162 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Antepli27
In de avonden is ze altijd zo wakker bij mij🤷🏻♀️ Ze kan dan niet slapen ...
Dat "aan"staan is zo vermoeiend. Hier ook een hele drukke peuter plus baby, doe de nachten helemaal alleen ivm dubbele hersenbloeding partner en baby komt nog 2x per nacht. Voel me zo op en kan daardoor gewoon niet de moeder zijn die ik zou willen. Maar ja. We hobbelen door 🥴✌️
4 maanden geleden
Even nieuwsgierig voor de mensen bij wie hun kindje sinds een paar weken doorslaapt en flesvoeding geeft: was dit bij jullie zo ineens van de een op andere nacht? Of hebben jullie een fles afgebouwd? Of juist meer in de fles overdag waardoor ze ‘s nachts niet meer komen?
(Niet dat ze van mij per se moet doorslapen, maar het CB vindt dat ze wel erg veel melk krijgt dus we willen graag een fles eraf en dan natuurlijk het liefste die van ‘s nachts).
4 maanden geleden
Reactie op bbgrlkl
Even nieuwsgierig voor de mensen bij wie hun kindje sinds een paar weken do ...
Daar ben k ook benieuwd naar! Hier zelfde probleem
4 maanden geleden
Reactie op bbgrlkl
Even nieuwsgierig voor de mensen bij wie hun kindje sinds een paar weken do ...
Hier hebben we heel erg gerommeld met de flessen de afgelopen 1,5 week. Cb vond hier ook dat ze veel te veel kreeg (7x150) maar ze had dit echt nodig. Ze had toen de laatste fles rond 23.30 en sliep dan tot ergens tussen 4 en 5. Sinds drie dagen krijgt ze de laatste fles 180. Waardoor ze nu de laatste fles rond 23.00 heeft en dan slaapt tot ongeveer 6 uur half 7 en 1 fles minder heeft op een dag
VRIEND
4 maanden geleden
Reactie op carmenflower
Hier geen doorslaper. Dat maakt me best een beetje onzeker als ik dit allem ...
Onze dochter is 6 weken oud, heeft ons 1 keer al eens 5 uur laten slapen maar voor de rest is het telkens tussen de 2,5 en 4u. Ook flesvoeding. Dus geen zorgen, niet alle baby's slapen snel door 😅
4 maanden geleden
Doorslapen rond deze leeftijd is echt niet de norm. Lieve mama’s van kindjes die nog niet doorslapen., ga het alsjeblieft niet forceren met een grotere fles of dergelijke. Als je kindje nog om de 3 uur komt dan heeft hij/zij het nog blijkbaar nodig.
4 maanden geleden
Doorslapen rond deze leeftijd is echt niet de norm. Lieve mama’s van kindje ...
Mee eens hoor. Alleen van het consultatiebureau krijg ik op mijn kop dat hij nog te vaak komt snachts.. dus soms zijn de adviezen uiteenlopend 😅
4 maanden geleden
Wij hebben redelijk geluk tot op heden met de nachten. Ons zoontje van 6,5 week oud sliep steeds rond de 5 a 6 uur snachts door (overdags wel vaak wakker) en gisteren was hij zo uitgeput doordat hij waarschijnlijk door de warmte zo weinig overdags had geslapen dat hij vannacht zich pas na 9 uur meldde!
4 maanden geleden
Reactie op carmenflower
Mee eens hoor. Alleen van het consultatiebureau krijg ik op mijn kop dat hi ...
Een kind leeft niet volgens de regels en de norm. Die vraagt wat hij/zij nodig heeft. Dit is ondertussen al mijn derde en ik merk dat ik me steeds minder aantrek van de norm. Elk kindje is anders. Ik zeg zeker niet volproppen met een flesje, maar volg wel de behoefte van je kindje.
4 maanden geleden
Reactie op carmenflower
Hier geen doorslaper. Dat maakt me best een beetje onzeker als ik dit allem ...
Die van mij ook hoor, lijkt me heel normaal voor deze tijd. Soms slaapt hij overdag wat langer waardoor hij een voeding overslaat of moeten wij hem wakker maken maar dat is echt niet altijd zo. 7 weekjes is echt nog klein dus vooral dat geven wat ze nodig hebben.
4 maanden geleden
Zelf heb ik ook een peuter, de baby komt om de 3 uur in de nacht ben zo gesloopt, maar ik neem het maar zoals het komt. Ze heeft het blijkbaar nodig. Dan maar een paar keer extra knikkebollen. 😄
VRIEND
4 maanden geleden
Doorslapen rond deze leeftijd is echt niet de norm. Lieve mama’s van kindje ...
Helemaal waar. Grotere fles kan zelfs tegengesteld effect geven. Te veel voor het maagje waardoor ongemak, teruggeven, krampen enz. Lekker doen wat baby aangeeft. Waar ik wel soms tegen loop is dat ik het wel eens moeilijk vind uit te maken of ze honger heeft of iets anders 😅
4 maanden geleden
Ons meisje wordt maandag 6 weken. Normaal moeten we 1x eruit voor een fles en maakt ze een blok van 5 uur ongeveer, dan fles en weer blok van 5 uur. Afgelopen nacht heeft ze 9 uur tussen de fles gelaten en van half 11 tot half 7 geslapen. Lijkt dat ze door de warmte ook meer slaapt en meer drinkt overdag.
4 maanden geleden
Reactie op Aardbeitje20
Helemaal waar. Grotere fles kan zelfs tegengesteld effect geven. Te veel vo ...
Herkenbaar! Elke schreeuw denk ik maar dat ze honger heeft 😂 erg is dat!
4 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Ken je dutsan taal? Je kan honger herkennen aan 'neh'
Ken ik! Helaas ben ik niet erg goed in het onderscheiden van denk ik