20 Reacties
2 maanden geleden
Toen ik alleen d3 oudste als baby nog haf ging ik idd vaak rondje wandelen of even ergens lunchen. Soms afspreken bij een vriendin met kinderen en baby dan daar te bed leggen of andersom. Maar tot de tijd dat we naar 2 dutjes gingen idd veel thuis. Bij 2 dutjes werd ik al wat minder huisgebonden en gingen we af en toe bij de boer langs of een kinderboerderij
2 maanden geleden
Ik lees mee ! Ik vind het ook best lastig m’n vriend is heel de dag werken en hij is nog zo klein dus dan ist het ook lastig om dingen te doen
2 maanden geleden
Sochtends van 07.00-10.30 heb ik tijd voor mezelf en slaapt onze kleine, ik ga dan stofzuigen, doe de was of bereid het avondeten alvast voor. Als hij wakker is en klaar is met de fles, gaan we ook vaak een stuk lopen, ook goed voor mezelf. Verder hebben we veel baby speelgoed, dan ga ik met hem spelen. Je kan ook een klein badje opzetten, daar had ik hem van de week in gedaan dat het zo warm was hij vond t erg leuk. Of ik zet hem soms in z'n wipstoel voor de tv, spongebob vind ie leuk en dan kan ik even iets voor mezelf doen. Of ik doe tummy time met hem, of ik praat veel met hem want hij is z'n stem aan het ontdekken. We doen regelmatig een "tour de jour" tour door het huis en laat alle kamers enz zien. Wat ik ook een uitkomst vond was de "oei ik groei app" je betaald daar wel voor, maar daar staan ook veel dingen in wat je met je baby kan doen en welke fase hij of zij zich bevind. Bij mij vliegen de dagen echt voorbij. Je kan ook bijv lekker ergens wandelen en aansluitend met iemand gaan lunchen als je kleine slaapt. Wat mijn kleine ook leuk vind, is liedjes voor hem zingen zoals in de maneschijn. Hopelijk heb je hier wat aan succes :-)
2 maanden geleden
Reactie op Angelam1992
Sochtends van 07.00-10.30 heb ik tijd voor mezelf en slaapt onze kleine, ik ...
Ha leuk! Ik zing ook in de maneschijn ☺️
2 maanden geleden
Reactie op Angelam1992
Sochtends van 07.00-10.30 heb ik tijd voor mezelf en slaapt onze kleine, ik ...
Klinkt beetje als mijn dagen nu.. muv lunchen met vrienden want die wonen na verhuizing niet in de buurt.
En de tv omdat ik dat liever niet aanbied.
Ik hoopte stiekem dat er misschien meer te doen was buiten huis waar ik niet aan gedacht had. Ik zie dan alleen baby zwemmen waar ik liever ook mee wacht tot hij groter is ivm temperatuur.
Zoveel in huis doet mij echt niet veel goeds maar misschien moet ik even mijn rust en draai er in vinden dat het niet anders is voor nu.
2 maanden geleden
Heel herkenbaar hoor @Jansje90! Ik vind ook dat je veel aan huis gekluisterd bent. Rondje wandelen doe ik wel en huishouden, maar verder?!?
Ik merk dat ik geen hobby’s in huis heb. Als je dat hebt gaat de tijd misschien wat sneller.. Dus als jullie tips hebben, let me know!
2 maanden geleden
Ik ga er regelmatig een dagje op uit naar mijn (schoon)ouders. Ik merk dat daar de dag dan vanzelf wel vult doordat we even naar de stad gaan, kringloop bezoeken, ijsje gaan halen oid. Mijn man werkt 4 dagen, dus dan zijn daar vaak 2 al van gevuld. Die andere 2 dagen probeer ik dan of met vriendinnen af te spreken of het huis een beetje op orde te brengen.
De overige 3 dagen ga ik er dan met mijn partner + kind op pad naar bijvoorbeeld zaterdagochtend de markt, zondagochtend de kerk, nog eens een keer savonds vrienden en het weekend is alweer om.
2 maanden geleden
Ik ben vooralsnog niet veel alleen thuis, mijn vriend heeft nu zomervakantie met werk. Maar dit weekend is hij er niet. Vandaag rustig aan, lekker bijkomen van de korte nacht, wandeling in de draagzak naar de supermarkt, lekker eten voor mezelf maken, boekjes ‘voorlezen’ aan de baby en in zijn slaapjes lekker serietje kijken. Morgen heb ik een verjaardagsfeestje dus gaan we op pad. En zondag dacht ik naar het fotomuseum te gaan!
