19 Reacties

één maand geleden

Nee. Wij doen dat niet. Wij hebben een opa van onze zoon die rookt en die vragen wij schone kleding aan te doen als ze langskomen waar niet in is gerookt. Dit komt ook omdat mijn man en ik beiden als kind astma hebben gehad en onze zoon hier een verhoogd risico op heeft en wij soms al het vermoeden hebben dat hij daar last van heeft.

één maand geleden

Ik moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk niemand in mijn omgeving heb die nog rookt, dus ik heb hier nog nooit over nagedacht 🤷‍♀️

één maand geleden

In de kraamweken vond ik dit echt niet oké! Maar nu is ze 4 maanden en vind ik het niet zo heel erg als iemand haar eventjes vast heeft die rookt. Ruik het gelukkig niet terug. Wel regelmatig mensen hun parfum, want ik echt niet chill vind 🙈

één maand geleden

Hier merk ik helaas dat mensen er lak aan hebben😅. Ik wil graag leren mijn grenzen aan te geven, gezien de duidelijke voorschriften m.b.t. eerstegraads/tweedegraads en soms derdegraads rook. Vroeger was ik ook een roker, gelukkig niet meer.

één maand geleden

Mij is verteld dat die stoffen/deeltjes uit de sigaret in kleding trekt en bijvoorbeeld op handen blijven zitten. Als je googlet op derdehands rook kun je hier meet over vinden. Wij geven onze dochter niet op schoot aan iemand die rookt.

één maand geleden

Mijn man rookt dus ik heb weinig keus.. Maar als hij aan het roken is hou ik mn zoontje wel iets uit de buurt.. hij rookt ook niet binnen gelukkig.

één maand geleden

Mijn pa rookt. Ik vraag hem zn handen te wassen voor hij die kleine aanraakt. Elke keer. Echt een gedoe. Vind het ook niet echt fijn als hij hem vastheeft maar ja, vind ook belangrijk dat mn zoontje een band opbouwt met zn opa.

één maand geleden

Ik ben opgegroeid in de blauwe walmen en ik kan ook echt nog genieten van die geur (stukje nostalgie denk ik). Ik heb nooit lichamelijke klachten ondervonden van de rook. Ondanks dit roken mijn man en ik niet. De oppas rookt wel eens, dit doet ze in de tuin. Apart van de kids, na binnenkomst maakt ze zichzelf schoon. Dikke prima vinden wij dat. Ik moet wel zeggen dat mijn familie aardig is uitgedund. De oorzaak hiervan zou bij het roken kunnen liggen. Hierdoor heb ik wel een gruwelijke grafhekel aan sigaretten en zou ik het echt heeel erg vinden als mijn kids later gaan roken. Maar ik vind er een groot verschil zitten tussen zelf roken, in de rookwolken van iemand zitten of in de buurt van iemand zijn die af en toe een sigaret heeft gerookt (maar niet in onze nabijheid).

één maand geleden

Reactie op Debs14

Mij is verteld dat die stoffen/deeltjes uit de sigaret in kleding trekt e ...
Je kunt je kindje helaas niet beschermen. Het hangt in d elucht dus ze krijgt het toch wel binnen, anders wel de uitlaatgassen

één maand geleden

Reactie op VdB21

Je kunt je kindje helaas niet beschermen. Het hangt in d elucht dus ze krij ...
Klopt, uitlaatgassen kun je niet tegen gaan. Ik kan wel zelf de keuze maken mijn kindje niet te geven aan iemand die gerookt heeft en daar kies ik dan ook voor, omdat dat voor ons prettiger voelt. Iedereen staat natuurlijk vrij daarin te doen wat hij zelf wil

één maand geleden

Waar je je druk over kunt maken (algemeen). Zolang je niet naast mn kind staat te roken vind ik het prima.

één maand geleden

Mijn vriend rookt helaas (niet veel, maar hij rookt wel en buiten uiteraard). Bij ons is de voorwaarden wel dat hij zijn handen eerst goed wast en ik heb liever niet dat zijn kleren er naar ruiken (dan heb ik ook liever dat hij zich omkleed).

één maand geleden

Hier thuis rookt mijn vriend altijd op het balkon. Wast z’n handen voor hij met onze dochter in de weer gaat, en ik zelf heb daar geen problemen mee. In onze vriendenkring rookt ook echt bijna iedereen wel, en wie er langs komt wast gewoon zijn handen en dan is het voor ons goed. Kan haar niet tegen alles beschermen, en zolang ze niet direct naast haar roken oid moet het voor ons kunnen.

één maand geleden

Ik doe het niet. Niet eens vanwege de gezondheidszorg risico's, maar het stinkt gewoon echt goor.

één maand geleden

Wij doen dit niet. We kennen sowieso heel weinig mensen die roken. Voor de gezondheidsrisico’s zal het wel loslopen, even op schoot. Maar die lucht 🤢

één maand geleden

Mijn schoonmoeder rookt en ik vond het moeilijk om mijn dochter aan haar te geven. Ze was zo klein, ik wilde niet dat ze naar rook zou ruiken en ik ruik de sigarettenrook altijd aan mijn schoonouders en aan onszelf als we op bezoek zijn geweest. We hebben onze dochter mede daardoor de eerste weken niet aan haar gegeven. We zien mijn schoonouders nu niet veel, 1 of 2 keer per maand en dan houdt ze mijn dochter max 5 minuten vast. Ik gun mijn schoonmoeder tijd met haar kleindochter en v.v., maar de rook speelt daar wel een rol in.

één maand geleden

Wat overdreven allemaal zeg zeg😅🤣 maja ieder z'n ding.

één maand geleden

Nee, wil ik niet hebben. Net gerookt, mag je niet mijn dochter vasthouden. Ik heb ook kraambezoek gehad welke nog even stonden te roken voor ze binnen stapten en vervolgens ongeduldig zaten te kijken van mag ik ze nog vasthouden. Nee, dat mag niet. Ik loop ook weg als er mensen staan te roken bij/naast ons als we ergens zijn. Zal ze nooit overal weg kunnen houden of tegen kunnen beschermen maar alle beetjes helpen zullen we maar denken met overigens ook papa die astma heeft.

één maand geleden

Nee, echt goor en heeft bewezen gezondheidsrisico's https://www.doq.nl/derdehands-rook-een-gevaar-voor-kinderen/ Quote: “Een Japanse studie2 vergeleek de gezondheid van kinderen van niet- rokers met die van kinderen van wie de ouders alleen buiten roken.3 De kans op klachten van de luchtwegen – infecties, hoesten, piepen – ligt bij de derdehands rokers 20% hoger dan bij de kinderen van niet rokers. Ter vergelijking: de kans op luchtwegklachten door meeroken bedraagt bij kinderen ongeveer 30% en ligt daarmee in dezelfde orde van grootte.”