7 Reacties
3 maanden geleden
De vraag is vooral of je het zelf erg vindt denk ik ;) wil je dat hij went aan dat de tv altijd aan staat en vind je dit ook nog prima als hij ouder is? Dan is het denk ik geen punt. Wil je dit niet voor als hij ouder is, dan zou ik er zelf voor kiezen om hem er nu ook niet aan te laten wennen dat de tv altijd aan staat, dan hoef je het later ook niet af te leren, maar ook dat kan natuurlijk altijd als je maar consequent bent.
3 maanden geleden
Dat betekent dat hij bijna continue is blootgesteld aan visuele en auditieve prikkels als hij wakker is en ook als hij in dezelfde kamer slaapt. Dat lijkt mij persoonlijk niet oké voor een kind voor wat voor leeftijd dan ook, maar al helemaal niet voor babys die al zo veel moeten verwerken. Als je geluid om je heen fijn vindt, kun je misschien beter de radio of muziek aan doen. Dat scheelt in ieder geval weer een prikkel minder. Of leg je zoon op zo'n manier neer dat hij de tv en het flitsen van het beeld niet ziet.
3 maanden geleden
Oh, maar ik laat hem zeker niet de hele dag meekijken hoor!
Maar meestal tijdens de voeding ligt ie in zo'n positie dat ie meekijkt, zeker niet de hele dag door! Probeer het ook zoveel mogelijk te voorkomen, maar nu met een borstontsteking kan ik maar in een bepaalde houding voeden en dan heeft ie dus uitzicht op de tv haha...