9 Reacties

4 maanden geleden

Bij mijn 1e ook gehad. Toen ik dat merkte heb ik eerst nog een paar keer zonder tampon gedaan. Denk dat de 4e of 5e menstruatie tampons weer pijnloos gingen

4 maanden geleden

Hier ook zo ervaren idd, dus heb het bij maandverband gehouden. Wordt vanzelf wel weer beter verwacht ik.

4 maanden geleden

Volgens mij is het advies ook om bij je eerste menstruatie nog geen tampons te gebruiken ivm infectie ofzo?

4 maanden geleden

Ik zou tampax gebruiken, sowieso veel fijner met Inbrengen. Helemaal pijnloos weet ik niet maar dat wordt vanzelf beter. Het kost wat tijd om te herstellen.

4 maanden geleden

Reactie op Lampies

Volgens mij is het advies ook om bij je eerste menstruatie nog geen tampons ...
Dat heb ik inderdaad ook wel eens gehoord. Bij de 1e ook de 2e menstruatie pas tampons gebruikt en dit ging pijnloos.

4 maanden geleden

Reactie op Lampies

Volgens mij is het advies ook om bij je eerste menstruatie nog geen tampons ...
Mijn verloskundige adviseerde eerste 6 weken geen tampon te gebruiken ivm infectiegevaar maar dat het daarna geen probleem is.

4 maanden geleden

Ja bah dat duurde ff, vond die ob tampons met zo’n glad laagje wel heel fijn zitten!

4 maanden geleden

Ik ben ingeknipt; en heb dit niet. 11 wk postpartum en nu weer tampons aan het gebruiken. Maar ik bloed ook echt veel, dus het is niet ‘ droog’.. ik denk dat dat het voornaamste probleem is Misschien mini tampons gebruiken?

4 maanden geleden

Ja herkenbaar. Ik ben niet gescheurd of geknipt maar vind het ook niet fijn. Gebruik ze nu wel maar moet wel even doorbijten met inbrengen. Het voelt aan alsof het ruw/superdroog is, ook al bloed ik ontzettend heftig.