162 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op VdB21

Als ze ingebakerd ligt is er een grote kans dat je honger signalen mist. (Z ...
Ik denk als we haar niet inbakeren, we heel de nacht wakker zijn.. ze ligt al ingebakerd sinds de eerste week omdat ze echt heel wild is in haar slaap (continu tut uit slaan, schoppen, door heel het bed gaan). Zelfs met puckababy ligt ze ‘s ochtends dwars in bed ipv hoe het hoort 😂 En als we haar wel voeden op het moment dat ze onrustig is, dan slaapt ze na 20 cc vaak al weer ipv na de 130, waardoor ze alleen maar onrustiger word en na een uur weer komt en weer maar het zelfde drinkt. + als ze wel de fles krijgt om 05.30 slaapt ze daarna nog door tot 08.30, maar wel even onrustig als er voor

4 maanden geleden

Hier laat ze er al sinds week 2 5 a 6 uur tussen en nu (6.5 w) ook wel eens 8 uur. Dat knorren en herrie maken doet ze hier heel veel in lichte slaap, volgensmij hebben ze dat einde van de nacht ook meer

4 maanden geleden

Reactie op carmenflower

Hier geen doorslaper. Dat maakt me best een beetje onzeker als ik dit allem ...
Ik heb 2 kindjes gehad die vanaf de geboorte zo’n beetje doorsliepen, nu 1 kindje dat om de 2uur komt. Precies hetzelfde gedaan en alles, het is gewoon echt geluk of pech hebben wat betreft slapen 🤣

4 maanden geleden

Mijn zoontje is komende woensdag 4 weken oud, hij komt vanaf de geboorte iedere 3 uur voor een voeding. Heel normaal. Al lijkt het me heerlijk om al langere blokken te kunnen maken, maar ben eerlijk gezegd al zeer blij met deze blokken van 3 uur. Mijn eerste kindje was een huilbaby door verborgen reflux. Ik kolfde fulltime, ook in de nacht, waardoor dubbel werk, plus na de voeding een halfuur omhoog houden. Dan is dit zo’n verademing 👍.

4 maanden geleden

Me zoontje is 8 weken nu en slaapt al Sinds 4 weken van 12-7 door

4 maanden geleden

Hier slaapt ze de ene nacht van half 12 tot half 6, de andere nacht komt ze elk uur. Wij hebben het vermoeden dat dat is omdat we dan minder met haar gekroeld hebben. Zitten midden in een verhuizing en waren dus een dag flink bezig. Ze laat zich makkelijk wegleggen, maar s nachts komt ze dan dus elk uur. Gister een dagje lekker met haar geweest, gekroeld, gespeeld, gemasseerd en ze sliep weer door tot half 6. Maar ik realiseer me dat dit echt wel luxe is! Meestal komt ze dan wel vervolgens in de ochtend om de 2-3 uur, ik denk om toch wat in te halen van de nacht. Ik geef borstvoeding trouwens

4 maanden geleden

Mijn kleine is 5 weken en slaapt meestal door van 22:00u tot 6:30 en komt dan voor de fles

4 maanden geleden

Reactie op carmenflower

Hier ook 😉 een enkele nacht wat langer, vooral de avonden gaan goed; rond 20.00 uur in slaap en komt om 01.30/2.30 voor voeding. Ik geef BV op verzoek. Maar ‘s nachts om de 3-4 uur

4 maanden geleden

Hier bv op verzoek, kleine is nu ruim 7 weken. Meestal laatste voeding ergens tussen 21.00-22.30 en hij slaapt meestal blokjes van 4-6 uur en dan is er dus een nachtvoeding meestal tussen 02.00-03.00. In dat blok slaap ik zelf ook het beste. Want na de nachtvoeding, meestal rond 04.00 krijgt hij erge last van z’n buik. Zoals hier wel meer wordt vernoemd begint hij dan enorm herrie te maken en te woelen. Hij slaapt wel door. Vaak ben ik dus tussen 04.00-08.00 elk uur eruit om hem te helpen een boer te laten. Hij slaapt daar wel gewoon doorheen, wordt niet wakker. Maar mijn tweede deel van de nacht is dus altijd gebroken in stukjes van max 1 uur slapen. 🥲

