25 Reacties

4 maanden geleden

Hier hetzelfde probleem! Het is zwaar om 7 kg de hele dag te dragen, maar dat heb ik ervoor over. Alleen over 2 weken moet ik weer werken en vraag me af hoe het dan moet. 'S nachts gaat het gelukkig wel goed en slaapt hij in de love to dream swaddle. Zodra hij wakker wordt voor zijn laatste voeding (ergens vanaf 8 uur, maar kan ook 9 of 10 uur zijn), breng ik hem naar boven. Verschonen in het donker en door naar onze slaapkamer waar ook alles zo donker mogelijk is met baarmoedergeluiden. Dat is nu al heel lang onze routine en ik probeer hem zo slaperig mogelijk te houden. Werkt voor ons erg goed! Ik heb ook alles al geprobeerd overdag. Maar hoe moe hij ook is, hij geeft niet toe. Nergens niet. Vervolgens gaat hij in de draagzak of doek en valt hij binnen een paar minuten in slaap. Ik heb hier zelf ook een topic over geopend een tijdje geleden, maar geen enkele tip heeft gewerkt. Er gaven wel wat mensen aan dat het met de tijd beter is geworden en hun kindjes bij de opvang wel opeens in bed sliepen. Dus ik heb ergens nog lichte hoop haha

4 maanden geleden

Reactie op Laura1908

Hier hetzelfde probleem! Het is zwaar om 7 kg de hele dag te dragen, maar d ...
Agh wat lastig hè! Fijn dat het bij jullie in de nacht goed gaat. Misschien is het een kwestie van tijd. Ik ga zeker die slaapzak proberen. Thanks!

4 maanden geleden

Mijn zoontje had hier ook last van. Ik dacht ook dit komt nooit goed hij gaat het nooit leren. Ik kan jullie zeggen het komt goed. Geef het wat tijd. Wat bij ons geholpen heeft. Hij bleek toch een echte buikslaper te zijn (doet die tenslotte ook bij je op de borst) sinds we hem op z’n buik laten slapen slaapt hij door. Dit deed hij met 8 weken ongeveer. Sinds deze week ook de avond fles laten vervallen. Hij slaapt rustig van 20uur tot 7/8 uur in de ochtend. Hij is al wel over de 6 kilo dus we durven het aan deze fles niet meer te geven. Overdag doet die vaak nog korte slaapjes van Max 45 min. Soms iets korter. Maar dat vind ik dan ook helemaal niet erg aangezien we er een goeie nachtrust voor terug krijgen. Mij hielp het vooral het los te laten dat hij overdag slechter slaapt. Zolang die gezellig wakker is dan is er niks aan de hand.

4 maanden geleden

Reactie op Nic-13

Mijn zoontje had hier ook last van. Ik dacht ook dit komt nooit goed hij ga ...
Ah fijn om te lezen, ik merk dan onze dochter ook echt het liefst op dr buikje slaapt, ‘s nachts kan ze wel goed slapen op dr rug gelukkig maar overdag totaal niet. Dr nekje lijkt gelukkig ook sterk genoeg om te draaien (nu 9 weken) 😬

4 maanden geleden

Hier slaapt mijn baby ook alleen in de draagzak. Maar met 2 andere kindjes en zomervakantie moet hij ook wel, anders zaten we de hele dag thuis 🤣 Ik probeer er maar van te genieten en ook van het samen slapen. Bij mijn eerste kindje heb ik zo vaak geprobeerd om haar weg te leggen, laten wennen aan eigen bedje en dan was ik 2,5uur bezig voor een slaapje van 20 min. Hele dag draait dan om je baby en het wel niet op een goede manier slapen. Zo vermoeiend 🥲 Bij mijn 2de niet gedaan en puur gekeken hoe hij het beste sliep. Beide sliepen ze uiteindelijk rond 6 maanden van 19u tot 8:00 door in hun eigen bedje. Dus geef het wat tijd, probeer het af en toe eens uit maar 6 weken is nog zoooo klein, logisch dat die het liefst alleen bij zn mama wilt zijn!

4 maanden geleden

Reactie op Nic-13

Mijn zoontje had hier ook last van. Ik dacht ook dit komt nooit goed hij ga ...
Wat een goed idee om hem/haar op de buik te laten slapen. Hier heb ik zelf nog helemaal niet aan gedacht. Dit vind ze inderdaad heerlijk. Maat vind je dit niet spannend?

4 maanden geleden

Hier slaapt mijn baby ook alleen in de draagzak. Maar met 2 andere kindjes ...
Fijn om te horen dat het goed komt☺️ Daar heb ik ook alle vertrouwen in. En inderdaad dan ben je langer bezig met in slaap krijgen dan het slaapje zelf haha! Ik heb het voor nu ook opgegeven en probeer het gewoon af en toe. Ik heb voorlopig lekker verlof en geniet er ook gewoon van om haar dicht bij me te hebben. Voor je het weet is deze tijd voorbij en ga je het natuurlijk missen🥹 Thanks voor de tips ❤️

4 maanden geleden

Reactie op llinseyx

Wat een goed idee om hem/haar op de buik te laten slapen. Hier heb ik zelf ...
Heel spannend, eerste 2 nachten heb ik ook niet lekker geslapen 🤭 hij wel daarin tegen haha. Overdag zag ik dat hij heel sterk is en zelf z’n hoofdje steeds draait om anders te gaan liggen dus inmiddels vertrouwen dat het goed gaat.

