12 Reacties

één maand geleden

Ik lees mee, hier ook vergelijkbaar.

één maand geleden

Zijn zoon heeft 3/4 dutjes per dag van max 30 minuten 🥲. Ik zou een gat in de lucht springen voor een dutje van 50 minuten, laat staan 2 uur 🤣

één maand geleden

Mij is geleerd dat je het ochtend slaapje kort moet houden, Max 1 uur, zodat het middag slaapje langer is. Moet ook zeggen dat als dit het schema is ik het wel weinig voedingen en dutjes vindt, als ik het met ons schema vergelijk dan. Wij zitten op 6 voedingen tussen 07:00 en 00:00 en ongeveer 4-5 dutjes. Hier is ze ongeveer 1-1,5 uur wakker en dan weer slapen. Mij is ook geleerd dat veel slapen goed slapen is.

één maand geleden

Reactie op MeggieK

Zijn zoon heeft 3/4 dutjes per dag van max 30 minuten 🥲. Ik zou een gat in ...
Haha, zo herkenbaar. Hier nog zo eentje

één maand geleden

Ik zou hier ook voor tekenen

één maand geleden

Reactie op MeggieK

Zijn zoon heeft 3/4 dutjes per dag van max 30 minuten 🥲. Ik zou een gat in ...
Ah begrijpelijk hoor. En het is ook niet standaard dit schema. Vandaag 3x 40 min🙈🫣

één maand geleden

Reactie op CiskaK

Mij is geleerd dat je het ochtend slaapje kort moet houden, Max 1 uur, zoda ...
Fijn, ga hem dan toch maar wakker maken in de ochtend. Proberen. Merk namelijk dat voor hem 2x 50 min niet genoeg is voor de hele middag en avond.

één maand geleden

Fijn om te lezen dit! Dochter slaapt de laatste tijd lang in de ochtend, maar daarna vaak alleen maar slaapjes van een half uur. Aan t eind van de dag moeten we alles uit te kast trekken om het leuk te houden tot bedtijd 😅. Toch eens proberen haar eerder wakker te maken in de ochtend. Wij zitten overigens ook op meer dutjes en de wakkertijd van 1.5-2 uur redt ze amper. Hier maakte ik me eerst druk om, maar ze is een hele actieve baby dus vind het nier gek dat ze na iets meer dan een uur alweer moe us

één maand geleden

Langer middagslaapje komt vanzelf als kindjes 1 dutje gaan doen, met 1 jaar kan je ook nog 2/3 slaapjes hebben dus is misschien wat vroeg om nu al te willen.

één maand geleden

Wel begrijpelijk dat hij vanaf de lunch moe is, want hij is dan meer dan 3 uur wakker. Mijn dochter van 4 maanden heeft ook een lang slaapje vaak van 2 uur en 3 kortere slaapjes. Als ze kort slaapt dan breng ik haar weer naar bed voor de volgende fles (die is hier ook elke 4 uur ongeveer). Ik lees overigens dat je kindje wakker maken in de ochtend niet perse leidt tot een langere middagdut of juist vermoeidheid in de hand kan werken, omdat het slaapje is onderbroken. Hier is soms het lange slaapje ‘s morgens, andere keer ‘s middags. Waarom zou je een langere middagdut willen? Als de reden is dat hij heel moe is na de middagslaap tot de fles van half 3 dan zou ik ‘m voor die fles nog een extra dutje laten doen in plaats van wakker maken ‘s morgens.

één maand geleden

Ik zou m een slaapje extra bieden zodat hij niet zo moe is in de middag, en dan net na de derde voeding? Misschien kun je daar dan nog wat spelen met de tijd. Onze dochter van 3,5 maanden heeft overigens een vergelijkbaar schema, en slaapt in de ochtend ook anderhalf of twee uur meestal en in de middag meestal 3 korte slaapjes van 45 min. Hiermee is ze vrolijk en slaapt ze ‘‘s nachts goed, dus voor ons werkt dat prima!

één maand geleden

Reactie op svv89

Wel begrijpelijk dat hij vanaf de lunch moe is, want hij is dan meer dan 3 ...
Ah super, dank je wel. Vandaag ging al iets beter qua slaapjes en was hij vrolijk.