4 maanden geleden

Reactie op sunshine_

Hier bv op verzoek, kleine is nu ruim 7 weken. Meestal laatste voeding erge ...
Dit is zo herkenbaar! Mijn dochter doet dit ook. Opvallend is wel dat wanneer we bedsharen ze minder onrustig is dan wanneer ze in de cosleeper ligt

4 maanden geleden

Reactie op ElmH

Dit is zo herkenbaar! Mijn dochter doet dit ook. Opvallend is wel dat wanne ...
Ja dat herken ik hier ook!

4 maanden geleden

Hier bij 7 weken en afgelopen nachten voor het eerst wat langer achter elkaar geslapen. Van 22h tot 4:00 en van 4:00 tot 7:00. Ik heb het idee dat de laatste fles wat eerder geven (dus echt na 3 uur) zorgt voor langer doorslapen/minder honger in de nacht. En inbakeren, anders slaat hij zichzelf wakker.

4 maanden geleden

Toevallig vanacht voor eerst van 23 tot 05! En erna van 0530 tot 0745.

4 maanden geleden

Onze dochter is nu 6 weken en slaapt sinds 4,5 week door. Ze slaapt dan van 22:00-22:30 tot 00:30 ( maken haar dan wakker voor de laatste fles) en slaapt dan tot 09:00-10:00 de volgende ochtend (zonder voeding of wakker worden). Dat vele geluid in de nacht is herkenbaar. Al is niet elke nacht zo luid. Ze laat dan vooral veel scheetjes en idd trappelen en kreunen maar word niet wakker. Laten haar mooi gaan en geef haar af en toe een speentje terwijl ze slaapt, hier word ze direct rustig en stil van.

4 maanden geleden

Hier nog niet! Baby is pas 3 weken, meestal van ong 23 tot 3 en dan weer rond 6. Maar soms veel vaker wakker! Nu met de warmte of als Willem echt maar 1 borst drinkt en dan niet meer wil, dan wordt hij wat sneller wakker

4 maanden geleden

Reactie op carmenflower

Is helemaal niet gek hoor. Dit topic gaat over doorslapen, dus zullen velen reageren dat hun kind doorslaapt. Als je een topic opent over niet doorslapen, zul je net zoveel reacties krijgen ☺️ Sommige kindjes slapen sneller door dan anderen. Is niet iets waar je als ouder invloed op hebt!

4 maanden geleden

Is helemaal niet gek hoor. Dit topic gaat over doorslapen, dus zullen velen ...
Dat is ook zo ja.. omdenken 🙉

4 maanden geleden

In de avonden is ze altijd zo wakker bij mij🤷🏻‍♀️ Ze kan dan niet slapen ofso.. vanavond sliep ze om 23:30 en werd ze wakker om 06:00. Vind dit al ‘oke’. Ik heb nog een dreumes thuis dus ben echt letterlijk van 07:00 tot 0:00 ‘aan’. Ben helemaal gesloopt

4 maanden geleden

Reactie op Antepli27

In de avonden is ze altijd zo wakker bij mij🤷🏻‍♀️ Ze kan dan niet slapen ...
Precies dit had ik ook bij de 2e. Veel clusteren op de avond maar dan wel van 23:00 tot 6 doorslapen. Wel echt een hele dag aanstaan, doordat je geen avond meer hebt. Maar tegelijkertijd fijn dat je wel een normale nacht kan maken.. nu de 3e slaapt de avond wel diep maar wordt nog wel om 2u en dan om 6u weer wakker

4 maanden geleden

Reactie op Antepli27

In de avonden is ze altijd zo wakker bij mij🤷🏻‍♀️ Ze kan dan niet slapen ...
Herkenbaar, hier zien de dagen er ook ongeveer zo uit. Vaak krijgen we de baby rond 23.00u echt in slaap en die komt dan rond 4.30/5.00u voor een voeding en slaapt daarna nog een poos, maar dan wordt de peuter al bijna weer wakker 🥲