12 Reacties
2 maanden geleden
Toren ons 1e kindje heen moest heeft hij eerst 3x opbouwend kunnen wennen. De eerste week dat hij heen ging had ik nog verlof en dus voelde het minder spannend. Als er iets zou zijn kon ik hem meteen ophalen. Maar voor de eerste dag dat hij heen ging en ik moest werken heb ik wel gehuild. Nu ging het daar allemaal wel prima en kunnen ze bij de opvang goed zich aanpassen aan het kindje. Dus het ging gelukkig allemaal goed. Hij was alleen wel overprikkeld na een opvangdag. Nu bijna 1,5 jaar later is hij nog steeds kapot na een opvangdag. Toch vind ik het nu voor de 2e met wel weer spannend. Door vakanties kan onze baby helaas maar 1x een paar uur wennen. We gaan het zo inplannen dat hij daar even moet drinken want daar maak ik mij het meeste zorgen om.
2 maanden geleden
Dat is weer een hele stap he... Bij onze oudste had ik net hetzelfde. Het is niet enkel wennen voor de kleintjes maar ook voor de mama's. 😉
Onze zoon is eigenlijk vrij goed gestart toen. Natuurlijk is het slapen daar even zoeken, maar hij sliep daar al snel heel goed, regelmatig zelfs beter dan thuis. Ik merkte heel erg dat het vertrouwen in de kinderverzorgsters ook moest groeien bij mij. Dat ging best snel door regelmatig een foto en een fijn dagverslag. Ondertussen is hij anderhalf en hij vindt het er nog steeds heel erg leuk.
Over een paar weken begint zijn zusje ook. Ik ben benieuwd hoe zij zal starten.
Tot slot een tip voor het eerste wenmoment: plan iets leuk voor jezelf.
Zodat je niet thuis zit te wachten tot je hem weer kan gaan ophalen. Ik ben lekker gaan lunchen en shoppen met m'n partner, echt even gedachten verzetten en quality time. 😊
2 maanden geleden
Allereerst: wat een super leuke naam! 🥰
Ik vond het zelf ook heel spannend, onze kleine is nu 1 wenmoment (3 uur) en 1 dag (6 uur) geweest. Hij kwam er vrolijk van terug en heeft eigenlijk grotendeels geslapen en met de dames daar geknuffeld 😜
We hadden voor onszelf een lunch en beetje winkelen gepland, en kregen tussendoor foto’s dat hij heerlijk lag te spelen. Dus al met al een goed gevoel er over.
Het blijft toch gek om hem daar ‘af te geven’ maar ik bedenk me maar dat het voor hem ook leuk is om straks, als hij wat bewuster is van alles om zich heen, met andere kindjes te zijn.
You got this mama ❤️
2 maanden geleden
Over 2 weken gaat onze dochtertje naar de gastouder om te oefenen. Ik vind dit erg spannend. Ben begonnen op aanraden van mijn vriend met oefenen. Mijn ouders halen haar dan voor een paar uurtjes op. Mijn moeder houdt me op de app op de hoogte. Heb de eerste 3 keer bij ophalen en brengen gehuild. Wist niet hoe snel ik gaat moest knuffelen. 4e keer ging het iets beter. Ik ben toen dingetjes gaan doen en rusten.
Eerste 2 keer was ik helemaal verloren. Dus zorgen dat je iets te doen hebt of eruit gaat helpt!
2 maanden geleden
Mijn eerste (2021) heb ik een half uur te vroeg weg gebracht omdat ik er al vanuit ging dat ik zou moeten huilen en inderdaad, ik heb een half uur gehuild op de parkeerplaats 🤣!
Mijn dochter was toen 10 weken, zij heeft zich die dag volgens mij wel vermaakt haha.
In september gaat onze zoon, hij is dan 16 weken, hij gaat naar dezelfde opvang als onze dochter. Ik weet hoe lief de leidsters zijn, dus ik heb er nu heeeeeeeeeeeel ietsjes minder moeite mee haha
2 maanden geleden
Onze zoon is 2 weken geleden met 12 weken voor het eerst een ochtend gaan wennen op dinsdag. Ik moest bij het weggaan (binnen al, waar iedereen bij was😂) al huilen. Gelukkig waren ze super lief en begripvol. Zoontje had het super gedaan die ochtend, heerlijk geknuffeld, fles gehad en goed geslapen. Die donderdag erop ging hij direct een volle dag. Toen met het naar buiten lopen even tranen in m’n ogen maar het was al makkelijker. Bij ophalen kreeg ik van iedereen terug wat een makkelijk en leuk kind het is🥰 Dus afgelopen donderdag ging het wegbrengen prima. Ja, het voelt nog steeds alsof ik een ledemaat mis als ik hem achterlaat, maar de pm’ers zijn schatten en weten heel goed wat ze doen. Ik heb er dus ook alle vertrouwen in😄
2 maanden geleden
Hoe is het jullie vergaan?
Onze dochter gaat morgen 2 en dinsdag 4 uurtjes wennen. De week erna zit m'n verlof erop en zal ze 2 dagen per week naar de opvang gaan.
Ik vind het zo spannend. Vooral hoe het voor gaar is om ineens met alleen maar onbekenden te zijn. Zak ze wel slapen, is het niet te druk voor haar? En zo nog wel 49 dingen😅