29 Reacties

4 maanden geleden

Volg

4 maanden geleden

Ik had dit verhaal zelf kunnen schrijven, behalve dat onze dochter ook in de maxi cosi niet wil slapen. Geen tips helaas maar wel herkenning dus ik volg even mee. Het enige wat hier nog wel eens wil helpen is haar op de buik laten slapen maar dan ben ik haar dus wel de hele tijd id gaten aan het houden. Als we weg gaan hebben we dus ook al standaard de draagzak mee omdat ze anders ook niet wil slapen overdag 🥲. Bij mn vorige dochter dit helemaal niet gehad dus ben dit ook niet gewend. We gaan wel as dinsdag naar de osteopaat om evt andere zaken ook uit te sluiten.

4 maanden geleden

Wat misschien werkt: Inbakeren overdag In de nacht white noise ernaast en overdag ook zodat er overeenkomst is Even een warme kruik op de plek waar ze erna gaat liggen zodat ze niet in een koud plekje terecht komt Speentje

4 maanden geleden

Huilt ze dan als ze wakker is? Bij ons kijkt ze alleen maar rond dan dus ik ga dat dan niet proberen als ze niet moe is, bijv. als we uit lunchen gaan oid.

4 maanden geleden

Reactie op Jessara

Wat misschien werkt: Inbakeren overdag In de nacht white noise ernaast en ...
Dit allemaal geprobeerd maar helpt helaas niet..

4 maanden geleden

Reactie op EOlsen

Huilt ze dan als ze wakker is? Bij ons kijkt ze alleen maar rond dan dus ik ...
Ja zodra ze dan wakker is begint ze te huilen

4 maanden geleden

Ja zodra ze dan wakker is begint ze te huilen
Geen oplossing of tips, zitten hier in exact hetzelfde schuitje.. Probeer me erbij neer te leggen, ze zijn er gewoon nog niet aan toe denk ik..

4 maanden geleden

Reactie op frummeltje1

Geen oplossing of tips, zitten hier in exact hetzelfde schuitje.. Probeer m ...
Amen

4 maanden geleden

Reactie op Sneeuwklok

Ik had dit verhaal zelf kunnen schrijven, behalve dat onze dochter ook in d ...
Het is ook zo vervelend voor hun zelf hé.. Osteopaat heb ik ook nog over na zitten denken maar ik kan dan niet helemaal de link leggen waarom ze ‘s nachts dan wel goed zou slapen als er iets aan de hand zou zijn.

4 maanden geleden

Wij hebben hetzelfde probleem. Het blijft een gevecht om ons zoontje van 8 weken aan het slapen te krijgen overdags ondanks verschillende hulpmiddelen. En inderdaad ook vaak huilen / krijsen uit oververmoeidheid

4 maanden geleden

Het is ook zo vervelend voor hun zelf hé.. Osteopaat heb ik ook nog over na ...
Ja hier vooral omdat ze heel onrustig ligt en soms als ik haar oppak pijn (?) lijkt te hebben. Daarnaast ook voorkeurshouding en veel overstrekken 😩

4 maanden geleden

Hier hetzelfde probleem helaas geen tips

4 maanden geleden

Gek genoeg helpt het bij beide dochters om mijn hand even 2 minuten over hun ogen te leggen, daarna zijn ze een stuk rustiger, bij de jongste doe ik dit langer (zolang ze niet gaat krijsen natuurlijk) en dan valt ze in slaap

4 maanden geleden

Hier precies hetzelfde. Dan heb je hem in slaap gelopen. Lees een half uur. En je legt ze neer. Plop. Ogen open.

4 maanden geleden

Reactie op Door082020

Hier precies hetzelfde. Dan heb je hem in slaap gelopen. Lees een half uur. ...
Haha ja die ogen inderdaad

4 maanden geleden

Hier ging het ook eerst niet. Alleen draagzak en in de wagen of de auto. Toch mee begonnen om ze in bedje te leggen en dan maar een paar x op en neer naar boven. Het ging eigenlijk vanzelf beter. Even doorzetten en soms even laten huilen. Nu doet ze bijna alle slaapjes in bed. De slaapzak love 2 dream swaddle is een topper.

4 maanden geleden

Hier was het ook drama en gelijk de ogen open wanneer ik hem op zijn rug weg legde. Nu leg ik mijn zoontje overdag op zijn buik en dit werkt super goed. S nachts ligt hij in de puckababy. Overdag wilt hij niet ingebakerd worden, gek hè.

4 maanden geleden

Het is ook zo vervelend voor hun zelf hé.. Osteopaat heb ik ook nog over na ...
Onze eerste sliep de eerste maanden ook alleen in onze armen overdag. ‘s nachts sliep hij wel in z’n wiegje. Hij bleek echt wel lichamelijk wat te mankeren n.a.v. de bevalling. Dus osteopaat kan echt werken.

4 maanden geleden

Hier lukte het eerst ook niet. Sliep hij gelukkig wel in de kinderwagen of de draag zak of bij ons. Alleen snachts sliep hij goed in de wieg. Uiteindelijk eerst in de box geprobeerd en dan met speen en white noise. Zo kon ik er makkelijk bij. En terug de speen geven wanneer deze weer uit viel. Dat hielp en zo werd de box zijn veilige plek. Vanaf daar ben ik elke keer dat hij wilde gaan slapen een liedje gaan zingen en heb hem in de box gelegd. Sinds deze week leggen we hem, wanneer hij wilt slapen, hem boven in de wieg neer. Altijd wakker en bijna altijd zonder speen. Als hij al slaapt en we leggen hem neer, dan is hij gelijk weer wakker.

4 maanden geleden

Hier ook drama met slapen overdag. Heeft iemand enig idee waarom sommige babies overdag niet kunnen slapen en snachts wel?