75 Reacties
6 maanden geleden
Ik vond het in het begin wel spannend om seks te hebben, bang dat ik ging bloeden of iets.. naar mate ik verder in de zwangerschap kwam nam die spanning af. Hier zondag 28 april in de ochtend seks gehad met 38+2 weken, in de middag braken mijn vliezen en op maandag 29 april is ons zoontje geboren. 💙 ik weet niet of het daaraan lag maar wie weet. 😂
3 maanden geleden
Even benieuwd, nu iedereen bevallen is, hoe gaat het enigszins oppakken van je seksleven bij jullie?
Ben nu 9 weken geleden bevallen en we hebben het nu 2 keer gedaan (met penetratie) en ik vond dit nog heel erg pijnlijk. Het voelt daar beneden nog niet als vanouds. Ik moest gisteren naar de gynaecoloog voor uitstrijkje baarmoederhalskanker en heb gelijk even gevraagd of alles daar beneden er ‘normaal’ uitziet en ze gaf aan van wel. Toch voelt vooral iets inbrengen nog erg pijnlijk, zo ook tampons. Hebben jullie dit ook? Is er iemand bij wie het wel voelt zoals voor de zwangerschap?
3 maanden geleden
Reactie op aardbeitje4
Even benieuwd, nu iedereen bevallen is, hoe gaat het enigszins oppakken van ...
Wij hebben het nu 9 weken na de bevalling 1 keer gedaan. Ik was ook een beetje bang voor pijn of vervelend gevoel maar moet zeggen dat ik daar helemaal geen last van heb gehad. Het voelde eigenlijk precies hetzelfde als voor de bevalling. Maar ik heb alleen 1 kleine hechting gehad en verder niet uitgescheurd of iets.
3 maanden geleden
Reactie op aardbeitje4
Bij mij doet het geen pijn maar bij mijn eerste bevalling heeft dit wel lang geduurd omdat ik toen gescheurd was. Nu gelukkig geen scheur gehad dus ook vlot herstel. Al moet ik zeggen dat mijn lichaam toch ook nog niet reageert zoals voorheen. Het kost meer moeite om echt in de "mood" te komen waardoor het vanonder soms wat "moeilijker" gaat. De vermoeidheid en hormonen spelen hier natuurlijk nog een grote rol. Neem je tijd en zorg dat je echt voldoende opgewonden bent voor de penetratie. Desnoods kan je glijmiddel gebruiken als het nodig zou zijn. En als je je er echt niet goed bij voelt, jezelf gewoon nog wat meer tijd geven om te herstellen. Niets moet nu al 😉.
3 maanden geleden
Reactie op aardbeitje4
Hier nu 7wk pp en nog geen sex gehad. Ik zou ook gewoon nog niet weten wanneer. Voor de 2e deden we het vaak tijdens de dutjes van de oudste omdat we s’avonds gewoon te moe zijn. Maar tijdens de dutjes van de oudste is de jongste vaak wakker en gaat 1 van ons ook echt even bijslapen.
De eerste paar keer zal ook wel weer even wennen en opnieuw ontdekken zijn. Ik weet nog van de eerste dat de tijd nemen, communicatie en echt ontspannen zijn superbelangrijk is. Dat en glijmiddel. Veel glijmiddel 💃🏼
3 maanden geleden
Reactie op aardbeitje4
Ben 7 weken geleden bevallen en 1x seks gehad. Het was erg strak en een beetje gevoelig. Maar we komen er niet aan toe dat onze kleine meid het in de avond erg zwaar heeft en niet op haar eigen kamer slaapt. Het voelt toch een beetje ongemakkelijk om seks te hebben als zij daarnaast ligt😂😅. hoe doen andere mensen dit?
3 maanden geleden
Reactie op Noelleanne95
Ben 7 weken geleden bevallen en 1x seks gehad. Het was erg strak en een bee ...
Ja wij doen dit wel gewoon als de baby ernaast ligt, maar alleen als ik zeker weet dat hij slaapt 🥲 Anders voelt het idd een beetje gek haha
3 maanden geleden
Reactie op aardbeitje4
Ik had dit bij de eerste ook de eerste paar keren, maar misschien ook omdat ik het echt heel spannend vond ofzo. Voelde net als de eerste keer😂 Nu bij m’n tweede is het meteen prima gegaan haha
3 maanden geleden
Reactie op Noelleanne95
Ben 7 weken geleden bevallen en 1x seks gehad. Het was erg strak en een bee ...
