1332 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Hier werd ze gisteren na 1 slaapcyclus weer wakker. En ze lag nog maar 10 m ...
Hoe slaap jij samen met de baby? Ik doe het heeel af en toe als hij s ochtends vroeg wakker is, maar dan zit ik half rechtop met hem op mijn arm. Niet echt prettig 🫣
2 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Hoe slaap jij samen met de baby? Ik doe het heeel af en toe als hij s ochte ...
In maternale houding. Dus op mijn zij met mijn knieën opgetrokken, de baby ligt dan op haar rug of een beetje op haar zij richting mij gedraaid met haar gezicht op borsthoogte. Maar ik geef wel borstvoeding, dat is wel een van de voorwaarden voor veilig samen slapen.
2 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Hoe slaap jij samen met de baby? Ik doe het heeel af en toe als hij s ochte ...
https://www.borstvoeding.nl/borstvoeding-na-de-eerste-week/veilig-samen-slapen/
Hier zie je een afbeelding hoe je veilig samen kan slapen!
2 maanden geleden
Ik denk dat wij hier ook al 2 weken inzitten. Wel een beetje vroeg, want zoontje is morgen pas 13 weken.
Vorige 3 sprongen waren ook wel iets eerder trouwens..
Maar mamma's, wat pittig dit!
- weer krampjes
- weer meer spugen
- al 2weken lang overdag max 40 minuten zelf slapen en daarna huilend wakker (en nog super moe). In de draagzak vaak nog 40 min.
- heel onrustig en kort drinken (5 of 10 min ipv 20 en vaak loslaten). Soms zelfs borstweigeren. Volledig bv.
- Wakkertijd van 1,5h niet vol kunnen maken maar eerder moe zijn en daardoor telkens gedoe met voeden en avondbedtijd
- 's nachts ineens om de 2,5h of minder komen voor een voeding ipv 5 uur ertussen laten 🫠
- na de voedingen in de nacht ineens niet meer gelijk verder slapen 🙄
En dan ook nog grote zus weer naar school dus samen wegbrengen en ophalen..
Pff.. word dit nog erger?
En hoe lang duurt dit?
2 maanden geleden
Reactie op Ronilla
Ik denk dat wij hier ook al 2 weken inzitten. Wel een beetje vroeg, want zo ...
Precies dit vandaag
Met kers op d'r tijd de hele tijd huilen slecht te troosten zijn....
En m'n tegels doen meteen pijn van het slechte drinken , voelt weer als terug bij af zo zeg behalve dan dat ze niet meer op mij wilt slapen ook
2 maanden geleden
Meer kindjes die juist ineens veel meer willen slapen? Onze dochter slaapt normaal overdag bijna niet. Maar als ze nu wakker wordt van een dutje gaat ze gelijk weer huilen en moeten we haar ook echt weer opnieuw in slaap wiegen. Ze slaapt nu echt bijna heel de dag 🤭
2 maanden geleden
Reactie op ElmH
Krijg jij ook zo’n last van je rug/ heupen?
Ja. Een voedingskussen tussen mijn knieën geeft wat verlichting en ik wissel ook nog wel eens van zij. Is eigenlijk niet aan te raden omdat ze dan tussen ons in ligt, maar wij hebben een heel breed bed en ieder onze eigen dekens dus dat durf ik wel aan. Heb dat bij mijn oudste ook altijd zo gedaan.
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Nee nog niet maar hoop het wel. Er wordt hier overdag nauwelijks geslapen : ...
Hier ook weer drama vandaag. Vanmorgen 40 minuten op bed en net met heel veel moeite een half uurtje in de draagzak. Maar ze is nog vrolijk, ligt nu gezellig te kletsen in de box, dus ik klaag niet.
Ik heb trouwens gisteren even terug zitten lezen in de WhatsApp gesprekken tussen mij en mijn man omdat ik echt niet meer wist hoe dat met mijn oudste ging. Nou, precies hetzelfde dus met als enige verschil dat ik haar echt nooit op bed kreeg😅 Maar ook zij sliep vreselijk tijdens sprong 4, zowel overdag als 's nachts. Dat hebben we toen ook overleefd, dus het komt goed😂
2 maanden geleden
Reactie op LindyDr
Hoe doen jullie het met flesjes? Aangezien hij hier nu voor een extra fles ...
Gebeurt hier ook! 5 x 180+6 en 1x 120+3. CB gaf aan dat het niet uitmaakt en je je kind moet volgen. Hij ontwikkelt zich ook echt in een rap tempo. Is nu bijv druk aan het rollen en begint steeds meer te brabbelen. We zijn ook al begonnen met hapjes omdat hij het eten uit onze mond kijkt. Is van 4 mei.
2 maanden geleden
Reactie op June2021
Gebeurt hier ook! 5 x 180+6 en 1x 120+3. CB gaf aan dat het niet uitmaakt e ...
Ah wat goed, dank je voor je reactie!! Dan maar lekker even zo. Die 120 doe je 's nachts?
Hoe ben je gestart met hapjes? Hier hetzelfde verhaal, heb al Olvarit staan voor het geval dat 😂
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Mijn dochter is van 8 mei en die had eergisteren precies dit. Nu is ze niet ...
Lieve reactie dankjewel! Ik gun dit niemand maar stiekem heel fijn om te lezen dat we er allemaal doorheen gaan.. 🙈 en dat het echt de sprong/ fase is.
Hier wordt ook veel gebrabbeld. De hele dag door en ook ‘s nachts. Vannacht hoorde ik hem ook, zat hij flinke scheten te laten! 😳 ik dacht ook kramp maar weet niet meer of het huilen van de sprong of krampen is.
Hij is vandaag voor het eerst bij mijn zus. Daar is het ook alleen maar krijsen zodra hij in bed gelegd wordt.. slaapt elke keer maar halfuur :(