1332 Reacties
één maand geleden
Reactie op lovelife
2 . 22 ‘s nachts en de fles heeft helaas geen verschil gemaakt, wordt dit o ...
Ik had ook nog een avondvoeding gegeven maar het maakte echt helemaal niets uit.
Volhouden, het wordt beter! Ik ben echt kapot maar ik denk dan steeds dat ze dit nodig heeft voor haar ontwikkeling.
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Ik krijg haar ook niet in bed 's avonds. Dan probeer ik het nog wel een kee ...
Ja ik ben soms ook bang dat dit het nieuwe normaal wordt, maar ik denk het niet.
Hoe lang zitten jullie er al in?
Ik denk dat we er 2,5-3 weken in zitten volgens mij kan het nog 3 weken duren?
Rond 3 weken zou er een piek zijn.
één maand geleden
Reactie op Saar1705
Ja ik ben soms ook bang dat dit het nieuwe normaal wordt, maar ik denk het ...
Een week of 4 nu.
Ik weet nog bij mijn oudste dat sprong 4 ook 's nachts voor ellende zorgde (overdag was altijd al een ramp met haar en dat is nooit meer goed gekomen) en uiteindelijk heeft zij tot bijna 3 jaar bij ons in bed geslapen. Ik vrees een beetje voor herhaling maar ik weet ook niet zo goed wanneer ik weer kan gaan proberen haar op bed te leggen. Voorlopig lopen al mijn pogingen uit op een huilende baby en een chagrijnige moeder haha
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Een week of 4 nu.
Ik weet nog bij mijn oudste dat sprong 4 ook 's nachts vo ...
Sliep je oudste ook zelfstandig voordat ze sprong4/ slaapregressie inging? Misschien zit daar nog een verschil in en pakt je jongste het straks weer op.
Slapen is voor mij heel belangrijk. Dus als ze slecht blijft slapen dan neem ik over een paar maanden een slaapcoach. Maakt me niet uit wat t kost😂
één maand geleden
Reactie op Loenie87
En nu kom ik dit tegen. Vanaf morgen heeft mijn man 2 weken vakantie, ik ga ...
Als ik dit soort tips zie dan moet ik altijd denken aan dat ik m’n dochter ook begon te wiegen met deze tijd en toen én aan de borst wilde én gewiegd worden. Wat een strijd om dat af te leren. Hopelijk pakt het voor jullie beter uit!
één maand geleden
Reactie op Saar1705
Sliep je oudste ook zelfstandig voordat ze sprong4/ slaapregressie inging? ...
Nee, oudste heeft dat nooit gedaan. Ze is 3 en ik kan nog steeds niet zo weglopen, ik moet altijd bij haar blijven tot ze slaapt. Dus ik hoop inderdaad dat de tweede het straks weer op gaat pakken.
Slapen is voor mij ook heel belangrijk, vandaar dat de oudste zo lang in ons bed heeft geslapen🙈 Dat was echt: of we slapen allemaal redelijk of er slaapt helemaal niemand. Nou, dan is de keuze snel gemaakt😂
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Oh jee🙈 Wel iets om voor te waken dus.
Nee dat hoeft echt niet! Hier ook altijd extra hulp geboden in moeilijke periodes (wiegen, samen slapen, tutje, ruis ga zo door) altijd was het opeens en vanzelf niet meer nodig, is echt de behoefte van je kindje 😊
één maand geleden
Reactie op MrsKeesje
Heel herkenbaar. Ben er soms 2 u mee bezig om haar rustig te krijgen. Overd ...
Vervelend he.. Vooral dat het zo’n strijd is. Voor haar niet leuk, maar voor ons ook niet
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Ik krijg haar ook niet in bed 's avonds. Dan probeer ik het nog wel een kee ...
Het naar bed gaan was gisteravond een drama, maar kon haar bij beide voedingen weer wegleggen en ze heeft alleen vanochtend om 6u nog bij me gelegen! Misschien was het eenmalig, maar er is hoop haha
één maand geleden
Hi! Onze dochter van nu 4 maanden slaapt sinds aantal nachten slecht. Ze kwam altijd al om 3:00 voor een fles maar voorheen sliep ze na de fles door tot 6:00/7:00 uur.
Sinds een aantal nachten wil ze na de fles van 3:00 eigenlijk niet goed meer slapen en wordt ze om het half uur wakker. De rest van de slaapjes zijn net als voorheen overdag. (45 minuten)
Heeft dit te maken met sprong 4 of is het misschien al de slaap regressie?