Hier ook nog maar 1 keer seks gehad (10 weken geleden bevallen), we zijn 's avonds gewoon zó moe.
Maar hier wel gewoon terwijl de baby naast ons ligt, bij de oudste ook zo gedaan. Ze krijgen er toch niks van mee.
3 maanden geleden
Reactie op aardbeitje4
Bij ons is intimiteit wel een issue merk ik. We hebben een beetje een stroeve periode waarin we ook niet zo gezellig zijn samen. En we hebben nog geen seks gehad, nu 10 weken pp
3 maanden geleden
Reactie op aardbeitje4
12 weken pp en wel intiem geweest. Gelukkig pijnloos maar het voelt niet zoals vanouds. Denk dat het te maken heeft met m’n knip. Moet wel zeggen dat m’n libido gezakt is naar -100 en dat ik geen behoefte heb aan aanrakingen 😅
3 maanden geleden
Oké eventjes van me afschrijven..
De hele zwangerschap me totaal niet fijn in m’n lijf gevoeld. M’n partner heeft me ook vrijwel nooit complimentjes gegeven over dat ik mooi ben (voorheen wel), anderen wel. Ik zag zelf niet dat ik mooi zwanger was (atletisch gebouwd en vanaf de achterkant zag je niet dat ik zwanger was), ik was onzeker.
Na de bevalling en nu 10 weken pp bijna weer zoals voor de zwangerschap. Maar alsnog onzeker. Ik denk dat de meeste vrouwen dit wel herkennen. Hoort bij de transitie in het moederschap (herken het van bij m’n eerste kindje).
Nu ben ik er vandaag achter gekomen dat m’n partner betaald voor interactieve of meekijk p*rno… in mijn ogen totaal iets anders dan gewoon p*rno kijken…
Ik ben terug bij af qua hoe ik over mezelf denk.. totale onzekerheid en vraagtekens van wtf waarom. Hij geeft aan intimiteit te missen de laatste weken, dus dat dat de reden is.
Echt wtf hoe werkt een brein van een man.. ik heb 10 weken geleden een baby eruit gepoept , last gehad van hechtingen en na 5 weken weer de eerste keer seks gehad. Dit was oké. Verder een goed libido alleen doordat ons zoontje nu 2 weken in de sprong lijkt te zitten geen seconde alleen tijd, laat staan ruimte voor intimiteit…
Ik snap het gewoon niet… ik ben er misselijk van en ik krijg gewoon zoveel zin om hem een tik tussen z’n benen te verkopen hè..😂
3 maanden geleden
Reactie op Sanne---
De hele zwangerschap me totaal niet fijn ...
Meis allereerst een dikke knuffel! Wat een respectloze actie van je partner (op z’n zachtst gezegd) en snap hoe gekwetst je je moet voelen. Zo kort post partum is het heel logisch dat je je zo voelt. Je lijf heeft de allergrootste prestatie geleverd die het maar kan doen. Je lijf verdient echt meer credits dan dit, ook vanuit je partner!!
3 maanden geleden
Reactie op Sanne---
De hele zwangerschap me totaal niet fijn ...
Jeetje wat heftig! Voelt hij zich er wel schuldig over of vindt hij het normaal?
Ik hoop dat jullie er goed over kunnen praten en er uit kunnen komen ❤️
Ik weet niet precies wat interactieve p*rno inhoudt (Camseks? Onlyfans? Haar opdrachten laten uitvoeren?) maar lijkt me niet dat dat thuishoort in jullie relatie als ik jouw bericht lees.
Ik weet niet of jullie taakverdeling 50/50 is, maar mijn man heeft zelf de laatste weken wat meer zorg op zich genomen en heeft aangegeven te begrijpen dat ik niet zo’n mega seksdrive heb nu: je hebt immers al de hele dag iemand op/rond je geplakt 😂 dus misschien dat dat nog voor wat begrip kan zorgen als hij meer meehelpt?