22 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Lis88
Kijk eens naar een nuniki laken van fedde&kees. Kan je toch nog onder d ...
Hebben we ook, een aantal keren geprobeerd, maar lijkt niet bij te dragen. Wellicht toch weer een keer proberen
3 maanden geleden
Misschien eens op de buik laten slapen? Die van mij vond toen zelf zijn duim. Toen ik dat in de gaten kreeg ben ik begonnen hem te helpen de duim te pakken bij het huilen en nu lukt het hem zelf. Soms huilt hij zo hard dat hij het vergeet en dan help ik hem ook even (werkt de helft van de tijd, de andere tijd moet hij gewoon even erdoorheen).
3 maanden geleden
Reactie op Iris-bloemetje
Misschien eens op de buik laten slapen? Die van mij vond toen zelf zijn du ...
Ik kan dat inderdaad ook nog proberen.
3 maanden geleden
Reactie op Asmsv
Knuffeldoekje wat ze echt alleen in bed gaat gebruiken. Eerst misschien aan ...
Valt het speentje dat juist niet uit?
3 maanden geleden
Reactie op Oktobermeisje
Valt het speentje dat juist niet uit?
Maar je wilt toch minder dat ze het speentje nodig heeft?
3 maanden geleden
Reactie op Oktobermeisje
Ik kan dat inderdaad ook nog proberen.
Op de buik laten slapen moet je wel echt alleen doen als je kindje zelf het hoofdje goed op kan tillen en niet in combinatie met andere dingen die je in de wieg legt// het wordt echt nog afgeraden voor kindjes die zo klein zijn, dus doe dat astjeblieft zo veilig mogelijk
3 maanden geleden
Wij hebben de Numsy Touch white noise machine; veel liedjes en veel white noise geluiden. Bij sommige van de Yoga liedjes is hij binnen seconden weg 😂
3 maanden geleden
Wat precies is het probleem met je kindje in slaap wiegen, of knuffelen tot het slaapt? En wat is het probleem van het speentje? Het sabbelen op het speentje heeft een geruststellende werking op het zenuwstelsel, het knuffelen ook. Wat is je doel precies?
3 maanden geleden
Reactie op De Mamaste
Maar je wilt toch minder dat ze het speentje nodig heeft?
Uiteindelijk wel ja, maar als ik hem uiteindelijk kan vervangen door het knuffeltje, dan is dat ook een goede stap
3 maanden geleden
Reactie op De Mamaste
Wat precies is het probleem met je kindje in slaap wiegen, of knuffelen tot ...
Ik merk dat ze na 1 slaapcyclus van 45 minuten daarna nog echt wel moe is. Als ik dan de speen aanbied, valt ze direct weer in slaap. Maar vaak bereikt ze die volledige cyclus niet, omdat het speentje is uitgevallen. Dus ben vaak al 20 minuten bezig met constant het speentje teruggeven. Tegen die tijd is ze vaak zo moe dat ze wel in slaap valt, maar door de oververmoeidheid weer geen volledige cyclus maakt. Waardoor aan het einde van de dag weer een oververmoeide baby. Dus niet zozeer het afpakken van het speentje, maar het uiteindelijk kunnen vervangen door iets anders wat ook een slaapassociatie geeft.
3 maanden geleden
Reactie op Oktobermeisje
Ik merk dat ze na 1 slaapcyclus van 45 minuten daarna nog echt wel moe is. ...
Je kindje is nog geen 10 weken he, het heeft even tijd nodig voor ze dat zelf kunnen koppelen en dat ze langer gaan slapen. Zou tot die tijd de speen gewoon aanbieden en zo het slaapje koppelen. Is al super knap dat je kindje dat zo kan!
3 maanden geleden
Je kindje is nog geen 10 weken he, het heeft even tijd nodig voor ze dat ze ...
Het gekke is, dat ze eerst wel slaapjes koppelde overdag tot anderhalve week geleden ongeveer. In de nacht gaat het tot nu toe gelukkig wel goed!
3 maanden geleden
Je kindje is nog geen 10 weken he, het heeft even tijd nodig voor ze dat ze ...
En ik besef ook wel dat ze jong is hoor ☺️. Ben alleen een beetje bang gemaakt door verhalen over de 4 maanden slaapregressie.. dat als je kindje dan niet zelfstandig in slaap kan vallen, die fase ook niet overgaat totdat ze dat wel kunnen. En aangezien ik niet verwacht dat ze tegen die tijd de speen kan pakken.
Waarschijnlijk speelt het mee dat ik de newborn fase heel erg zwaar heb gevonden en echt wel tegen een postpartum depressie heb aangezeten door een heftige bevalling. Ik merk gewoon dat ik door de langere uurtjes ‘s nachts ik echt goed oplaadt weer.
3 maanden geleden
Reactie op Oktobermeisje
En ik besef ook wel dat ze jong is hoor ☺️. Ben alleen een beetje bang gema ...
Oh zo, ik snap je angst! Maar elk kindje doet dat anders, en de slaapregressie is bijna nooit zo heftig dat je echt weer terug bij af bent. Ik weet van weinig kindjes van 4 maanden die zelf in slaap kunnen vallen. Babies hebben gewoon lagen van veiligheid nodig, en een speentje of knuffelen tot ze (bijna) slapen zijn daar heel normaal in. Ook een knuffeltje, duimen, een wat langer slaapritueel met een liedje en een verhaaltje, kun je doen als positieve slaap associaties, maar bedenk je wel, dat hoe meer je standaard doet hoe vaster je zit met hoe het er uit moet zien. Onze peuter kan bijvoorbeeld moeilijk slapen zonder eerst samen met papa spelletje op de switch te doen en dan te douchen/badderen, voordat we omkleden, melk drinken, verhaaltje... hij heeft en had altijd al heel veel moeite met slapen.
Maar laat je niet te bang maken, je kan meer aan dan je denkt!
3 maanden geleden
Reactie op Oktobermeisje
Het gekke is, dat ze eerst wel slaapjes koppelde overdag tot anderhalve wee ...
Dat is niet gek hoor, maar een heel normale ontwikkeling. Komt onder andere doordat de voorraad melatonine die ze van jou heeft mee gekregen nu op is en ze dat zelf aan moet gaan maken. Bovendien is het dag/nachtritme aan het ontwikkelen, dit kan er allemaal voor zorgen dat slapen anders gaat dan voorheen. En dat zal de komende maanden/jaren nog wel vaker voorkomen. Denk je net in een lekker ritme te zitten en dan komt er weer een of andere ontwikkeling om de hoek kijken die alles weer overhoop gooit.
Maar goed, je kunt natuurlijk wel slaapassociaties proberen in te zetten. Ik heb bij mijn dochter een knuffeldoekje geïntroduceerd zodra ze goed kon grijpen. Ze greep namelijk ook haar speentje en trok die uit haar mond: huilen natuurlijk🙈. Dus nu heeft ze een knuffeldoekje vast bij het in slaap vallen. Ze spuugt wel het speentje uit als ze slaapt en laat het knuffeldoekje ook los en dan slaapt ze gelukkig wel gewoon verder.
3 maanden geleden
Als hij komt voor de laatste voeding dan verschonen we eerst de luier, lauw washandje over z’n handjes, voetjes en hoofdje, slaapzakje aan, mee naar boven in donkere kamer voor de voeding liggend in bed (borst of fles) en als ik begin met voeden doe ik de muziekknuffel één keer aan. We hebben gelukkig wel een makkelijke slaper, maar hopelijk gaat hij deze routine ook herkennen als het een keer moeilijk is of door een oppas gedaan moet worden!