162 Reacties
4 maanden geleden
Onze dochter van 6 weken slaapt ook de nachten goed door sinds een week we hebben niks gestimuleerd maar het ging geleidelijk van 2 voeding naar 1 en nu geen om half 12 de laatste fles en dan word ze ongeveer rond half 7 wakker. Ze slaapt in een Puckababy en met een moonie knuffel bij ons op de kamer in de wieg. Overdag is ze wel meer wakker maar dat is denk ik logisch 😂
4 maanden geleden
Reactie op carmenflower
Mooi uitgelegd. Helemaal waar en eens. Ze zijn nog zo klein en geen 1 mens ...
Precies! Lekker met zijn ritme mee gaan en dan gaat hij dit doet als hij er aan toe is.
Ik denk dat als ze het aangegeven als ze de nacht voeding nog nodig hebben om te groeien. En ik denk ook dat dit de eerste maanden per dag weer kan verschillen. Komt vast helemaal goed 🥰
4 maanden geleden
Onze zoon slaapt na zijn laatste voeding ongeveer 5 uur door, daarna 2.5 tot 3uur nog. Eerst kwam hij elke 3 uur, sinds we zijn gestart met inbakeren pakt hij die 5 uur door. Wel ook op momenten wat gedreun enz. Als dat me te lang duurt geven we gewoon voeding, zodat we ook aan onze rust toe komen🙈
4 maanden geleden
Vanaf 4 weken hebben we hier het volgende ritme . Om half 8 voedt ik stan. Vervolgens maak ik hem om 12 uur wakker voor een voeding. Daarna meldt hij zich om 5/ 6 uur pas weer. Volgens het cb mag er 6 uur tussen zitten;);
4 maanden geleden
Huilen is echt het allerlaatste signaal om aan te geven dat er iets is, het is eigenlijk een alarmsignaal en geen hongersignaal. Ik denk dat ze rond 03:00 al honger begint te krijgen, maar hier nog niet echt wakker van wordt. Ik zou haar dus persoonlijk al eerder pakken om te voeden.
Verder kan het heel goed hoor, dat kindjes rond die leeftijd al doorslapen, maar het merendeel doet dat nog niet. Ik geef zelf borstvoeding en mijn dochter laat er 's nachts vaak 5 tot 6 uur tussen bij het eerste blokje. Super fijn! Ik pak haar overigens al meteen zodra ik wakker van haar word en dan huilt ze dus nog niet maar drinkt wel heel actief.
4 maanden geleden
Ons meisje is soms ook onrustig snachts, maar als ik ze dan een voeding geef dan is ze daarna weer helemaal rustig. Ze gaat nooit huilen voor honger, ben dat eigenlijk altijd voor. De ene x komt ze om 3 uur de andere x om 5 uur ( 22.00/22.30 laatste voeding). Als je wakker ligt van het geknor en het bewegen kan je misschien beter toch de fles geven? Dat ze daarna weer lekkerder en rustiger doorslaapt🤷♀️ en jullie ook😉
4 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Huilen is echt het allerlaatste signaal om aan te geven dat er iets is, het ...
Idem hier, ze huilt alleen als ik echt te laat ben. Ik denk dat het andere dus al signalen zijn voor schone luier/fles.
Hier een baby van 8 weken, soms heeft ze een laatste fles om 22:00u en komt ze rond 4u pas. En soms geven ik de fles later en komt ze rond 5u/5:30u. Het is nog niet heel steady en in een sprongetje wil ze toch weer even wat eerder melk.
4 maanden geleden
Reactie op Lvdpol1991
Hier ook een doorslaper sinds dat ze 5 weken oud is (nu 8 weken).. Daarvoo ...
Hahaha dat is eigenlijk helemaal niet opbeurend 😅🥲
4 maanden geleden
Als ze ingebakerd ligt is er een grote kans dat je honger signalen mist. (Zoeken met handjes bijvoorbeeld) kan zijn dat ze erg moe is waardoor ze niet goed wakker wordt, maar wel degelijk honger heeft. Ik zou dus een keer die fles proberen of niet in bakeren om te kijken of signalen kan oppikken
4 maanden geleden
Reactie op Meibaby2024
Precies ook mijn vraag! Overdag laat hij er soms namelijk wel 4 tot 5 uur t ...
