213 Reacties
8 maanden geleden
na 5+ jaar wachten kunnen we eindelijk verhuizen van een flat naar een gezinswoning, 2,5 maand voordat ben uitgerekend dus optijd om babykamer op orde te krijgen 🥳
8 maanden geleden
Nog éven en de babykamer is af 🥰
En hoewel ik mentaal hier niet zo soepel door deze zwangerschap loop, steunt mijn man mij ontzettend 😍 We zijn echt een team.
De knoop doorgehakt me ziek te melden op mijn werk en duimen dat alles zo soepel mogelijk verloopt verder
8 maanden geleden
We waren gisteren naar de 9 maanden beurs en het was heel erg leuk 💕
Leuke stands en kortingen 🙌🏻
Ook nog een Maxi Cosi gescoord met flinke korting! En daarna aan het rad gedraaid bij de Maxi Cosi stand en nog een achterbankspiegel gewonnen! 🙌🏻
8 maanden geleden
Hoewel ik het rot vind dat ik soort van overspannen thuis zit door werk (moet allemaal nog geregeld worden met de arbo maar heb mezelf wel ziek gemeld al) merk ik mentaal heel goed dat afstand nemen de goede keuze was.
Meer energie en fut voor mijn zoontje 🥰
Dankbaar dat het met de kleine meid in mijn buik goed is. En dat de grootste "problemen" momenteel zijn welke laatste spulletjes we aanschaffen en welk definitief geboortekaartje we kiezen.
Wat zijn we toch gezegend 🥰
8 maanden geleden
Ik wordt heel blij als ik onze kleine meid voel schoppen, zo bijzonder dat er een klein mensje in je groeit, en denk dat ik het straks nog ga missen 😅 omdat ik mij nog vrij lekker voel met 30 wkn heb ik soms gewoon niet door hoe groot ze nu al is, blijf het gewoon zo bijzonder vinden. Mijn nieuwsgierigheid naar hoe ze eruit ziet en hoe ze is wordt wel steeds groter.
8 maanden geleden
Weer veel zwangerschaps+borstvoedingkleding online geshopt dus hopelijk komt het snel binnen 🥰 Altijd zo fijn om weer comfortabele kleren erbij te hebben.
Langzaam de laatste spulletjes in huis aan het halen.🥰 lekker afstrepen.
Ik merk dat ik me deze zwangerschap mimder druk maak over bepaalde thema's en dat ik meer denk van we kijken wel hoe het loopt. Dus dat voelt goed.
En ik probeer een lagere verwachting te hebben. (eerste 4 tot 6 mnd met ons zoontje vond ik erg pittig/ hij huilde veel en nooit een oorzaak gevonden).
Ik kijk er wel naar uit dat de baby komt 🥰 Maar ik probeer het niet te romantiseren zegmaar. (met nadruk op probeer).
Ik ben zo benieuwd hoe ze eruit ziet 😍
8 maanden geleden
Nog niks gewassen en ook nog geen behoefte aan.
Maar wel al lekker de babykleertjes op maat neergelegd en zakjes gemaakt voor de bevaltas 😍 Heerlijk om te fantaseren dat er straks een perfect babytje in ligt.
8 maanden geleden
Mijn vader kwam vanuit Spanje mijn verlate verjaardagscadeau brengen ❤️ - en met zijn kleinzoon spelen natuurlijk.
Toen hij vorige week zei dat hij zou komen, had ik gevraagd om 2 pakjes 100% iberico ham aangezien zwangere vrouwen dat wel mogen (wordt in Spanje zelfs aangeraden!) en het in NL niet te betalen is. Heeft hij een hele poot mee genomen 😍 met echt de lekkerste ham ooit. Alsof er 73829202 engeltjes op mijn tong piesen.
8 maanden geleden
Eindelijk de babyspulletjes van zolder gehaald en heerlijk doorheen gesnuffeld ❤️ en gekeken wat we nog hebben, hoe die tijd ook alweer was en gefantaseerd over hoe het is als een klein meisje over 2 maanden gebruik maakt van de spullen van haar grote broer. Zorgde echt voor een flink serotonineshot!
8 maanden geleden
Reactie op tinavdk
Ohhhh, wat heerlijk!! Hoe weet je dat dit wel mag?
Blijft gewoon rauwe ham, dus mag alleen als het door en door verhit is.
8 maanden geleden
Ik kan zo intens genieten als ik ons ventje voel trappelen in de buik! Vooral die hikjes zijn zo cute!
