626 Reacties

één maand geleden

Reactie op Maanlicht

Hier exact hetzelfde!! Ben net uren bezig geweest om haar in slaap te krijg ...
Gek he ineens? Vannacht ook uren bezig geweest, nu was ze ook flink verkouden dus weet ik het eerst daar aan. Maar het bleef de hele dag maar aanhouden Ik was even vergeten hoe frustrerend dit kan zijn😅

één maand geleden

Bij mijn zoontje was het echt hel en duurde het weken. Mijn arm lag op een gegeven moment constant in de co-sleeper om te speel terug in zijn mond te doen. Nadat we hem op zijn kamertje hebben gelegd én een paar dagen later cold turkey met de speen stopten ging het stukken beter. Ik wil niemand ontmoedigen maar hij heeft echt ELKE slaapregressie meegepakt. Nu zitten we in de laatste slaapregressie die rond 3 jaar plaats vindt en zijn babyzusje slaapt beter dan haar grote broer🙈😅 Dochtertje heeft dus nergens last van, terwijl ze bijna 4,5 mnd is. Maar die slaapt sowieso altijd al veel beter dan haar broer destijds. Echt per kind verschillend dus.

één maand geleden

Reactie op Debs14

Is de regressie nou hetzelfde als de sprong? Ze is volgens mij al een tijdj ...
De regressie is een onderdeel van sprong 4 Het woord regressie is terugval ( in slapen) en dient zich voor rond de 4 maanden. Op dat moment kan de sprong dus ook bezig zijn. In de praktijk kan het achter elkaar vallen of doorelkaar vallen.

één maand geleden

Toch maar even van me afschrijven terwijl ik snotterend in bed lig en mijn man een poging waagt om onze dochter in bed te krijgen na al 3 uur bezig te zijn. Man wat is het een ander niveau als je zelf ook ziek bent en je kind moet helpen en verzorgen die ook nog ziek is. Zondag nog op de huisartsenpraktijk geweest want de verhoging hielt aan. Ze lijkt wel wat herstellende te zijn maar poept echt 5 keer per dag en nu ook opeens in de nacht. We weten niet meer wat bij ziek zijn hoort en wat bij de regressie. We hebben nu al bijna een week nachten van drie uur slaap. Nu dat ik zelf ziek ben is het echt overleven. Ze hoest en niest nog steeds. Ik merk dat ik op begin te raken nu...ik hoop dat ik snel beter wordt maar dit echt even niet leuk! Hopelijk gaat het bij jullie allemaal wat beter.

één maand geleden

Onze dochter is afgelopen nacht ook weer een keer of 6 gekomen. Ik lees van sommige dat kindjes wakker aan het ‘brabbelen’ zijn maar onze dochter krijst het echt ineens uit, overstrekt zich een soort van en doet pogingen tot rollen, raakt helemaal overstuur en er zit echt veel volume achter (wat we niet gewend zijn op deze manier)… hoort dit er bij of zal er wat anders zijn?

één maand geleden

Reactie op Maaike1810

Toch maar even van me afschrijven terwijl ik snotterend in bed lig en mijn ...
Wat ontzettend pittig! Ik ben laatst ook ziek geweest en mijn dochter was niet ziek, ik vond dat al echt overleven! Ik hoop dat jullie je snel beter voelen en dat ze wat meer slaapt. Beterschap!

één maand geleden

Reactie op Maaike1810

Wat heb ik met je te doen meid. Zelf ben ik sinds gister ook niet topfit en dat vind ik al heftig.. Laat staan als je kleintje ook ziek is. Hoop zo dat ik m’n zoontje niet aansteek..

één maand geleden

Lieve mama ik wil even een paar dingen checken, want merk dat ik erg onzeker begin te worden. De nachten zijn op dit moment een hel met slapen. En in de ochtend slaapt ze opeens 2/3 uur nadat ze 1.5 uur wakker is geworden. Ik ben bang dat ze een verlenging van de dag pakt. Ze is ook nog steeds ziek natuurlijk, want sindsdien doet ze dit. In hoeveerkan ene baby haar macht en dagritme opeen gaan omgooien? Iemand ervaring hierin?