2 maanden geleden
Nu wel 2 kinderen, maar wat wij doen is vaak even een rondje dorp. Dan pak ik de kinderwagen en wandelen we naar de Hema bijvoorbeeld voor een kop koffie (en appelsap). Soms een rondje markt. Ik ga af en toe naar m'n moeder en oma. Of zij komen hier en dan gaan we even winkelen. Intratuin is ook leuk om te doen vind ik, dan daar kop koffie. Babyzwemmen inderdaad over een tijdje. Kinderboerderij vind ik ook met baby erg leuk. Onze baby kijkt graag naar de geitjes, of de kippen, die maken zo'n leuk geluid😆
Ik kies dingen uit die zowel leuk zijn als baby wakker is en als ze slaapt. Binnenkort gaan we beginnen met fietsen, lijkt me ook heerlijk. Gewoon lekker even eropuit, wonen vlakbij het buitengebied dus lekker tussen de weilanden en de koeien door fietsen.
Oja, bibliotheek gaan we binnenkort ook weer heen. Is op loopafstand en baby's vinden een boek lezen vaak ook erg leuk.
2 maanden geleden
Ik zet hem in de stoel als ik ga koken en laat hem alle i gredienten zien, sommige voelen en ruiken. Leuk om zijn reacties te zien en voor mij veel relaxter koken (want hij is entertaint en jengelt niet). Je kan ook een keer naar een babyspa in de buurt? Samen onder de douche... boekje lezen op bed terwijl je tummy time oefent, samen dansen op muziek in de woonkamer...
2 maanden geleden
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik denk als ik zo de reacties lees het in deze periode echt vooral veel thuis zijn is (met de daar bij behorende vermaakjes) ik snak zelf echt naar meer de deur uit gaan maar als ik zo jullie reacties lees zit iedereen beetje in zelfde schuitje en zal ik de ‘ik wil de deur uit’ onrust maar even wat meer proberen te parkeren. Het komt wel weer.
2 maanden geleden
Maar wat doe je normaal als je thuis bent dan? Ik doe eigenlijk het zelfde als normaal, alleen dan met mijn baby. Nu heb ik nog 2 oudere kindjes op opvang/school dus die wegbrengen en ophalen kost ook wat tijd. Maar wandelen, winkelen, huishouden, op bezoek gaan, boodschappen, zwemmen, lunchen, speeltuin, fietsen, ga zo maar door, Niet heel spannend allemaal natuurlijk, maar met een kleintje gaat alles toch langzaam 🤣
2 maanden geleden
Maar wat doe je normaal als je thuis bent dan? Ik doe eigenlijk het zelfde ...
Niet thuis zijn. Ik heb verder pubers op de middelbare school. Ik ben normaal gewoon aan het werk en de oudste gaan uiteraard zelf naar school en sport enzo door de weeks. Verder altijd slechte thuis blijver geweest. Toen de oudste nog klein waren ook altijd de deur uit met ze. Maar echt de baby tijd heb ik nog niet eerder mee gemaakt met alleen een baby en ik thuis. Het begon me beetje te benauwen van is dit het dan? Doe ik iets verkeerd? Maar ik doe niks verkeerd ik moet gewoon even wennen.
2 maanden geleden
Reactie op Maanlicht
Ik ben benieuwd of jullie echt ‘huismoeders’ zijn, of dat jullie nog verlof ...
Ik start in november weer met werken. Nu met de 2e wel een dag minder. Bij de 1e kon ik niet wachten weer te gaan werken. Nu is werk echt minder aantrekkelijk, maar nog stop thuis met de kids zie ik ook niet helemaal zitten 😅. Dus straks even zoeken naar een nieuwe balans
2 maanden geleden
Reactie op Maanlicht
Ik ben benieuwd of jullie echt ‘huismoeders’ zijn, of dat jullie nog verlof ...
Ik begin november pas weer, maar ik werk avonden en ben overdag dus wel thuis met mijn kindjes! Ik werk max 2 avonden per week dus dat is goed te doen. Ik vind werken ook niet zo belangrijk, nooit gevonden ook eigenlijk haha
2 maanden geleden
Reactie op Maanlicht
Grappig hoe dat ineens anders dan is. Hoeveel ga je werken? Ik ga 3 dagen w ...
Ik ga nu ook 3 dagen werken. Maar het voelt erg weinig als ik kijk naar mijn hoeveelheid klassen (docent vo). Dan denk ik echt, hoezo heb ik maar 4 klassen. Ik kan er toch best meer doen op 3 dagen. Maar het is denk ik wel relaxed als ik eenmaal ben begonnen
2 maanden geleden
Reactie op Ab itsme
Ik ga nu ook 3 dagen werken. Maar het voelt erg weinig als ik kijk naar mij ...
Wat leuk nog een docent vo! Ik ook. Ook 3 dagen straks 😊