27 Reacties
3 maanden geleden
Was het toevallig deze?
https://www.hushlittlebaby.nl/hoe-ik-mijn-baby-zelfstandig-in-slaap-leerde-vallen/
3 maanden geleden
Jaaa!! Dankjewel :) Helpend voor mij om te lezen dat het bij haar ook allemaal niet vanzelf ging
3 maanden geleden
Reactie op langnekoor
Jaaa!! Dankjewel :) Helpend voor mij om te lezen dat het bij haar ook allem ...
Dat dacht ik nou ook, daarom opgeslagen 🙈 zelf gisteravond ook weer herlezen, gaat hier ook zeker niet vanzelf maar heb hoop dat we er stapje voor stapje vanzelf een keer gaan komen. Heel veel succes, je doet het goed!! 🧡
3 maanden geleden
Reactie op Daphne5809
Dat dacht ik nou ook, daarom opgeslagen 🙈 zelf gisteravond ook weer herlez ...
Hoe oud is jouw kleine nu en hoe gaat het bij jou?
3 maanden geleden
Reactie op langnekoor
Hoe oud is jouw kleine nu en hoe gaat het bij jou?
10 weken en 3 dagen. En de jouwe?
Wisselend! Ze sliep overdag steeds nog in de kinderwagen, dan wiegde ik 5 minuten en sliep ze. Zijn nu een week aan het oefenen richting zelfstandig: beide ochtend slaapjes ga ik met haar naar haar kamer. Ik gebruik de shush-pat methode en na het ritueeltje van kamer donker maken, slaapzakje etc, loop ik dus al ssssh-end en kloppend met haar door haar kamertje tot haar oogjes dichtvallen. Net voordat ze in slaap valt leg ik haar op haar zij in bed en ga nog even door tot ze echt weg is, dan laat ik haar zacht op haar rug rollen en ga dan nog 2 minuutjes door waarna ik wegga. Wisselend succes, ik heb met mezelf afgesproken dat ik het 20-30 min per slaapje probeer en anders alsnog beneden in de kinderwagen. Vaak schrikt ze wakker op het laatste moment en begint dan te huilen, dus nog geen succes verhaal hier maar we blijven stug twee keer per dag proberen! ‘S avonds valt ze aan de borst in slaap en leg ik haar slapend in haar eigen bed. Dit gaat goed en wordt een later gevecht om af te leren haha. Hoe gaat het bij jou?
3 maanden geleden
Hi! Ik heb deze vanaf 7 weken gevolgd en aangehouden. Onze dochter is nu 13 weken en kan inmiddels zelfstandig in slaap vallen (met nog wel wat huilen bij het in slaap vallen). Inmiddels lukken alle slaapjes in bed (variërend van 45 min tot 2,5 uur). Vond zelf deze blog ook heel fijn om te lezen dat niet iedere dag lukt en het stapje bij beetje beter gaat, wat hier dus ook was). Hier dus veel aan gehad!
3 maanden geleden
Wauw, ik heb het net geprobeerd. Mijn zoontje is nu 14 weken oud, gecorrigeerd 9,5 week. Met 15 minuten is hij in slaap gevallen. Benieuwd hoe lang het slaapje duurt.
3 maanden geleden
Reactie op Daphne5809
Wisselend! Ze sliep overdag steeds nog ...
Dat laatste hoeft niet he! Ik heb hier bij mijn eerste kindje zoveel tijd aan besteed, druk maken van oh god straks moet ik dit afleren, of het nou ging om voeden voor een slaapje, de speen, wiegen, een fles minder, uiteindelijk ging dit allemaal vanzelf omdat mijn kindje dat gewoon niet meer wou! dus wie weet!
3 maanden geleden
Dat laatste hoeft niet he! Ik heb hier bij mijn eerste kindje zoveel tijd a ...
Wat fijn om te lezen, dat lucht op. Dankjewel!
