Word dit ooit nog beter? 馃ス
Onze dochter van 19 weken oud heeft vanaf het begin alleen maar hazenslaapjes gedaan. Ik let heel goed op de wakkertijd en leg haar na 1.5 / 2 u ongeveer op bed. We moeten haar nog wel in slaap wiegen want zelfstandig in slaap vallen lukt nog niet. Eigenlijk slaapt ze bijna altijd direct en meestal leg ik haar naar een kwartiertje in haar bed. Ze is alleen bijna altijd na 15/30 minuten weer wakker. Als ik dan naar boven kom dan gaat ze gelijk naar me lachen alsof ze een dutje van 2 uur heeft gedaan 馃槀
Nou lijkt het me dat ze natuurlijk veel meer slaap nodig heeft maar ze doet dus nu ongeveer 3/4 dutjes van ieder max 45 minuten maar heel vaak maar een korte 30 minuten.
Iemand enig idee wat ik nog meer kan proberen of is ze nou eenmaal een slechtere slaper overdag.. Het lijkt me namelijk zo fijn als ze gewoon een langere middagdut zou doen.
Huilt ze als ze wakker word? Als ik boven kom na 45 min krijg ik ook een breed lachende baby. Als ik hem echter even in bed laat kletsen/mopperen slaapt hij zo nog verder door. In het begin kon daar wel 15 min tussen zitten, nu is dat een min of 5
Slechte slaper lijkt me niet, het is heel normaal om vaker korte dutjes te doen. Vanzelf gaat dat een lange middagslaap worden maar dat is nu echt niet nodig nog 馃槉
Ik heb geen tips, alleen herkenning, hier exact het zelfde. Langste dutje overdag is 45 min maar ook dat komt zelden voor, meestal 30. Ik lees even mee voor als iemand tips heeft! :-)