14 Reacties
5 maanden geleden
Wij hebben precies hetzelfde met onze zoon van 4 weken. We houden hetzelfde ritme aan en de uren in de nacht zijn ook hetzelfde als jij omschrijft.
Om uiteindelijk op de laatste fles om 22-22.30 uit te komen schipperen wij gedurende de dag een beetje. We rekenen dus ‘s ochtends even welke tijden het eigenlijk zouden zijn met strak iedere drie uur en dan kijken we gedurende de dag waar we een half uurtje meer of minder kunnen doen. Zo komen we iedere keer ‘‘s avonds goed uit. We vinden het namelijk belangrijker dat hij een goed nachtritme heeft en wij op tijd naar bed kunnen dan dat er 2,5 of 3,5u tussen de voedingen zit. Daar is iedereen namelijk bij gebaat.
5 maanden geleden
Reactie op Josje24
Ik heb vanaf het begin overdag een schema gevolgd (wijk daar max half uurtj ...
Welk schema is dat?
5 maanden geleden
De komende maanden komt er nog zoveel, ziektes, tandjes, sprongetjes etc. Mijn ervaring is dat je met 6 maanden meer hebt aan een ritme op die manier. Ik zou vooral wakkertijden aanhouden en verder niet teveel nadenken en stressen over schema’s en tijden 😊
5 maanden geleden
We merkten dat hij tussen 20:00 en 23:00 moeite had met in slaap komen, als gevolg oververmoeid en veel huilen.
Nu hebben we in de avond een ritme en dit werkt perfect!
Rond avond eten van ons 17:00/17:30 fles. Rond 18:30 in badje, 19:00 in eigen bed op eigen kamer slapen incl. nachtslaapzak, donkere kamer en ruis.
Rond 20:30 fles (wanneer hij zich meldt) op onze kamer in het donker, hij slaapt dan half. En dan erna coosleeper. Dit werkt perfect!!
Beneden had hij geluiden en licht, waardoor het moeilijk voor hem was.
5 maanden geleden
Reactie op Claire--
We merkten dat hij tussen 20:00 en 23:00 moeite had met in slaap komen, als ...
Hoe oud is die van jullie?
5 maanden geleden
Wij zijn inmiddels overgestapt op voeden op vraag (dochter 5 weken) waardoor ritme overdag verschilt.
Toen we nog wel een schema hadden hielden wij de volgende tijden aan: 9:00-12:00-15:00-18:00-21:00-00:00-05:00 en dan weer de eerste van de dag om 9:00 zodat je weer hetzelfde ritme kunt aanhouden.
Wij zijn uiteindelijk gestopt met dit ritme omdat onze dochter haar flesjes niet meer leeg dronk, had simpel wel nog geen honger. Nu krijgt ze de laatste fles standaard tussen 00:0-00:30 en slaapt dan tot 09:00-10:00 de volgende ochtend zonder nacht voeding. Ongeacht de drinktijden overdag doen we haar rond 20:30 onder de douche en hierna pyjama en (laatste) flesje.
4 maanden geleden
Reactie op Claire--
4 weken nu. Nu al 4 avonden op rij dat hij niet huilt. 🥰
Wow wat goed, die van ons is 7 weken en ik heb nog 0 ritme 😂