedere keer leer ik weer iets nieuws over wat ze wel en niet fijn vind. Wat is het ergste dat kan gebeuren denk ik dan maar weer.
4 maanden geleden
Ik ga inderdaad kort na een voeding van huis. Of tussen 2 voedingen in als dat zo uitkomt, ik denk er niet echt meer overna. Ik let wel op dat ik niet te kort op een volgende voeding weg ga. Mijn dochtertje slaapt altijd heerlijk in de maxi cosi dus dan ga ik bijvoorbeeld met mijn oudste naar de kinderboerderij en dan slaapt mijn jongste heerlijk in de maxi cosi😊
Gewoon een keer doen, uitproberen wat voor jullie werkt en je zult vanzelf meer en meer vertrouwen krijgen!