18 Reacties
2 maanden geleden
Ik laat mijn dochter van 2 soms wel even beneden, 10 minuten max. Ik zet dan de tv aan zodat ze afgeleid is zegmaar 🙈. En even checken dat er geen gevaarlijke dingen binnen handbereik liggen (hebben open keuken, dus extra opletten). Mijn vriend werkt in ploegen en vaak moet de jongste net rond die tijd naar bed of moet speentje weer terug doen, of even snel nog een voeding. Heb dan niet veel keus, als de peuter mee naar boven neem is het huilen omdat ze denkt dat ze moet slapen 😅. Vind het vaak wel spannend maar gaat tot nu toe goed en heb helaas niet veel keus
2 maanden geleden
Reactie op Nathaliiieee
Ik laat mijn dochter van 2 soms wel even beneden, 10 minuten max. Ik zet da ...
Ja ik denk dat ik dat opzich ook nog wel prima vind.
Wij hebben alleen ook nog een klein hondje. Ze zijn wel helemaal aan elkaar gewend. Maar misschien dat ik het hondje voor de zekerheid dan gewoon even mee naar de gang neem.
2 maanden geleden
Ik laat mn peuter soms wel even alleen ja, inmiddels krijg ik mn jongste nu wel vrij snel in slaap. Ik zeg altijd tegen haar dat ik naar boven ga om dr zusje weg te leggen en check even mn woonkamer/keuken op gevaarlijke spullen. Soms doe ik n filmpje voor dr aanzetten 😅
2 maanden geleden
Onze peuter van net 2 blijft maximaal 5 minuten alleen beneden. Dan zorg ik dat er niks gevaarlijks in de buurt is, hond gaat dan in de bench. Maar hij weet altijd iets te vinden dat niet mag. Zoals zand uit de bloempotten halen, tegen het aquarium aan slaan, in de box proberen te klimmen en ga zo maar door😂 en ja, hij weet dat hij dat niet mag, maar blijkbaar slaat de verveling snel toe op die leeftijd en dan vergeet hij voor het gemak even alle regels🤷🏻♀️ als ik de tv aanzet dan blijft hij vaak wel rustig zitten, maar daar gok ik het liever niet op.
2 maanden geleden
Ik doe dat wel, maar ik ken haar ondertussen ook al zo goed dat ik weet dat ze niet weg gaat lopen of de trap op probeert te klimmen oid.
2 maanden geleden
Reactie op Sneeuwklok
Ik laat mn peuter soms wel even alleen ja, inmiddels krijg ik mn jongste nu ...
Hier hetzelfde, baby kan je in principe wegleggen en slaapt vanzelf in, dus ben soms met 3 min ook weer terug. Op de een of andere manier doet mijn oudste alleen boevendingen wanneer ik erbij ben en is het een engeltje als ik uit de ruimte (dus boven) ben 😅
2 maanden geleden
Reactie op rchlvanm
Hier hetzelfde, baby kan je in principe wegleggen en slaapt vanzelf in, dus ...
Haha herkenbaar, op een of andere manier wil die van mij ook dat ik het zie als ze stout is, ze wordt 2 6 september en zit echt vol in haar grenzen opzoek fase 😜😅
2 maanden geleden
Reactie op Sneeuwklok
Haha herkenbaar, op een of andere manier wil die van mij ook dat ik het zie ...
Haha hier eentje van 17 september en dat grenzen opzoeken is al flink wat maanden gaande onder mijn neus (“mama kijk staan op bank!”), maar zit poeslief met zijn autootjes te spelen als ik van boven beneden kom. Maarja, liever dat dan de hele tent op zijn kop als ik uit het zicht ben haha!
2 maanden geleden
Heb een van 3 en 5. Doe de deuren op slot en even de tv aan of zorg dat ze iets aan het doen zijn. Kat zet ik ook even buiten als ie dat nog niet is 😊 Tot nu toe nog geen gekke dingen.