16 Reacties

3 maanden geleden

Wij doen hetzelfde. Probeer wel op wakkertijden te letten en vermoeidheid signalen maar voor de rest gaat het op zn beloop. Ze wordt morgen tien weken. Ik lees mee!

3 maanden geleden

Ons meisje is nu 8 weken en sinds twee dagen proberen we een vaste start en eindtijd te hanteren, maar dat gaat nog niet helemaal soepel. Dat komt omdat we dan elke drie uur voeding willen geven, maar soms slaapt ze nog zo diep dat ze haar fles niet leeg drinkt en dan weer mopperig wordt, waardoor ze weer niet goed in slaap valt, waardoor ik ook tussendoor weer een luier moet verschonen. Dus ik ben ook benieuwd

3 maanden geleden

Ik ga alleen een slaapschema aanhouden als ik merk dat mijn zoon dat echt nodig heeft. Bij dochter heb ik tot en met haar laatste middagslaapje gewoon naar signalen gekeken en uiteindelijk weet je wel een beetje wat je kan verwachten qua wanneer ze moe zijn, maar ik vond het heerlijk om zo flexibel mogelijk te kunnen zijn.

3 maanden geleden

Bij ons valt een schema met ons zoontje van 12 weken oud totaal nog niet aan te houden. Hij slaapt heel wisselend, ene keer hele korte slaapjes, dan weer langer. En ook zijn drinkbehoefte is heel wisselend, soms al na 2 uur willen drinken en soms na 3 uur en het niet uit kunnen stellen. Dus bij ons nog geen schema of ritme 😅

3 maanden geleden

Wij starten de dag altijd tussen 7 en 7:30 en voeden om de 4 uur. Wakkertijd an ongeveer 1,5 uur. Enige wat dan vaststaat zijn de voedingstijden en haar 1e dutje is vaak tussen 8:30 en 9. Rest zijn de dutjes afhankelijk van hoelang ze slaapt. Soms slaapt ze tot de volgende fles, soms is ze eerder wakker en gaat ze dus na de fles weer sneller slapen omdat de wakkertijd om is

3 maanden geleden

Ik ben heel erg van de schema's maar nog niet op deze leeftijd. Nu idd wakkertijden in de gaten houden en ik probeer er op te sturen dat ze 's avonds ergens tussen 18.30 en 19.30 naar bed gaat. Maar ook dat lukt veel baby's nog niet hoor! Bij mijn zoontje lukte een schema pas toen hij zo'n 5 maanden oud was.

3 maanden geleden

Ik houd wakkertijden aan van 1.5 uur. Als mijn baby te kort slaapt (omdat ze die slaapcyclus niet verbonden heeft) en het nog veel te lang duurt voor haar flesje (of Nouja, vooral te kort op haar laatste fles), pak ik de draagzak en valt ze alsnog verder in slaap. Maar als het niet zoveel scheelt en ze oogt hongerig, geef ik haar wel gewoon de fles. Als ze veel te lang doorslaapt, maak ik haar wakker. Maar als het binnen het uurtje speling zit, wacht ik gewoon af. Soms begint haar dag om 6 uur, soms ook later.. houd over het algemeen aan om de 4 uur een fles. Kan ook speling op zitten. Kom dan uit op de volgende tijden: 6/7uur fles 10/11 uur fles 14/15 uur fles We maken haar wel om 17:30 uiterlijk wakker zodat ze ook op tijd naar bed kan. Wij eten dan avondeten, zij kijkt. 18/18:30uur fles Uiterlijk 19:30 naar bed. Komt ‘s nachts om 2 uur. Maar heel af en toe om 5 uur sochtend pas! Dit tellen we als nachtvoeding. Dan krijgt ze een klein flesje maar beginnen we de dag alsnog om 7 uur.

3 maanden geleden

Enige wat ik nu wel probeer is haarzelf minimaal 1x per dag in haar ledikant te leggen en haar daar zelf in slaap te laten vallen ( lukt nog niet echt hoor heeft nog hulp nodig om in slaap te vallen) Ze is nu 11 weken. Soms slaapt ze dan 5 min soms 30min. Maar het lekkerste en langste slaapt ze in mijn armen..xp Verder starten we de dag 7/8 uur en om de 3 uur bv Verder merk ik aan haar als ze moe is 3x gapen naar "bed" Savonds rond 6e wassen of in bad en slaapt ze rond 7 uur bij mij nog niet in haar bedje en gaan we rond 8half 9 voeden en naar bed( ze slaapt nog niet door) Maar verder geen vaste tijden voor slapen overdag ofzo

3 maanden geleden

Reactie op jazzapple

Ik houd wakkertijden aan van 1.5 uur. Als mijn baby te kort slaapt (omdat ...
Oja bij ons slaapt ze in eigen kamer eigen bed! Alleen dus als het slaapje te kort duurt even in de draagzak. Soms in de wandelwagen als we uit zijn. Maar eigenlijk 90% eigen bed. We hebben dat vanaf dag 2 gedaan, omdat we niet zo goed kunnen slapen van de zuchtjes en geluidjes.

