12 Reacties
2 maanden geleden
Hier ook… morgen hebben wij een bruiloft en passen opa en oma op. Het oefenen laatste keer ging niet goed. Bruiloft is gelukkig in de buurt, dus ik ben zo thuis. Maar over 3 weken moet ik aan het werk en dan kan dat niet… ik hoop je morgen goed nieuws te kunnen geven! En als anderen hier ervaringen mee hebben hoor ik het ook graag 🫣
2 maanden geleden
Hier ook… morgen hebben wij een bruiloft en passen opa en oma op. Het oefen ...
Succes! Laat me weten hoe het gegaan is!
2 maanden geleden
Ik werk zelf in de kinderopvang en mijn ervaring is dat het snel genoeg went wanneer het "moet". Baby's passen zich snel aan. 🙂 is logisch dat ze op een opvang of bij een oppas hun draai moeten vinden, dat gaat zelden zonder slag of stoot. Makkelijkste is als opa en oma zoveel mogelijk dezelfde regelmaat volgen als jullie gewend zijn. Maar ook als dat niet lukt (en in de praktijk is het toch nooit precies hetzelfde) loopt het vanzelf los. ❤️
2 maanden geleden
Ik heb deze ervaring met onze eerste zoon niet dus kan je geen ervaringsverhaal geven. De tweede is ook nog niet bij opa en oma alleen geweest.
Als ik erover nadenk zou ik misschien een middag weer proefdraaien waarbij jij aanwezig bent maar je handen op je rug houdt? Ik kan me niet voorstellen dat opa en oma het fijn vonden jullie te moeten bellen. Die willen natuurlijk ook graag dat het goed gaat. Dan kan je ze misschien wijzen op moeheidssignalen e.d. zodat je kindje niet overprikkeld raakt en het beter gaat? Die zijn zelfs voor ons ouders soms nog lastig te herkennen.
2 maanden geleden
Reactie op Marenne
Ik werk zelf in de kinderopvang en mijn ervaring is dat het snel genoeg wen ...
Ik werk ook in de kinderopvang en heb die ervaring ook. Maar ook dat een babietje veel kan huilen de eerste paar keren en snel overprikkeld kan zijn, voordat het gewend is. En dat voelt voor mijn eigen babietje heel naar. Ik maak me vooral zorgen over het troosten: hij liet zich niet troosten. En over het slapen, gaat dat wel lukken? Slaap is zo belangrijk voor zn welbevinden (logisch)
2 maanden geleden
Bij eerste zoontje waren we ook te veel hem aan het bij ons houden voordat hij 3 dagen per week naar opa en oma ging. Nu bij zoontje nr2 meteen vanaf de kraamweek al oma op bezoek en ook dan veel vasthouden en praten tegen zoontje. Na de kraamweek veel op bezoek en ik zit er dan vooral bij en oma doet veel met hem dan en vasthouden. Hij vind t nu al normaal en prima als hij in hun huis is dat hij dan bij oma is. Hebben vanaf dag 4 al af en toe ook een uurtje of paar uurtjes (voornamelijk bij hun thuis om ook daar te wennen) opgepast en gaat prima zonder gedoe. Hij drinkt bij oma zelfs beter zn fles leeg inmiddels 😂. Kortom veel en regelmatig samen met opa en oma met mij er ook veel bij maar veel aan oma overlaten werkte hier goed
2 maanden geleden
Reactie op langnekoor
Succes! Laat me weten hoe het gegaan is!
Tot nu toe gaat het goed gelukkig. Ze huilde toen ik haar aan oma gaf, maar oma kreeg haar gelukkig getroost. De avonden zijn hier vaak net wat lastiger, maar ik heb al besloten om na het diner naar huis te gaan, dus dan neem ik haar dan lekker zelf. Stuk beter dan de vorige keer in ieder geval!
2 maanden geleden
Om even op terug te komen: het is goed gegaan. Ik was nerveus, maar we kregen regelmatig updates en op alle foto’s stond ze tevreden. Wel is ze nu helemaal uitgeteld; ze had nauwelijks geslapen. Maar al met al is het dus goed gegaan! Hopelijk geeft jou dit ook wat vertrouwen (maar moeilijk blijft het wel!!!)