8 maanden geleden
Reactie op tinavdk
Ohhhh, wat heerlijk!! Hoe weet je dat dit wel mag?
Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik hier ook veel behoefte aan en ben op onderzoek uitgegaan. Er zijn meerdere Spaanse onderzoeken gedaan die bevestigd zijn door Spaanse gynaecologen, deze onderzoeken zijn online te vinden. Voor dit zoekwerk is het wel handig als je Spaans kan 😅.
In die onderzoeken zijn verschillende Spaanse hammen zoals Serrano ham en Iberco ham onderzocht op toxoplasmose, de grote boosdoener bij rauw vlees. Het blijkt dat bij 18+ maanden rijping van de ham de toxoplasmose niet meer aangetroffen is. (Echte) Serrano ham is 12-16 maanden gerijpt dus niet geschikt voor zwangere vrouwen, maar (echte) Iberico ham is 18-24 maanden gerijpt en mag daarom wel gegeten worden. Het wordt door Spaanse gynaecologen zelfs aanbevolen ivm de goede eiwitten en de vele ijzers die goed zijn voor de zwangere vrouw en de baby.
Nu zet ik er bewust bij dat het “echte” moet zijn. Wat in NL in de winkel ligt vertrouw ik niet. Daar is vaak genoeg een versneld rijpingsproces gebruikt om goedkope ham in de schappen te krijgen.
Mijn verloskundige gaf aan dat zij de richtlijnen van de zwangerhap volgt en dit dus niet adviseerd, maar zij gaf toe deze onderzoeken niet te kennen of te kunnen lezen want ze kan geen Spaans. De noodzaak om dit te onderzoeken ligt in Nederland niet hoog omdat hier niet veel van deze hammen gegeten wordt, maar in Spanje wel, logisch dat ze daar dus al wel onderzoek gedaan hebben naar deze ham. Het is een beetje zoals Nederlanders met kaas denk ik? 🤪
Het is dus natuurlijk op mijn eigen risico natuurlijk. Ik durf dit alleen aan omdat ik die onderzoeken zelf gelezen heb (ik kan vloeiend Spaans) en een 100% echte Iberico ham uit Spanje heb.
8 maanden geleden
Reactie op Amooma
Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik hier ook veel behoefte aan en ben o ...
Wat heb je hier goed over nagedacht ❤️ weet dat dit ook jouw keuze is, al worden dingen afgeraden. Ik heb ook weleens rauwe ham gegeten, en salami, in het begin van de zwangerschap. Ik kwam er laat achter dat groentekiemen niet ‘mogen’ en ik eet ook af en toe wel eens een eitje met een ietwat zachte dooier 🤤😏
7 maanden geleden
Net gebeld door de eerste keuze KDV dat de kleine toch wel terecht kan! 😭
Ik ben helemaal gelukkig ☀️
7 maanden geleden
Na een periode van een zieke dreumes thuis en zelf erg ziek zijn, begint dat af te nemen.
Dus de positieve energie ook voor de bevalling begint weer langzaam terug te keren.
Ik ben soms heel enthousiast over de naam die we gekozen hebben en soms heb ik nog twijfel. Maar vandaag de sluitzegels met naam ontvangen en nu begint het idee steeds meer te wennen.
🥰🥰🥰
7 maanden geleden
Reactie op maria_1234
Na een periode van een zieke dreumes thuis en zelf erg ziek zijn, begint d ...
Fijn hè! Ik zei gisteren nog tegen de verloskundige: ik voel me echt op mijn best nu. En dat is best apart in het 3e trimester🙈 Maar ook hier enorm gekwakkeld met ziek zijn en dat is eindelijk voorbij. Dat van de naam herken ik ook, maar toen het proefkaartje binnen kwam werd ik er wel heel blij van😄
7 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Fijn hè! Ik zei gisteren nog tegen de verloskundige: ik voel me echt op mij ...
Wat fijn dat je je eindelijk beter voelt!
En wat kan zo een proefdruk dan losmaken he in emotie?
Ik voelde me bij mijn eerste kindje in het 3e trimester juist geweldig en nu vind ik dat dus tegenvallen. Echter niet per se door de standaard zwangerschap maar echt door dingen als oorontsteking, buimgriep, keelverkoudheid en gekneusde rib etcetera..
Ik hoop dat ik me ook snel weer écht fit mag voelen