14 Reacties
5 maanden geleden
Hier ook gehad. Vk en kraamzorg zeiden toen: mag Max 3 dagen duren, dan moet het weer ‘normaal’ veel zijn. Hier was het toen 1 dag echt gifgroen.
5 maanden geleden
Wij hebben dit ook wel een paar keer gehad. Bij mijn vorige zoontje ook al in de kraamtijd en toen aan de kraamhulp laten zien.
Als het donkergroen is (beetje spinaziekleur) dan is het meestal vanwege teveel voormelk. Dus dat kan bij stuwing zo zijn, maar ook bij overproductie of als je kindje een keertje wat minder lang drinkt per borst. Dit is niet erg en als het afwisselt met gele poep dan is er al helemaal geen reden tot zorg.
Felgroen, zoals ook op het plaatje hierboven, kan wel zorgelijk zijn. Dat kan een teken zijn van overgevoeligheid voor iets in de voeding.
Onze kraamhulp gaf de tip om er foto’s van te maken. Dan kan je het bij een volgend bezoek aan het consultatiebureau laten zien en bespreken. Als het echt felgroen is kan je het beste al eerder contact opnemen met het consultatiebureau of de huisarts!
4 maanden geleden
Hoi, ik vroeg me af hoe het is afgelopen met de ontlasting, heeft je baby nog vaker groene poep gehad? Mijn dochter heeft het nu al een tijdje, gele luiers afgewisseld met gele met groene sliertjes er in of soms echt groene luiers. Die laatste gaan regelmatig gepaard met flink huilen en windjes laten. Ze krijgt volledig borstvoeding. Ik laat haar altijd per voeding 1 borst drinken en daar drinkt ze dan lang aan (>20 min), zou het dan ook een tekort aan achtermelk kunnen zijn? Of misschien eerder een voedselintolerantie? Ik ga maandag naar het consultatiebureau, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
4 maanden geleden
Reactie op Xangelax
Weet je al meer?
Ik ben op verzoek van de lactatiekundige na een voeding handmatig gaan nakolven zodat ik de vette melk kon opvangen. Dat geven we sinds donderdag in een flesje, 30 ml per dag. Zij denkt dat, omdat ik goede productie heb, mijn dochter niet goed haar best doet om tot de achtermelk te komen omdat de melk toch wel komt en ze snel verzadigd is door de grote plens die er uit komt. De krampjes lijken minder en de luiers zijn niet meer felgroen geweest, maar zijn nog wel geel/groen. Ook had ze vanavond weer wat pijnlijke krampjes maar niet meer zoveel als eerst. Ik ga morgen weer met lactatiekundige en consultatiebureau contact opnemen.
Hoe is het bij jou?
4 maanden geleden
Onze dochter kreeg gisteravond ineens extreme huilbuien met krijsen, viel in slaap en toen weer om 3 uur en half 6. Kreeg ook verhoging. Net bij de huisarts geweest en ze blijkt oorontsteking te hebben, achteraf bezien heeft ze dat vermoedelijk al een tijdje omdat ze al langer naar haar hoofdje grijpt. Dat kan ook een verklaring zijn van groene ontlasting. Haar luiers worden wel steeds geler overigens, maar ze heeft nog wel kramp in de avond. Ik bel ook vandaag met de lactatiekundige.