43 Reacties

één maand geleden

Wij zijn vorige week begonnen met het aanbieden van de papfles! Ze was nog geen fan... Morgen weer eens proberen!

één maand geleden

Ik ben met mn oudste begonnen met 4 maanden af en toe, en op advies van cb elke dag omdat ze veel te weinig aankwam. Ben toen begonnen elke avond te geven voor het slapen gaan als onderdeel van het slaap ritueel en zo gedaan tot ze een jaar was, toen wilde ze niet meer. Ga het denk ik zo weer doen, beviel me goed. Ik koop zelf pap uit Duitsland, ze hebben veel variatie en zit al kunstvoeding doorheen. Aangezien ik alleen borstvoeding geef scheelt mij dat weer dat niet nog weer iets extra in huis hoef te halen, hoeft alleen warm water doorheen en het is klaar

één maand geleden

We hebben het bij de oudste wel geprobeerd. Hij kreeg volledig bv en probeerden dan de laatste voeding een papfles te geven. Maar dit was geen succes. Hij vond het niet lekker, hadden ruzie met de fles en juiste speen vinden en het deed helemaal niks voor het beter slapen. Dus zijn er toen weer mee gestopt. Dochter is nu 4.5 maanden en krijgt voorlopig nog geen papfles. Ik denk dat we vanaf 6-8 maanden wel pap gaan geven, maar dan gewoon met lepel als ontbijt.

één maand geleden

Hoi! Wij zijn vorige week begonnen met 2x per dag een papfles (rijstebloempap), in de ochtend en voor het slapengaan. Mijn schoonmoeder raadde het aan omdat ik aangaf dat mijn zoontje heel erg onrustig was, met de 4 maanden slaapregressie en sprong 4. Ze zei: ‘30 jaar geleden had je dat allemaal niet, waarschijnlijk heeft hij gewoon honger!’ 😂 Na 3 weken slapeloze nachten was ik wanhopig en besloot ik het een kans te geven. En eerlijk gezegd, ik ben zo blij dat ik het heb gedaan! Hij is overdag veel rustiger, doet langere dutjes en slaapt ’s nachts veel beter. Hij wordt nu nog maar 1 keer wakker, en na 3 weken slapeloze nachten vind ik die ene keer echt niet erg! 😂 We willen nu 4 weken de papfles blijven geven zodat zijn maag kan wennen, en daarna gaan we rond 5,5-6 maanden beginnen met groentehapjes.

één maand geleden

Vaak is dat rijstebloem, toch? Het staat me bij dat ik dat eens heb geprobeerd te maken voor mijn oudste met moedermelk, maar dat werd een zooitje want moedermelk bindt niet goed. Ik wilde het overigens als pap met een lepeltje uit een kommetje geven, niet in een fles. Mijn zoon was toen ook al wel een maand of 8. Ik weet niet wat de toegevoegde waarde van een papfles is, ben wel benieuwd.

één maand geleden

Mijn moeder en schoonmoeder begonnen hier ook over. Toen ook begonnen. Eerst met rijstebloem maar onze dochter kreeg hier wel echt last van. En toen Biobim haverpapje geprobeerd en dat gaat echt super goed. Of het toeval is maar sinds ze dit drinkt, hoeft ze geen nachtvoeding meer (ze wordt natuurlijk nog wel eens wakker).

één maand geleden

Wij geven hem ook bij ons zoontje van 4 maanden, voor de nacht! Merk nog geen verschil want ben pas net 2-3 dagen ermee begonnen. Wij geven het in zijn fles (dr Browns smalle fles). Iemand een tip voor evt grotere speen? We doen voor de pap speen 3 er op maar daar lijkt hij zelfs nog moeite mee te hebben om het er uit te krijgen.. 😅

één maand geleden

Reactie op Manon291994

Wij geven hem ook bij ons zoontje van 4 maanden, voor de nacht! Merk nog ge ...
Bij ons drinkt hij zijn papfles alleen uit de Philips Avent fles met speen 4. We zijn eerst begonnen met Dr. Brown, omdat ik die persoonlijk het fijnst vind en de Philips Avent speentjes zijn vrij breed, dus ik was bang dat hij zich zou verslikken, vooral omdat hij best gulzig drinkt haha. Maar voor de papfles werkt de Philips Avent met speen 4 toch het beste voor ons!

