22 Reacties

2 maanden geleden

Wij sparen 50 per maand. Denk dat het voor ieder anders is wat mogelijk is. Iedere euro is er weer een denk ik dan maar weer

2 maanden geleden

Wij sparen €25,- per week wat dus uitkomt op €1300,- per jaar.

2 maanden geleden

Mijn man en ik storten elk 30 euro per maand. Dat is voor ons ook nog haalbaar als we straks een 2e willen. Maar is denk ik per persoon verschillend wat je kunt missen elke maand.

2 maanden geleden

Ik maak bij beide kids 10 euro per week over. En als oma's, opa's etc extra geld geven ofzo zet ik het er op. Of bijvoorbeeld met sinterklaas of verjaardag er geld overblijft van het budget wat ik heb voor zulke dingen. Ik ben dan van plan om wel hun rijbewijs etc er evt van te halen. Ik denk dat ik deze houd totdat ze opzich zelf gaan en dan een andere aanmaak waar ze zelf op kunnen sparen en waar ik een bepaald bedrag op stort tot hun 18e. Naar mezelf kijkend, heb ik alles opgemaakt toen ik 18 was, wel veel spijt van achteraf haha.

2 maanden geleden

Voor beide kids ieder 50 euro sparen op onze eigen rekeningen (potje voor grote uitgaven en later rijbewijs, studie, trouwpakken). Wij hebben de luxe dat mijn vader voor de jongens belegd op hun eigen rekening waar ze straks dus bij kunnen. Dit is 75 euro per maand inleg.

2 maanden geleden

Wij storten de kinderbijslag. En grootouders storten ook eens in de zoveel tijd een leuk bedrag.

2 maanden geleden

Wij hebben voor ieder kind een potje op onze eigen spaarrekening en storten de kinderbijslag daarop

2 maanden geleden

Wij sparen ieder 10 euro per week op de spaarrekening van onze zoon. Ook eventueel bedragen van opa en oma storten wij op zijn spaarrekening. We houden het sowieso vast tot 18 jaar of nog iets later.

2 maanden geleden

Mijn vriend belegt 25 euro per maand voor ons zoontje en ik spaar 25 euro per maand. Om lekker te starten hebben we ook beiden 1000 euro op de betreffende rekening gestort, zodat het ook echt meteen start met geld maken door spaarrente of winst uit beleggingen. Beiden op onze eigen naam, omdat je nooit weet hoe een kind wordt. Ik hoop met alle liefde dat hij goed met geld om zal kunnen gaan maar en dan krijgt hij alles van ons van die rekeningen. Maar kan hij niet met geld omgaan dan ben ik blij dat wij nog altijd zelf bepalen of hij het geld krijgt en hij het dus niet in 1 keer op maakt aan iets zinloos. Mijn oma wilde dat we een rekening aanmaakten wel op zijn naam waar hij bij kan vanaf z'n 18e, dus die hebben we aangemaakt en het geld van mijn oma opgezet. Eventueel kunnen andere opa's en oma's hierop storten als ze hem iets willen geven want deze is echt van hem

2 maanden geleden

Wij sparen ook 50 per maand. Er is geen goed of fout kijk gewoon wat jullie kunnen missen

2 maanden geleden

Wij storten voor beide kinderen de kinderbijslag en ze krijgen jaarlijks een bedrag van opa en oma. Ze hebben bij hun geboorte ook een "startkapitaal" van opa en oma gekregen. Al met al een lekker potje als ze straks 18 zijn.

2 maanden geleden

Wij sparen beiden 100€ per maand

2 maanden geleden

Wij storten ook de kinderbijslag op zijn rekening! Eventuele bedragen van opa's en oma's en vrienden worden ook op die rekening gestort

2 maanden geleden

wij doen voor alle kindjes 50 per maand, max 600 per jaar mag geloof ik. Is nog zilvervloot!

2 maanden geleden

Wij sparen €25 per maand per kind.

2 maanden geleden

wij doen voor alle kindjes 50 per maand, max 600 per jaar mag geloof ik. Is ...
1 nulletje meer.. 😬

2 maanden geleden

Wij doen €25 per maand en zijn ook van plan er een deel van de kinderbijslag bij te doen. Zo heeft ze als ze 18 is al minimaal €5500. Lijkt me een rijbewijs en een eerste studiejaar 👌🏼

2 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga dan deels op haar eigen rekening sparen en deels in een spaarpot op mijn eigen spaarrekening voor het geval ze een gat in haar hand heeft op haar 18e 😅

2 maanden geleden

Wij hebben 1 spaarpot voor beide kinderen. Daar gaat 50 euro per kind per maand in. Dit willen we gaan gebruiken voor studie, rijbewijs, etc. Wij vonden het fijn om het ook in eigen beheer te houden. Je weet nooit wat er op je pad komt of die van je kind. Van opa en oma hebben ze elk een spaarrekening die vrijkomt als ze 18 worden.

2 maanden geleden

Wij sparen voor beide kinderen €25 per maand en wanneer wij vakantiegeld en/of eindejaarsuitkering hebben gehad zetten we er iets extra op.. De opa’s en oma’s storten er ook af en toe iets op ☺️