3 maanden geleden

Wij "doen maar wat'. Staan wel elke dag op voordat hij de eerste fles van de dag krijgt en 's avonds gaat hij rond 8 uur naar bed. Overdag is hij vaak na elke fles wakker en doe ik hem of in de box of in de wipstoel. Als ik merk dat hij moe wordt leg ik hem in zn bedje

3 maanden geleden

Ik heb zowel van de oudste als nu geen ritme aangehouden. Kwam vanzelf tussen de 3 en 4 maanden. Voor nu laat ik hem ook zelf beslissen. Vaak betekend dat in de ochtend na 2-2,5 uur wakker een dutje van 30 min. Dan na de 2e fles van de dag zo rond 12 uur valt hij daarna in slaap tot de volgende fles van 4 uur. Rond etenstijd dan een dutje en 8 uur half 9 breng ik hem altijd naar bed om te slapen. Dag begint trouwens tussen 7 en half 8

3 maanden geleden

Onze baby is 2 maanden, onze eerste. Wij zijn allebei lekker lang thuis, mijn vriend heeft zomervakantie want werkt in het onderwijs. We volgen onze baby. Er is inmiddels enigzins ritme. Slaapt ‘savonds tussen 22 en 23 tot ong 5 en dan tot ong 8.30. Dan even wakker en weer een slaapje. En verder proberen we dan steeds max 1.5 wakker tussen de slaapjes. Maar dat lukt niet altijd. Ik geef volledig bv op verzoek en voed vaak, ook met in slaap vallen soms, troost, etc. Wij voelen ons hier goed bij en hebben een vrolijke baby

3 maanden geleden

Reactie op aj205a

Onze baby is 2 maanden, onze eerste. Wij zijn allebei lekker lang thuis, mi ...
Maar dat ritme is ontstaan doordat we hem volgen eigenlijk. Verder ongeveer elke 3 uur drinken. Niet echt interesse in speen. Slaapt niet in de wagen. Overdag soms in draagzak, soms bed, soms op de bank, soms in onze armen

3 maanden geleden

Mijn kleintje is morgen 10 weken maar ik heb totaal geen schema. We doen wat hij wil. Ik houd alleen de wakkertijd in de gaten, maar ik voed (bv) volledig op verzoek. Meeste dutjes zijn rond de 1,5/2 uur, maar soms ook maar 45 min. Ligt dus aan zijn dutjes hoe vaak en hoe laat hij eet, maar dat wisselt elke dag. Een schema zou dus ook niet werken bij ons.

3 maanden geleden

Pas sinds deze week (baby is vandaag 12 weken) proberen we een ritme aan te houden. Sowieso tussen 7-7:30 wakker 7:30 voeden 9:00 in de kinderwagen slapen + wandelen 09:45 wordt wakker 10:30/11:00 voeden 11:45 naar bed 14:00 wakker/ wakker maken 14:00/14:30 voeden 16:00 naar bed 17:15 uiterlijk wakker maken 17:15/17:30 voeden 18:30/18:45 naar bed Heel soms wordt hij om 1930 weer wakker: dat is dan voor speen of nog een voeding 2200 droomvoeding Tussen 0330 en 0430 nog een nachtvoeding Dit schema is gebaseerd op schema’s van de ‘tevreden baby’ van Gina Ford. Houden nu de wakkertijden aan van tussen de 1,5 - 2 uur. Als hij eerder moe wordt, gaat hij eerder naar bed en als hij eerder honger heeft, krijgt hij eerder eten. We merken dat vooral op warme dagen. Verder gaat hij heel goed op dit ritme. Probeerde eerder ook al een schema te doen, maar daar was hij toen echt nog niet aan toe. Nu gaat het makkelijker, omdat hij langere tijd tussen de voedingen kan laten en langer wakker blijft.

3 maanden geleden

Reactie op jazzapple

Ik houd wakkertijden aan van 1.5 uur. Als mijn baby te kort slaapt (omdat ...
Wij bijna precies hetzelfde. Behalve dat ons zoontje om 2 en om 5 uur 's nachts nog wil drinken. Hopelijk slaat hij binnenkort een van deze of alle twee over.. na 1,5 a 2 uur na het wakker worden wil hij weer slapen. Begint ook te wennen aan zijn bedje en de kinderwagen vindt hij ook fijn. Draagzak ook, alleen begint hij echt te wegen, en ik krijg last van m'n rug🙉