43 Reacties

één maand geleden

Reactie op Demi97

Wij doen het met de Y speen van Dr. Brown. En wacht ook echt altijd wel eve ...
Ah okee. En hoeveel schepjes doe je dan in een fles van 180 ml?

één maand geleden

Hier sinds een paar dagen ‘s avonds een papfles. Één melkschepje op een fles van 180 + 6. Toeval of niet, ze is heerlijk voldaan en kwam ineens maar één keer per nacht ipv 2-3 keer

één maand geleden

Reactie op Milanani

En geven jullie dit dan als “extra” in een kleine hoeveelheid. Of voegen j ...
Ik voeg het toe bij zijn fles :)

één maand geleden

Reactie op Arianaxx

Bij ons drinkt hij zijn papfles alleen uit de Philips Avent fles met speen ...
Ik heb toevallig nu een Difrax L speen gekocht en nu krijgt hij het wel (niet te snel) weg!

één maand geleden

Reactie op Door082020

Ah okee. En hoeveel schepjes doe je dan in een fles van 180 ml?
3 el! Begin wel opgebouwd.

één maand geleden

Reactie op Arianaxx

Johhh, echt?!? Eerlijk gezegd wist ik dit totaal niet. Ik had nog bij het C ...
Onnnodig in de zin van dat je kindje er niks aan heeft. het leert er niet van zoals met een hapje wat allemaal voordelen heeft voor de ontwikkeling en pap verteert ook 3x sneller dan melk, waardoor je kindje dus eerder weer om voeding kan komen! 😊 doorslapen heeft niks met eten/honger te maken gelukkig!

één maand geleden

Mijn oudste is van 2008 en die kreeg nog wel papflessen met zo een grote speen met vanille rijstebloem, wat ik nu ook niet meer zie in de supermarkt. Kan me achteraf niet voorstellen dat het ergens goed voor is geweest. Ze sliep er ieder geval absoluut niet beter van 😂 mijn moeder vroeg er nu ook weer naar de papfles en weet ook niet of ik destijds haar advies onwetend heb gevolgd of dat het nog wel de norm was.

één maand geleden

Onnnodig in de zin van dat je kindje er niks aan heeft. het leert er niet v ...
Bedankt voor je reactie! Mijn zoon slaapt sinds we begonnen zijn met de papfles echt veel beter. Hij is 4,5 maand, weegt bijna 9 kg en is vrij lang (maat 74), waarschijnlijk door de reuzengenen van zijn vader 😅. In overleg met het CB dachten we dat hij gewoon echt honger had. We beginnen pas rond 5-6 maanden met groente/fruit, maar alleen melk leek voor hem niet voldoende. Dit werkt voor ons prima, en of het nou puur toeval is of niet, ik ben net wakker na 8 uur slaap en hij is super rustig en vrolijk, en mama ook! Happy mom, happy everyone 😉. Bedankt voor het meedenken, maar dit werkt goed voor ons!

één maand geleden

Ik las ergens dat je dus niet elke avond/dag rijstenbloem mag geven, wat zijn andere alternatieven voor een papfles? Ik wil het misschien ook gaan geven als laatste fles. Mn meisje is een klein hongernekje haha

één maand geleden

Reactie op qqww

Ik las ergens dat je dus niet elke avond/dag rijstenbloem mag geven, wat zi ...
Klopt! Dit heeft iemand ook gezegd in de topic. En zij geeft haverpapje. Ik ga denk ik deze ook bestellen😊

één maand geleden

Reactie op Arianaxx

Klopt! Dit heeft iemand ook gezegd in de topic. En zij geeft haverpapje. Ik ...
* Biobim haverpapje

één maand geleden

Wij hebben bij ons zoontje destijds biobim haverpap geprobeerd omdat rijstebloem wordt afgeraden ivm arseen wat erin zit. Hielp echt geen fluit met doorslapen, leek zelfs alsof hij juist sneller honger kreeg ervan! 🫣

één maand geleden

Gisteravond van 1 schepje rijstebloem een papje gemaakt met kunstvoeding erbij. En mijn zoontje sliep door tot 5:30! 🥳 Vanaf 21:30 toen hij klaar was met fles, papje, nat lapje wassen en omkleden 😄 Helemaal top. Zo een papje maken van 1 (melk)schepje rijstebloem was een tip van het CJG. Oefent hij ook meteen happen en hij vindt het leuk en we hoeven niet aan de gang met een zoektocht naar een andere speen. Zou dat arseen echt zo erg zijn met 1 zo'n schepje per dag? Ik vraag het mij af hoor. Vanavond weer proberen, hopelijk was dit niet een eenmalig succes 🤭 Hij werd al weken telkens 3 tot 4 keer per nacht wakker huilend...

één maand geleden

Reactie op Lintje85

Gisteravond van 1 schepje rijstebloem een papje gemaakt met kunstvoeding er ...
Wat fijn dat het heeft geholpen voor het doorslapen. Arseen is een zwaar metaal dat veel in rijst voorkomt. Het stapelt zich op in je lijf en je raakt het dus niet meer kwijt. Om dan elke dag dat al op te bouwen in het kleine lijfje van je kindje brengt gezondheidsrisico's met zich mee. Vandaar dat het "officieel" dagelijks niet meer mag

één maand geleden

Reactie op Ab itsme

Wat fijn dat het heeft geholpen voor het doorslapen. Arseen is een zwaar me ...
Kan je nagaan dat ik in 2008 alle flessen vanaf 4 maanden gevuld heb met rijstebloem en geen benul heb gehad van deze informatie.

één maand geleden

Reactie op Lintje85

Gisteravond van 1 schepje rijstebloem een papje gemaakt met kunstvoeding er ...
Kan je uitleggen wat je bedoeld met een melk schepje een papje maken ? Hoe maak je een papje ipv door de flesvoeding. Wat zijn de verhoudingen voor een papje ?

één maand geleden

Reactie op Arianaxx

* Biobim haverpapje
Heb jij t al besteld/ gegeven? Heb t net besteld dus ben benieuwd!

één maand geleden

Reactie op Milanani

Kan je uitleggen wat je bedoeld met een melk schepje een papje maken ? Hoe ...
Hi, ik heb met het schepje van de melkpoeder een schepje rijstebloem gepakt. Dat in een bakje gedaan en gemengd met kunstvoeding tot ik het een mooi papje vond 😄

één maand geleden

Reactie op Arianaxx

* Biobim haverpapje
Ik heb dus even opgezocht wat voor magisch papje dit is. En zeer nieuwsgierig of dit het geheime recept is voor nachten slaap. Maar het is dus gewoon alleen havervlokken. Voor 4 euro en 5 euro verzendkosten. Kan je dan niet gewoon beetje haver vlokjes fijn maken vraag ik mij af ? Scheelt hoop geld.

één maand geleden

Onnnodig in de zin van dat je kindje er niks aan heeft. het leert er niet v ...
Onderzoek van het voedingscentrum heeft aangetoond dat pap langzamer verteerd dan melk. 🙂 en dat honger niks met doorslapen te maken heeft is ook niet waar. Het is zeker niet altijd de oorzaak, maar bij sommige kinderen wel degelijk. Voor die kinderen kan een papfles een uitkomst zijn. Kinderen die wakker worden omdat ze bijvoorbeeld hun slaapjes nog niet zo goed kunnen koppelen hebben er minder/geen baat bij, omdat honger bij hen niet de oorzaak is. Maar zeggen dat honger nooit te maken heeft met doorslapen is wel heel kort door de bocht. 😉