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Nee, oudste heeft dat nooit gedaan. Ze is 3 en ik kan nog steeds niet zo we ...
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niks vond als ouders hun kind in bed lieten slapen, maar nu heb ik zelf een kind en ik begrijp het nu helemaal en doe het zelf nu ook 🤣
De kans is groot dat je kindje het zelfstandig slapen weer gaat oppakken hoor! En anders lekker mee je bed in😏
één maand geleden
Ik ben moe, ik ben doodop, ken je dat gevoel dat je echt wilt opgeven, dat je even niet meer wilt. Ik kon er vannacht echt van huilen. Er lijkt maar geen eind aan te komen, of is dit het nieuwe ritme? Dat ze na al die weken zo gewend zijn om wakker te worden snachts, dat dit het nieuwe normaal is? Wanneer het een paar nachten goed lijkt te gaan, begin je gewoon weer van voor af aan. Voor je kinderen had, was je ook wel eens moe, maar als moeder zijnde, heeft vermoeidheid pas echt inhoud gekregen.
één maand geleden
Reactie op lovelife
Ik ben moe, ik ben doodop, ken je dat gevoel dat je echt wilt opgeven, dat ...
😘… ik snap helemaal wat je bedoelt te zeggen! Het is ook uitzichtloos en vooral mega uitputtend. Maar, hoe stom het ook klinkt, het wordt écht beter. Ik vond dit bij ons eerste kindje zo ingewikkeld om te geloven, maar uiteindelijk hebben we hem nooit iets ‘aangeleerd’ wat later fout was. We doen allemaal maar wat, maar dat is echt het juiste voor je kindje denk ik! En die vermoeidheid is niet te doen, nauwelijks vol te houden en zo ontmoedigend… Ik vind het echt voelen als een eindeloze jetlag. Heb jij ook dat je op ziet tegen de nacht? Omdat je bang bent voor de ellende die komen gaat?
één maand geleden
Reactie op CRMN•
😘… ik snap helemaal wat je bedoelt te zeggen! Het is ook uitzichtloos en v ...
Ja, met mijn zoontje denk ik ook, toen hebben we het toch ook “overleefd” want zo voelt het nu een beetje “overleven” en gaan op de “automatische piloot”. Ik heb het ook zo erg ja, dat je op zit tegen de nacht.. weet gewoon nu al dat ze om 1 of 2.00 weer wakker gaat zijn.. en wie hou ik voor de gek om dan nog te proberen om haar op een andere manier in slaap te krijgen dan met een beetje melk .. 😵💫. Ze is nu al erg onrustig , dus vrees het ergste weer vannacht 😴
één maand geleden
Reactie op lovelife
Ja, met mijn zoontje denk ik ook, toen hebben we het toch ook “overleefd” w ...
Precies ja, overleven is het echt! Ik verlang nu al weer zo naar dat ze ouder is en aan de andere kant voelt dat zo egoïstisch… Ik zit echt in exact hetzelfde schuitje als jij, hopelijk helpt dat een beetje 🥲 Ze doet ‘t niet expres houd ik maar steeds in mijn achterhoofd… Hoop op een goede nacht voor jullie!
één maand geleden
Reactie op CRMN•
Precies ja, overleven is het echt! Ik verlang nu al weer zo naar dat ze oud ...
Dat heb ik ook, maar voor ons is zij de laatste 🩷 dus ja ergens wil je ook weer niet dat het voorbij vliegt .. 🥹 en zeker waar, ze doen het ook absoluut niet expres, maar in de nacht vind ik dat moeilijk om voor ogen te houden, dan neemt de vermoeidheid gewoon de overhand na al een paar keren het een en ander geprobeerd te hebben, maar dat hoef ik vast niet uit te leggen 🙈. Het voelt inderdaad “fijn” om te weten dat ik niet de enige ben die dit allemaal zo voelt en moet doorstaan 🙈. Ik heb echt respect voor de mama’s die nu ook al weer aan het werk zijn, ik heb nog verlof wat het nog dragelijk maakt , met mijn oudste was ik al aan het werk, dat wilde ik dit keer echt niet 🤣, dus langer verlof genomen.
En soms denk ik, ik ga tegelijkertijd naar bed met haar, maar ik vind het ook fijn als ik dan eindelijk even kan “zitten” 😂.