18 Reacties

3 maanden geleden

Wij zijn express al en beetje vroeg begonnen met haar naar opa en oma’s te brengen. Ze heeft nu zelfs ook al een paar nachtjes daar geslapen (niet achter elkaar hoor). Misschien is het fijn er al een beetje aan te wennen door hem een keer een ochtendje naar oma te brengen?

3 maanden geleden

Pfoe ja vind t vreselijk. Ook bij mn eerste gehad. Ik heb dat alleen als ze zo klein zijn. Uiteindelijk komt t wel goed

3 maanden geleden

Ooh ja, moet in september ook terug gaan werken en kijk er ook al even tegen op. Het is mijn 3de... je wordt het dus niet gewoon helaas. Na een tijdje word je de nieuwe routine weer gewoon maar het begin om ze af te geven is altijd moeilijk. Komt wel goed.

3 maanden geleden

Ja vreselijk! Dit is mijn derde maar zie er nog meer tegen op dan de andere 2

3 maanden geleden

Ja hier precies hetzelfde dus hebben we overal wenochtendjes. Zowel met de omas als met het kdv ...en geloof me hoe meer je het doet hoe beter het gaat....

3 maanden geleden

Ja precies, het is ook een kwestie van wennen voor hem en mij in het begin! Maar ik hoop ook zo (ondanks we er zelf voor kiezen) dat de oma's ook een beetje gaan houden aan onze ritueeltjes of regeltjes. Niet dat we straks standaard een overprikkeld kind thuis krijgen die doodmoe is😅 Ik weet dat het een kwestie van vertrouwen en loslaten is, maar man.. wat had ik ook dit proces weer onderschat🤭

3 maanden geleden

Ja ik ook, heb daarom mijn verlof nog een maand verlegd. Maar moet er nog steeds niet aan denken….

3 maanden geleden

Reactie op Rian96

Ja precies, het is ook een kwestie van wennen voor hem en mij in het begin! ...
Dat gevoel heb ik. Exact hetzelfde. Het fijne van die wenochtendjes is om hun te laten meedraaien dan kan je zien hoe zij het doen...

3 maanden geleden

Gaf mij heel veel vertrouwen om te zien hoe zij en onze dochter reageren op de dingen

3 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Gaf mij heel veel vertrouwen om te zien hoe zij en onze dochter reageren o ...
Oh hele goeie tip🙏🏼 Ik probeer ze nu al vaak de fles te laten geven of luiertje verschonen/ aankleden waar ik bij ben zodat ik ze tips kan geven. Maar een hele ochtend of middag erbij zijn is ook wel een goed plan😁 thanks!

3 maanden geleden

De enige bij wie ik hem durf achter te laten zijn mijn eigen ouders. Ik kan er niet aan denken om hem naar een opvang te brengen. Vind het onbegrijpelijk dat in Nederland erop gestuurd wordt je kindje met 3 maanden al naar de opvang te sturen. Ik denk dat dit bij iedereen tegen het moedergevoel ingaat… vreselijk

3 maanden geleden

Ik begrijp je helemaal! Ik start pas eind september maar bouw de opvangdagen al op sinds begin augustus. Hij gaat deze hele maand 1 dag per week naar de opvang, en dan per september 2 en eind september 3. Het blijft gek om hem ‘af te geven’ maar aan de andere kant is hij zó vrolijk op de foto’s die ze maken. Ook krijg ik een gedetailleerd overzicht van z’n slaapjes en voedingen, en hij slaapt misschien nog wel beter daar dan thuis. Voor de ontwikkeling van je kindje is het ook goed dat ze zich soms kunnen optrekken aan andere kindjes omdat ze dingen ‘afkijken’ en natuurlijk het sociale contact is ook heel goed. Ik heb geen ouders in de buurt wonen dus voor ons is de opvang een must. Mocht het nou toch niet goed voelen dan gaan mijn vriend en ik misschien beide een halve dag minder werken (3,5 dag) om zo een dag minder opvang te hebben, maar dat is nog even aanzien. Voor nu gaat het erg goed!

3 maanden geleden

Ik begrijp je 100%, vooral inderdaad de stress van de ochtend routine. Ik moet volgende week beginnen maar kan gelukkig thuis werken voor een groot deel en mijn moeder zal aan huis komen om op te passen. Met het kolven, voedingstijden, in slaap krijgen. Ik heb zooo veel stres erover…

3 maanden geleden

Ik snap het helemaal, en ben zo blij dat mijn kindje niet naar een opvang in wat voor vorm dan ook hoeft. Zou er niet aan moeten denken om al die speciale momenten te missen en na mijn mening heeft niemand de liefde en zorg voor jou kindje als jij en je partner. Maargoed niet iedereen heeft de mogelijkheid om thuis te blijven. Het zou mooi zijn als het ouderschap verlof wat verlengd kan worden dat de kindjes wat ouder zijn als ze naar de opvang gaan.

3 maanden geleden

Reactie op Eva2024

Ik snap het helemaal, en ben zo blij dat mijn kindje niet naar een opvang i ...
Ik vind dat dit per persoon anders ingedeeld mag worden. Voor mij zou ouderschapsverlof extra en dan verlengen me totaal niet gelukkig maken. Ik houd ervan mama te zijn, maar ik houd ook van de werkende en lerende ik. De omgang met volwassenen, het zijn op een andere plek. Dus voor mij zou het dan meer verspreid op nemen of korter op een dag werken ideaal zijn. Iedereen verschilt daarin! Het zal even wennen zijn om te werken. Maar baby’s en kindjes zijn erg flexibel en bij een goede opvang ook in prima handen🥰

3 maanden geleden

Reactie op jazzapple

Ik vind dat dit per persoon anders ingedeeld mag worden. Voor mij zou ouder ...
Dankjewel voor die laatste zinnen🥰 het is al spannend genoeg om je kindje weg te brengen en sommigen reacties hier maken je gevoel er niet fijner op🙄 Je hebt het helaas niet altijd voor het zeggen om maar fulltime thuis moeder te kunnen zijn, ik had het graag gewild maar financieel gezien kan het bij ons niet!🤷🏽‍♀️

3 maanden geleden

Reactie op Rian96

Dankjewel voor die laatste zinnen🥰 het is al spannend genoeg om je kindje ...
Je bent een goede moeder en je geeft je kindje ook een mooie ervaring met spelen met andere kindjes op de opvang! Natuurlijk is het enorm wennen straks en dat is super logisch. Let niet op alle nare reacties inderdaad. We staan er als ouders nu veel meer alleen voor dan vroeger. Vroeger werd er veel meer in communities gedaan bijvoorbeeld. Wij brengen onze kleine al een tijdje naar de opvang en hebben zelfs heel veel geleerd van hun dat we nu thuis ook kunnen inzetten (vooral rondom slapen). Ik heb nu echt het idee dat hij de opvang zou missen als hij daar niet meer heen zou gaan.

3 maanden geleden

De meeste leidsters op de opvang hebben meer ervaring dan sommige opa's en oma's en zij kunnen jou ook weer tips geven over wat wel en niet werkt voor jouw kindje. Onze oudste gaat al 2 jaar met veel plezier naar de opvang, heeft veel vriendjes daar gekregen en eet en slaapt daar beter dan thuis. Onze kleine uk gaat volgende week naar dezelfde leidsters dus voor mij heel vertrouwd en nul probleem om hem weg te brengen. Vraag gewoon door over hoe de eerste (wen)dagen zijn verlopen en of ze nog wat nieuws hebben ontdekt bij het naar bed brengen of de voeding en geef ook aan dat je het spannend vind, dan kunnen ze jou vast geruststellen.