3 maanden geleden

Hier een vergelijkbare ervaring als bovenstaande reacties! Ons meisje (7 weken) sliep enorm slecht, alles geprobeerd, tot we haar op haar buik lieten slapen. Overdag was dit gelijk een succes, natuurlijk bleven we dan dichtbij haar en zagen we dat ze haar nekje goed kon draaien. ‘S nachts vonden we toch spannend, maar het slaapgebrek brak ons ook langzaam op. Drie dagen geleden hebben we een Aerosleep topper aangeschaft en nu durven we haar ‘s nachts ook op haar buikje te leggen. En, wat denk je? Alle drie de nachten sliep ze keurig twee blokjes van 4 uur met een voedingsmoment ertussen. Overdag een vrolijke, uitgeruste baby en hetzelfde geldt voor haar mama!

3 maanden geleden

Reactie op Daphne5809

Hier een vergelijkbare ervaring als bovenstaande reacties! Ons meisje (7 we ...
Wat fijn dat dat helpt!! Ik ga het zeker proberen. Maar hoe doen jullie dat precies? Als ik haar gewoon op haar buik leg dan gaat ze eigenlijk gelijk haar nek trainen en omhoog proberen te komen 😂

3 maanden geleden

Reactie op llinseyx

Wat fijn dat dat helpt!! Ik ga het zeker proberen. Maar hoe doen jullie dat ...
Wij leggen haar nog slapend weg. Is wel even oefenen hoe je dat zo vloeiend mogelijk doet, maar ze schrikt een stuk minder snel wakker dan op haar rug! Ik weet dat wakker wegleggen beter is maar voor nu zijn we al even blij dat ze uberhaupt slaapt dus gaan later wel oefenen met wakker wegleggen 🙈

3 maanden geleden

Okè gelijk even een update. Ik heb haar op de buik neergelegd. Ze ging even haar nek trainen maar al gauw gaf ze op. Langzaam gingen haar oogjes dicht en viel ze in 5 min in slaap. IS DIT EEN DROOM?! Ze slaapt nu net, maar hallelujah ze is gewoon voor het eerst zélf en los van ons in slaap gevallen. Deze ene keer is al een geschenk. Super fijn voor haar dat dit lukt, en voor ons. Hopelijk blijft dit! THANK YOU ALL!! ❤️🙏🏼

3 maanden geleden

Reactie op llinseyx

Okè gelijk even een update. Ik heb haar op de buik neergelegd. Ze ging even ...
Ooooh wat heerlijk! Geniet van je vrije handen en neem elk slaapje als een cadeautje 🧡🧡

3 maanden geleden

Reactie op llinseyx

Okè gelijk even een update. Ik heb haar op de buik neergelegd. Ze ging even ...
Oo wat super ! Hier vanmorgen ook suc6 met op de buik wegleggen al moeten wij het nog wel slapend doen 😅😅

3 maanden geleden

Reactie op Daphne5809

Wij leggen haar nog slapend weg. Is wel even oefenen hoe je dat zo vloeiend ...
Hoe doen jullie dit ? Onze dochter slaapt alleen in de draagzak in slaap en ik merk dat ik haar ook nog moeilijk in een goeie soepele beweging weg kan leggen zo 🥲🥲

3 maanden geleden

Reactie op Sneeuwklok

Oo wat super ! Hier vanmorgen ook suc6 met op de buik wegleggen al moeten w ...
Ohh ook zo fijn! Misschien dat dat de volgende keer ook wel moet bij haar maar ohhh. Wat zijn die slaapjes kostbaar haha 🥰

3 maanden geleden

Reactie op Sneeuwklok

Hoe doen jullie dit ? Onze dochter slaapt alleen in de draagzak in slaap en ...
Heel herkenbaar hoor! Ik zorg altijd eerst dat ze rechtop op m’n borst komt te liggen -direct of vanuit de draagzak. Dan loop ik zo met haar naar haar bedje en dan komt de riskante truc haha. Ik laat haar dan voorzichtig wat naar links zakken, hou haar hoofdje met m’n linkerhand onder haar kinnetje/kaak vast, en schuif mijn rechterhand tussen haar benen door zodat ze met haar buikje op mijn rechter onderarm komt te liggen. Zo leg ik haar in bed, en ik probeer dan dat haar hoofdje als laatste het matrasje raakt. Dan heeeel voorzichtig je handen onder haar weg trekken en ik zeg een succes percentage van 85% hier haha. Video tutorial?😜 Ik hoop dat het binnenkort wakker kan!

3 maanden geleden

Reactie op Daphne5809

Heel herkenbaar hoor! Ik zorg altijd eerst dat ze rechtop op m’n borst komt ...
Hahaha, lijkt heel erg op wat ik ook al doe idd 🤣🤣 ik d8 mogelijk heb je nog andere technieken, slow en steady is de sleutel denk ik hier 🤭🤭 toch bedankt. Hopelijk kunnen we over n aantal maandjes onze kleintjes gewoon wegleggen 🤪

3 maanden geleden

Reactie op Sneeuwklok

Hahaha, lijkt heel erg op wat ik ook al doe idd 🤣🤣 ik d8 mogelijk heb je ...
Nee het is gewoon aanklooien en hopen op het beste 🤣

3 maanden geleden

Hier was het net zo. Eerst slapend op de buik wegleggen. Gaat vanzelf steeds makkelijker haha. En sinds maandag kan ik hem zelf wegleggen soms 5 min een beetje jengelen/huilen en valt dan nu zelf in slaap 🤩