15 Reacties
2 maanden geleden
Herkenbaar! Stijve rug vooral. Denk door borstvoeding’s houding die niet al te best is en het vele tillen/ draagzak. Allemaal niet niks voor je lijf. Misschien een fysio bezoekje plannen?
2 maanden geleden
Misschien je vitamines laten testen? Ik had namelijk ook van een hoop dingen last en mijn foliumzuur was dus erg laag! Je lichaam heeft tijdens een zwangerschap natuurlijk van alles nodig dus misschien is je voorraad wel wat lager nu.. vitamine D tekort en B12 kan ook spierpijn van komen
2 maanden geleden
Heb hier heeeeel veel last van. Al jaren een slijmbeursontsteking in beide schouders, die is echt verergerd sinds de bevalling en daarnaast ontzettend stijve knieën, heupen en rug. Ik denk dat het nog met hormonen te maken heeft, maar wilde binnenkort toch even langs de huisarts om het te laten checken. Voel me echt een vrouw van 80 🫠
2 maanden geleden
Ik heb recent een boek gelezen over vermoeidheid, wat mede zorgt voor pijn in je lichaam.
Ze gaven aan dat je moet proberen om elke keer na twee uur inspanning (inspanning is alles wat je doet behalve stilliggen, dus zitten is ook inspanning) 15-20 te rusten. Rusten is met je ogen dicht plat liggen zonder verdere prikkels, muziek oid kan als het rustig is.
Als je dat langzaam afbouwt naar nog maar eens per dag 15-20 minuten rusten (bijvoorbeeld uit werk vandaan) dan zou je er weer helemaal zijn.
Ik weet nog niet hóe en waar ik de tijd vandaan moet halen 😂 maar het klinkt logisch aangezien we allemaal non-stop ‘aan’ staan, ook met mobiele telefoons etc.
2 maanden geleden
Ik heb hier ook ontzettend last van. Spierpijn van nek tot grote teen en ontzettend stijf.
Van de bekkenfysio heb ik mobiliteits oefeningen meegekregen (vooral rekken en strekken). Het lijkt iets te verbeteren.
Voor een tijdens de zwangerschap sportte ik ontzettend veel en zit nu qua sport al 16 weken stil. Ik denk dat dit ook voor een gedeelte oorzaak is en inderdaad veel in andere houdingen door geven van borstvoeding. Ook heb ik erg last van hechtingen van de knip waardoor ik enkele weken niet normaal kon zitten en veel in gekke houdingen op de bank moest 'hangen'.
2 maanden geleden
Helemaal herkenbaar helaas! Ik kamp mega erg met nek en schouder klachten, soms lukt het me zelfs niet op te brengen om met de kleine te gaan spelen omdat ik zo'n pijn heb😫 Heb al 1 bezoek aan de fysio gehad maar werkt nog niet echt.. vooral nu oefeningen thuis doen waar ik mezelf geen tijd voor gun😅
2 maanden geleden
De pijn neemt hier inmiddels flink toe en heb zelfs verminderd gevoel in mijn benen. Heel hinderlijk en soms zelfs echt pijnlijk. Ik heb toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts, maar volgens mij vond de assistente het niet echt prio dus kan pas over 1,5 week terecht. Wel net magnesium en b12 tabletten aangeschaft, want baat het niet dan schaadt het niet.
2 maanden geleden
Reactie op rchlvanm
De pijn neemt hier inmiddels flink toe en heb zelfs verminderd gevoel in mi ...
Belachelijk dat ze het voor lief nemen bij de huisarts! Je moet erop staan dat je mag bloed prikken. Ik zou meteen terug bellen en zeggen dat je niet meer normaal kan functioneren. Ik zou je vitamine D en B12 en foliumzuur sowieso laten prikken en ook je ijzer! Ik had ook aldoor dat ik erg duizelig was en ik had dus foliumzuur tekort. B12 ook altijd in combinatie met foliumzuur slikken want dat moet bij elkaar. Anders krijg je weer van het andere tekort
2 maanden geleden
Hier nog even een update: ik ga morgen eerder naar huis vanwege de pijn. Mijn kniegewrichten zijn aan beide kanten nu ook dik van het vocht. Eerlijk gezegd denk ik dat het niet echt met de zwangerschap te maken heeft, maar dat ik syndroom van Sjögren heb met reumatoïde artritis. Althans, ik heb door de jaren heen al veel klachten hiervan, maar nog nooit deze gewrichtspijnen gehad. Maar nu met deze zwelling en pijn lijkt het puzzeltje in elkaar te vallen.
2 maanden geleden
Ja herkenbaar! Ook bewegelijk zat en veel wandelen...nergens last van dan. Zodra ik maar 10 minuten op de bank heb gezeten lijkt het alsof ik een marathon heb gelopen. Vooral me knieën. En heb dat na me eerste bevalling niet gehad.
2 maanden geleden
En ik hou ook heel veel vocht vast in me benen , enkels en knieën... Jij ook?
2 maanden geleden
Reactie op NathalieN89
En ik hou ook heel veel vocht vast in me benen , enkels en knieën... Jij oo ...
Ja wel herkenbaar! Mijn linkerknie is vooral dik en warm nu. Die is ontstoken en mijn enkels lijken nu ook te gaan ontsteken. M’n lijf doet zoveel pijn, alle gewrichten van boven tot onder. Ik kan m’n baby amper tillen 🥲.
Ik kom dus gister eind de middag nog terecht bij de dokter. Ik krijg nu een scala aan bloedonderzoeken en er is voor de zekerheid ook gestart met een antibioticakuur ivm mogelijk beginnende lymeziekte.
Echt een drama dit 🥲.