30 Reacties
2 maanden geleden
Geen tips, wel herkenbaar… volgens mij is de enige oplossing de speen helemaal afpakken. Ze hebben nu een slaapassociatie met de speen, dus die zul je moeten verbreken met een andere slaapassociatie en dan de speen langzaam wegnemen, of de speen rigoureus afpakken. Maar die van mij is dan echt ontroostbaar. Bij mij wordt ze gelukkig pas tussen 4-5 uur wakker.
2 maanden geleden
Reactie op Jessievdmb
Ja vreselijk, hier hetzelfde
Ik zeg wel eens tegen m’n vriend: “Had ik speen maar nooit gegeven!” 😭
2 maanden geleden
Mijn zoontje deed dat op een gegeven moment ook en achteraf gezien wou hij de speen dus ook echt niet meer want hij houd hem nooit meer vast. Hij heeft namelijk zn duim ontdekt en die vind hij veel fijner (ben ik zelf niet zo blij mee maargoed hij krijgt zichzelf er rustig mee). Als hij snachts wakker word geef ik mijn pink tot hij weer in slaap is gevallen. Misschien werkt dit ook bij jou?
2 maanden geleden
Ooh herkenbaar, soms zou je willen dat je de speen vast kon plakken 😂
Wat mij zelf helpt is een glow in the dark speentje, dan ben ik in het (bijna) donker niet zo aan het zoeken. En bij ons helpt een white noise machine echt top, ik zie hem nog wel z’n speentje uitspugen maar daarna doorslapen. Misschien kun je dat proberen, er staan ook diverse afspeellijsten op spotify en YouTube 😊
VRIEND
2 maanden geleden
Herkenbaar. En dan lijkt ze eindelijk te slapen, valt haar mondje open, speentje eruit, hoppa weer wakker. Ein-de-loos.
2 maanden geleden
Wij hebben er een spuugdoek door heen getrokken, als ze dan bijv keer der mond open doet blijft die wel op ongeveer die hoogte liggen, dan hapt ze drie keer een heeft ze hem ook heel vaak weer. Ze is nu 12 weken en je merkt dat ze met der armen nu ook zelf de doek naar der mond duwt.
2 maanden geleden
Heel herkenbaar. Meestal begint onze dochter vanaf 04:00 uur. Heb meerdere keren fles gegeven om te kijken of het geen honger was. Maar blijft daarna doorgaan. Ik heb gelezen dat baby’s vanaf 4 uur ook minder Melatonine aanmaken en juist de aanmaak van cortisol wordt gestimuleerd. Hierdoor wordt het koppelen van slaap wat lastiger, waardoor ze dan de speen weer nodig hebben na 45 minuten ongv.
Hopelijk is het een fase en is t snel voorbij 😅
2 maanden geleden
Nou, gisteren onderzoeken gehad in het ziekenhuis. Kon merken dat ze lekker veel cortisol had opgespaard.. Vanaf half 2 vannacht elk 1-2 slaapcyclus wakker en de speen moeten geven. Het was geen honger, want de fles drinkt ze nu amper leeg..
2 maanden geleden
Bij ons ook nog steeds niet zoals gewenst. Al vind ik het wel bijzonder dat het bij het ochtendslaapje en de eerste helft van de nacht geen probleem is.
2 maanden geleden
Reactie op Oktobermeisje
Bij ons ook nog steeds niet zoals gewenst. Al vind ik het wel bijzonder dat ...
Herkenbaar. Ze krijgt hier rond 18:00 de fles waarna ze naar bedje gaat. Rond 20:00 uur valt haar speentje soms uit, waarna ze om 22:00 de fles krijgt. En om 02:30 ofzo begint ze hele tijd om de 45/60 min Max die speen te vragen. Of we een voeding geven of niet, t blijft…. Lees overal speen weghalen, maar ze haalt er echt haar trots ook uit. Dus vind het dubbel
Hopelijk na sprong 4 iets minder of kan ze hopelijk snel zelf de speen pakken. Ze slaapt op haar buik, waardoor ze af en toe zelf ze speen ‘toevallig’ alweer in haar mond schuift
2 maanden geleden
Reactie op Elin2024!
Herkenbaar. Ze krijgt hier rond 18:00 de fles waarna ze naar bedje gaat. Ro ...
Ik vind het al wat dat die van jullie om 18:00 naar bed gaat. Die van ons heeft echt nog haar spookuurtjes tot 21-22 uur waarna ze pas de nacht in gaat. Het lijkt bij ons ook niet echt honger te zijn, van de week dronk ze maar 50cc, maar sliep ze daarna wel als een blok weer verder.
Ik vind het op dit moment ook zielig om de speen weg te halen. Ze krijgt morgen haar vaccinaties en over 2 maanden krijgt ze een grote hartoperatie, dus wil haar die vorm van troost eigenlijk nog niet afpakken
2 maanden geleden
Reactie op Oktobermeisje
Ik vind het al wat dat die van jullie om 18:00 naar bed gaat. Die van ons h ...
Ach jeetje wat heftig die operatie! Zou dan ook zeker haar speentje niet ‘afpakken’. Heel veel sterkte alvast!🍀
Ja onze dochter sliep heel moeizaam en al helemaal niet in de box of op ons (helaas). Om deze reden besloten haar maar naar bed te brengen voor de nacht. En dit gaat eigenlijk altijd wel goed. Wilt nu alleen niet meer zo makkelijk inslapen etc #slaapregressie
2 maanden geleden
Hier hetzelfde. Aangezien beebje naastnons in cosleper slaapt, ga we niet per se iets proberen veranderen maar aankijken of het overgaat? Ik ben benieuwd hoe onze kindjes hiermee binnen 2 weken ofzo omgaan. Of het verandert is of nog steeds een probleem 😳 dus graag: plaats updates!