1332 Reacties
2 maanden geleden
Vannacht ging de nacht ‘beter’ nog steeds wel 2x speen moeten geven, maar verder sliep ze wel door. Overdag nog steeds erg ontevreden, slaapt max 45 minuten waarna snel weer moe.
Ze valt wel zelf inslaap maar het koppelen van de slaapjes wil laatste tijd gewoon niet zo goed lukken. Staat sprong 4 en de slaapregressie wel om bekend. Maar vermoeiend is het wel…. Hele dag bezig met entertainen en onze dochter tevreden proberen te houden.
Probeer maar voor me te houden dat het een fase is wat ook weer overgaat en dat zij hier niets aan kan doen…. Ookal is er op sommige momenten wel frustratie aanwezig
2 maanden geleden
Reactie op Elin2024!
Vannacht ging de nacht ‘beter’ nog steeds wel 2x speen moeten geven, maar v ...
Hier ook echt een super moe meisje. Ik sta meestal 7 uur op met de kindjes maar ik heb de baby vanmorgen laten liggen.. 8 uur werd ze wakker, 1,5 uur wakker geweest en toen naar bed. Zelf in slaap gevallen (jeej, het lukt soms weer!), na 40 minuten wakker. Even laten liggen en toen dommelde ze toch weer weg voor een 15/20 minuten. Dus ik dacht: hey, fijn voor haar, dan kan ze weer even vooruit. Maar nee hoor, binnen het uur alweer moe, oogjes wrijven, geeuwen, hoofd begraven. Aan de borst in slaap gevallen dus ik zit nu even doodstil met haar op de bank.
Ik snap het wel hoor, ze ontwikkelt nu echt zó snel. Vanmorgen draaide ze naar haar buik in de box en wilde ze een speeltje hebben die net buiten bereik was. Tong uit haar mond van concentratie en maar proberen. En het lukte hoor! Ze kan zo goed grijpen, echt een verschil met een week geleden toen het allemaal nog een beetje oenig ging. Dus hoewel het pittig is vind ik die ontwikkelingen zo leuk om te zien. Iedere dag weer wat handiger, wijzer, sterker en slimmer❤️
2 maanden geleden
Ik vind het lastig te zeggen of onze zoon al in sprong 4 zit. Volgens de app al bijna twee weken.
Slapen s nachts gaat gelukkig (afkloppen) heel goed. Vorige week even een dipje gehad maar tot nu toe niet meer.
Alleen overdag is het slapen slechter sinds gisteren. Vorige week sliep hij s ochtends en ‘s middags 1,5 uur. Nu ben ik blij als hij één slaapcyclus volhoud.
Verder is hij wel vrolijk.. Dat entertainen herken ik wel!
Hij kan wat meer grijpen en probeert te rollen, hij komt op z’n zij nu.
2 maanden geleden
Mijn dochter is vandaag 14 weken en het lijkt ook of ze in de sprong 4 zit. Hazenslaapjes overdag en vanuit het niets in een diepe slaap kei hard huilen en niet meer verder kunnen slapen. Ook komt ze ‘s nachts weer voor een voeding.
Ik ben wel twee weken te vroeg bevallen dus eigenlijk zou ze nog niet in de sprong moeten zitten, maar wat zou het dan moeten zijn ?😅iemand enig idee
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Nog bezig hier... Al een week of 2 (dochter is nu 15+1). De nachten gaan ge ...
Oh dat beloofd wat dan haha! Wij zijn nu ook nog eens op vakantie en in de middag is ze echt ontroostbaar.. dus voorheen sliep ze altijd bij het zwembad maar nu gaan we maar terug naar de kamer. Ze slaapt ook echt niet diep. We hebben vannacht echt elk uur van de klok wel voorbij zien komen want langer dan 1 slaapcyclus sliep ze niet. Dat is wel even wennen aangezien ze normaal altijd doorsliep. Hopelijk is het gewoon sprong 4 en is ze snel weer zichzelf 🥰
2 maanden geleden
Ik vind het allemaal maar een beetje onzin, iedereen is elkaar aan het bang maken voor de wel beruchte sprong 4. Je hoort niet anders, hoe dramatisch en wat een hell het is. Tuurlijk is het wat pittiger met de hazenslaapjes maar om er zo’n groot drama over te maken.. 😂
2 maanden geleden
Ik vind het allemaal maar een beetje onzin, iedereen is elkaar aan het bang ...
Nouja, ik lees dingen over baby’s die halve nachten wakker zijn en overdag alleen maar huilen, dus ‘zo’n groot drama maken’ lijkt me in dat geval best wel logisch. En het is voor veel mensen fijn om te lezen dat je er niet alleen in staat, iets met gedeelde lasten… maar wel fijn dat het bij jouw kindje meevalt, als ik je verhaal goed interpreteer 😊
2 maanden geleden
Waarom is iedereen elkaar aan het bang maken terwijl moeders hierboven hun eigen verhalen schrijven?
Ik vind het nogal kort door de bocht wat je nu zegt op dit topic.
2 maanden geleden
Vorige week sliep onze zoon overdag echt heel goed. Nu zijn we weer terug bij hazenslaapjes en hulp nodig. ‘s nachts gaat het gelukkig wel goed.
Is dit ook kenmerkend voor sprong 4?
2 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Vorige week sliep onze zoon overdag echt heel goed. Nu zijn we weer terug b ...
Hier in de nacht ineens beter. Kan ook zijn omdat ze nu in haar eigen bed ligt, ze was zo onrustig in de cosleeper
Maar overdag vaak nog hazenslaapjes sinds een week of 2. 25 en 30 minuten waren de laatste dutjes van vandaag.
Ze ligt nu weer.. Ben benieuwd