één maand geleden

Reactie op Manon291994

Wij geven hem ook bij ons zoontje van 4 maanden, voor de nacht! Merk nog ge ...
Wat ik deed was zo'n rager om rietjes schoon te maken door de fles speen heen duwen. Keer per ongeluk achter gekomen dat dat perfect was voor de papfles 😂. Was bij lansinoh en avent, geen ervaring met dr Brown flessen maar denk dat het niet veel zal uitmaken ?🙈

één maand geleden

Reactie op Arianaxx

Hoi! Wij zijn vorige week begonnen met 2x per dag een papfles (rijstebloemp ...
Ik zou dit niet elke dag geven! https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/veilig-eten-en-e-nummers/kan-ik-veilig-rijst-en-rijstwafels-aan-mijn-kind-geven.aspx

één maand geleden

Mama roos kookt heeft ook een podcast gemaakt waarom een papfles onnodig is https://podcasts.apple.com/nl/podcast/mama-roos-kookt/id1563174648

één maand geleden

Wij hebben het met de oudste nooit gedaan en zien geen reden om de jongste een papfles te geven. Met maand of 6/7 kreeg ze af en toe pap met de lepel en dat willen we met deze ook weer zo doen.

één maand geleden

Reactie op Demi97

Mijn moeder en schoonmoeder begonnen hier ook over. Toen ook begonnen. Eers ...
Ik heb dit ook. Maar krijg het niet goed qua spenen. Welke fles en welke speen heb jij?

één maand geleden

Reactie op Door082020

Ik heb dit ook. Maar krijg het niet goed qua spenen. Welke fles en welke s ...
Wij doen het met de Y speen van Dr. Brown. En wacht ook echt altijd wel even een paar minuten want anders is de pap ook te dun

één maand geleden

Reactie op Demi97

Mijn moeder en schoonmoeder begonnen hier ook over. Toen ook begonnen. Eers ...
Waar is deze te koop? Of koop je deze online? :)

één maand geleden

Reactie op 💁🏻‍♀️

Mama roos kookt heeft ook een podcast gemaakt waarom een papfles onnodig is ...
Ja precies, je kindje heeft ook alleen maar sneller weer honger dus doorslapen heeft er helemaal niks mee te maken 🫣

één maand geleden

En geven jullie dit dan als “extra” in een kleine hoeveelheid. Of voegen jullie gewoon rijstebloem toe aan de fles die ze al krijgt en dan helemaal opdrinken ?

één maand geleden

Reactie op 💁🏻‍♀️

Ik zou dit niet elke dag geven! https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/servic ...
Johhh, echt?!? Eerlijk gezegd wist ik dit totaal niet. Ik had nog bij het CB gevraagd voordat ik met de papfles begon, en ze hebben me daar niks over verteld. Ik ga volgende week nog maar eens langs om het na te vragen. Ik zag ook dat een andere moeder in deze topic haverpap geeft, dus misschien is dat een idee om te proberen. Want hoewel sommige moeders zeggen dat Moeder Roos vindt dat het onnodig is, heeft Moeder Ariana (ik 🥰) gemerkt dat de papfles haar zoon 100% heeft geholpen om door te slapen, en hij heeft ook niet sneller honger.

één maand geleden

Wij hebben nooit een papfles gegeven en eigenlijk geen van onze vrienden verder met kinderen. Denk dat het ook niet echt meer gedaan wordt 🙊

één maand geleden

Reactie op Claire--

Waar is deze te koop? Of koop je deze online? :)
Online besteld inderdaad!