Hoe vaker je kind overdag gevoed wordt. Des te minder er snachts behoefte is. Grote kans dat je kindje grotere blokjes slaap pakt snachts las je overdag om de 3, max 4 uur voeding geeft.
4 maanden geleden
Ons meisje krijgt rond 22:30 uur de laatste voeding. Komt dan rond 5:00 uur, krijgt dan weer een fles en slaapt dan tot 7:30 uur. Wordt dan niet wakker voor voeding maar meer behoefte aan knuffelen. Overdag krijgt ze om de 3,5/4 uur voeding.
Ze is morgen 10 weken, 3 weekjes te vroeg geboren!
4 maanden geleden
Mijn dochter sliep de eerste weken heel netjes, liet 5 uur tussen voedingen, soms zelfs 6. Sinds een week ongeveer is dat nog 3 of 4 uur en kan ik haar overdag minder goed neerleggen. Jammer, maar ik probeer me er maar bij neer te leggen en hoop dat het weer terugkomt. Uit ervaring weet ik dat babys enorm schommelen in hun slaapritme. Mijn zoon ging pas echt goed doorslapen toen hij geen middagdutje meer deed (bijna 3 jaar oud toen)... dus ik ben op het ergste voorbereid ;)
4 maanden geleden
Reactie op Eerstekindje2024
Ons kindje is 3 weken oud en wordt s'nachts nog elke 3 uur wakker om te dri ...
Ik denk persoonlijk dat dit gewoon echt aan de behoefte van het kindje ligt en niet aan hoe je je kind ‘traint’. Wij voeden ons kindje overdag gewoon om de 3 uur (soms 4 uur, omdat ze er doorheen slaapt) 130cc. En ‘s nachts deden wij dit ook. Alleen nu slaapt ze 2 nachten ineens door sinds wij haar in haar ledikant gelegd hebben ipv in de wieg. Waar dit aan ligt? Geen idee. Ene kindje slaapt sneller door dan het andere kindje. En het kan ook best dat dit maar tijdelijk is en dat ze binnenkort ineens weer de nachten komt
4 maanden geleden
Reactie op Marenne
Hier een kindje die gewoon elke 3u komt voor de borst. Hij had ook wekenlan ...
Een oude printer 😂
4 maanden geleden
Reactie op lcupedo
Ons zoontje is ook 6 weken oud en redt het meestal ook om zo'n 5 tot 6 uur ...
Nou, onze kids zijn gewoon het zelfde. Dat wordt trouwen later! 😂
4 maanden geleden
Reactie op noortjeankone
Vanaf 4 weken hebben we hier het volgende ritme . Om half 8 voedt ik stan. ...
Oh bij ons werd gezegd dat de nacht extra is dus dan geen max tijd aan vast zit. Dit is maar tot de 2 weken zo geloof ik dat ze zei, wij moesten de eerste weken inderdaad de wekker zetten (wat niet nodig was want ze kwam zelf). Maar zo zegt iedereen ook weer wat anders. Kindje geeft zelf denk ik goed aan wat het nodig heeft in de nacht.
Overdag proberen wij wel echt maximaal een half uur eerder de fles te geven wanneer ze overstuur is (dus geen uur eerder) maar over het algemeen proberen we de 3 uur aan te houden en als ze slaapt maken wij haar na 4 uur wakker. Maar dat is wel echt de max
4 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Huilen is echt het allerlaatste signaal om aan te geven dat er iets is, het ...
Ja als ik haar pak als ze zo onrustig is om te voeden, wordt ze juist nog onrustiger. Ze houd er niet van om wakker gemaakt te worden.. en vaak valt ze dan ook na 20 cc ofzo al in slaap waar ze dan al een kwartier over deed 😂
4 maanden geleden
Reactie op Liemasa
Ons meisje is soms ook onrustig snachts, maar als ik ze dan een voeding gee ...
Nou ja dat is dus niet, ze slaapt daarna weer het zelfde haha! Ze wordt juist chagrijniger als we haar wakker maken en valt na 20 cc al weer in slaap waardoor we een uur later weeer kunnen gaan voeden. Maar de fles geven helpt dus helaas niet tegen het onrustige. Het kan ook best zijn dat het krampjes zijn hoor, want soms tijdens het onrustige horen we ook mega harde scheten uit haar bed komen 😂