29 Reacties
4 maanden geleden
Precies 1 op 1 hoe het hier gaat. Bij de eerste ging het ook zo.
Af en toe probeer ik haar wel wakker in bedje te leggen in de ochtend of avond maar werkt eigenlijk nooit maar wil dat ze wel een beetje gewend is aan haar bedje overdag.
Bij mij eerste was ik op deze leeftijd heel erg bezig met oefenen in bedje tot grote frustratie van ons beide. Nu ga ik het echte oefenen pas na 12 weken oppakken. Tot die tijd leg ik me er bij neer dat ze alleen bij ons slaapt. Niet altijd handig met een peuter erbij maar het is maar tijdelijk denk ik dan maar.
4 maanden geleden
Onze dochter is nu 7 weken en hier was het ook een ramp, tot we echt goed op de wakkertijden zijn gaan letten.
Was hier naast het slecht alleen slapen overdag, ook geregeld ‘s avonds 2 uur lang in de weer om haar in slaap te krijgen met een super oververmoeide en overprikkelde baby.
Bij de 1e waren waren we vanaf het begin goed met de wakkertijden bezig, maar nu bij de 2e schoot het er toch bij in door alle drukte. Nu sinds 1,5 week gaat ze echt strak na 1 uur wakker zijn naar boven haar eigen bedje in (of soms in het nestje in de box als de oudste hier niet is), leggen we haar in het zijligkussentje want dat vindt ze fijn, speentje, zetten we whitenoise aan en leggen we onze hand op haar buik. De druk en warmte die ze voelt van onze hand op haar buik helpt om slaperig te worden en hetzelfde geldt voor druk op het gehemelte door de speen, hebben we ooit geleerd van kinderfysiotherapeut Hanneke Poot (heb nu een kipkep pittenzakje besteld zodat deze dit hopelijk van ons kan overnemen).
Soms sputtert ze wel even, maar ze valt eigenlijk standaard binnen 5-10 min in slaap, behalve als ze krampjes heeft of een boertje klem oid natuurlijk. Heb me ooit laten vertellen dat een goed uitgeruste baby beter slaapt dan een vermoeide baby, in ons geval gaat dat zeker op.
Misschien dus een tip nog om de wakkertijden op te zoeken en die aan te houden als jullie dat nog niet deden. Succes!
4 maanden geleden
Reactie op Rissje89
Precies 1 op 1 hoe het hier gaat. Bij de eerste ging het ook zo.
Af en toe ...
Wij willen inderdaad ook wachten met het oefenen omdat het beide frustreert. Hoe is dit bij jullie eerste gegaan?
4 maanden geleden
Reactie op Merelanne
Onze dochter is nu 7 weken en hier was het ook een ramp, tot we echt goed o ...
Wij zijn ook naar de wakkertijden gaan kijken. Werkt echt super. Van een slaapje komt een slaapje en dat is ook echt zo. Als je er goed op probeert te letten gaat het slapen veel beter.
4 maanden geleden
Reactie op frummeltje1
Wij willen inderdaad ook wachten met het oefenen omdat het beide frustreert ...
Aan het einde van mijn verlof (12 wk) lukte slapen in bedje beter maar dan 45 min, dus één slaapcyclus. Die probeerde ik dan te koppelen door verder te laten slapen in mijn armen. Pas na de vier maanden slaapregressie ging ie overdag langer achter elkaar slapen overdag en kwam er een ritme met ochtendslaapje, middagslaapje en namiddagnap. Die laatste vaak tijdens een wandelingetje, andere twee in bed.
4 maanden geleden
Mijn kindje sliep overdag alleen goed in de draagzak, al het andere spul moest ze niet hebben. Ik heb bij Tiny Library de MoonBoon gehuurd, soort elektrische hangmat. Ze slaapt er uren in, echt fantastisch, mama eindelijk dr rug ff ontlast. Hij is vrij duur om te huren, maar echt, zo mega waard!!