3 maanden geleden
Wat grappig, wij doen deze stappen eigenlijk al uit onszelf en het werkt de ene dag wel en de andere dag moppert onze kleine iets langer.
Bij het slaapritueel lees ik altijd een klein boekje voor (Nijntje bijvoorbeeld) en zing ik daarna nog een zelfverzonnen liedje waar hij altijd vrolijk van wordt 😂 (ik herhaal “lekker slapen” in diverse klanken en daar wordt hij heel rustig van)
Ik denk dat we dit nu al toepassen sinds hij 6-7 weken oud is, en ook al is het geen garantie dat hij lekker in slaap valt lukt het meestal toch wel om hem binnen maximaal 30-45 minuten in slaap te krijgen 😊
3 maanden geleden
Hier wordt echt nog wel gehuild tijdens het ritueel, voelt echt als verzetten tegen het slapen. Vaak valt ze halverwege een huilgeluid in slaap. Overigens niet hysterisch, maar wel echt een aantal minuten huilen. Is dit bij jullie ook nog zo?
3 maanden geleden
Reactie op Marlou132
Ja dat is hier precies zo! Weet niet wanneer dit beter wordt. Maar lijkt hi ...
Ergens goed om te lezen dat het bij anderen ook zo gaat.. ik hoop dat het beter wordt naarmate we meer oefenen. Ze huilt ook in de auto of kinderwagen als ze moe wordt, geeft zich dan niet over aan haar moeheid
3 maanden geleden
Reactie op Daphne5809
Ergens goed om te lezen dat het bij anderen ook zo gaat.. ik hoop dat het b ...
Ben je misschien iets te laat om haar te laten slapen? Dat ze haar slaap niet kan pakken omdat ze te moe is..
3 maanden geleden
Reactie op Daphne5809
Ergens goed om te lezen dat het bij anderen ook zo gaat.. ik hoop dat het b ...
Hier ook zo! Laat ook moeilijk vermoeidheidssignalen zien. Soms is ze na een halfuur alweer moe en soms is ze 2 uur lang wakker en vrolijk. Het moment van slapen gaat hier in meer dan de helft van de gevallen vaak gepaard met verzet. Valt ook niet zelf in slaap in bijv. de wagen, maar gaat huilen als ze moe wordt. Wil dan echt vastgehouden en gewiegd worden, maar blijft zich verzetten.
3 maanden geleden
Reactie op frummeltje1
Hier ook zo! Laat ook moeilijk vermoeidheidssignalen zien. Soms is ze na ee ...
Zo herkenbaar… hopen dat het een fase is en erover heen groeit! Bij jou ook in de auto? Net een rit van 40 minuten gehad, hartstikke moe maar gehuild tot we thuis waren 🙈 toen sliep ze gelijk
3 maanden geleden
Reactie op Anoniem19900991
Ben je misschien iets te laat om haar te laten slapen? Dat ze haar slaap ni ...
Zou thuis goed kunnen, vind dat soms ook lastig te herkennen. Maar onderweg heeft ze het dus ook, als ze dan halverwege moe wordt begint ze dan
3 maanden geleden
Reactie op Daphne5809
Wisselend! Ze sliep overdag steeds nog ...
Die van ons is nu 12 weken. We waren tot anderhalf week geleden op het punt dat we hem met een kort ritueeltje wakker in zijn bedje konden leggen en hij daar zelf in slaap viel. Vrijwel alle dutjes gingen zo. In de draagdoek of op ons was alleen als het echt niet lukte maar dat kwam amper meer voor. Heerlijk was dat! Tot hij anderhalf week geleden aan sprong 3 begon (denken we) en hij keihard begint te huilen zodra we hem in zn bedje leggen en de de de draagdoek en op ons geen uitzondering meer zijn maar steeds meer de regel.
Hij slaapt ook veel lichter en wordt in zn slaap snel wakker. Het koppelen van cycli lukt hem ook niet goed meer. Herken je dat?