één maand geleden

hier kan hij nu zelf zijn tut terug in zn mond stoppen! lekker makkelijk 😄

één maand geleden

Reactie op Maaike1810

Sterkte😘

één maand geleden

Reactie op Rissje89

Bij mijn zoontje was het echt hel en duurde het weken. Mijn arm lag op een ...
Mag ik vragen hoe je dit hebt aangepakt met de speen? Die van ons krijst alles bij elkaar als hij z’n speen niet heeft.. alleen moeten wij die in de nacht elk uur er opnieuw in doen dus het is echt slopend

één maand geleden

Reactie op Meissie1990

Oh wat heftig! Mijn vriend is ook geregeld voor het werk in het buitenland, ...
Moet jouw kleintje ook steeds weer wennen als je vriend terug is van het buitenland? Hier lijkt ze steeds wat huileriger als hij er weer is (van wie is die vent 😅)

één maand geleden

Reactie op Willemijn34

Oh.. Hou vol! Ik snap het helemaal. Mijn man is nu voor zijn werk 3,5 week ...
Oh 3,5 week! Bikkel!!

één maand geleden

Reactie op Maaike1810

Lieve mama ik wil even een paar dingen checken, want merk dat ik erg onzeke ...
Hier hetzelfde verhaal, zonder ziekte gelukkig, maar we krijgen haar steeds later in slaap. Veel huilen tussendoor. Gister sliep ze uiteindelijk rond 23.30 pas en slaapt steeds langer door in de ochten, terwijl we juist naar een wat vroeger ritme zouden willen. Maarja wat hebben we te willen haha

één maand geleden

Reactie op Maanlicht

Moet jouw kleintje ook steeds weer wennen als je vriend terug is van het bu ...
Nee dat gelukkig niet! Papa en zoon zijn beide altijd blij hahaha

één maand geleden

Reactie op Maaike1810

Wat pittig dit! Als mama zijnde kán je gewoon niet ziek zijn. Kan je iemand inschakelen om even bij te tanken? Hou vol, dikke knuffel!

één maand geleden

De nachten hier lijken steeds slechter te worden. Ik ben gestopt met tellen hoe vaak ze kwam. Ze wil om de haverklap aan de borst maar soms is een speentje ook genoeg. Constant ook die benen in de lucht gooien en neerploffen, waardoor ze dwars komt te liggen in het ledikant. Echt omrollen doet ze nog niet. Wat een fase dit

één maand geleden

Reactie op Maanlicht

De nachten hier lijken steeds slechter te worden. Ik ben gestopt met tellen ...
Hier hetzelfde… elke 1,5-2uur wakker in de nachten. Speentje spuugt ie dan vaak direct weer uit, alleen de tepel is goed. Na 5-10 minuten valt ie dan wel weer in slaap. Overdag zijn de slaapjes van 30 minuten de afgelopen dagen na 20 minuten gegaan, tenzij hij in draagzak zit. Dan pakt ie met gemak 2 uren of meer…. Bijna 4 weken al, ik ben er zo langzamerhand echt goed klaar mee. Mijn hele dag en nacht staat in het teken van slaapjes. Omdat ie zo kort slaapt, is zijn wakkertijd gedurende de dag ook steeds korter… kom nergens meer aan toe zo

één maand geleden

Reactie op Kimdivajill

Mag ik vragen hoe je dit hebt aangepakt met de speen? Die van ons krijst al ...
Ik heb het even nagekeken en mijn zoontje was 5mnd1wk oud toen we ermee stopten. De ellende was toen al een aantal weken bezig. Ik had zelf heel erg het idee dat de speen een gewoonte was geworden ipv dat hij het echt nodig had voor zuigbehoefte. En ik had dus gelijk want stoppen ging vrij makkelijk. Ik troostte hem zoveel mogelijk in bed als je wakker werd. En bij in slaap vallen liet ik hem wel even huilen. Dat deed ik al langer, eerst in mijn armen. Want hij sliep overdag echt niet zonder eerst even te huilen. Ik zou zeggen: kijk goed naar je kindje en probeer je moedergevoel te volgen.

één maand geleden

Reactie op Maaike1810

Lieve mama ik wil even een paar dingen checken, want merk dat ik erg onzeke ...
Och lieve mama's, wat pittig zo dat jullie beide ziek zijn. Heel veel beterschap gewenst, en ook wat uurtjes slaap ❤️. Om antwoord te geven op je vraag; de tijden dat mijn dochtertje ziek was (en 's nachts amper kon slapen) haalde ze dit ook overdag in. Ze was gewoonweg op. Wanneer ze weer beter was, ging ze weer terug naar haar normale slaappatroon. We lieten haar altijd maar, want van goed slapen kan ze alleen maar sneller beter worden.