16 Reacties
3 maanden geleden
Onze dochter tilde tot een werk ofzo geleden haar hoofd ook niet echt op in buikligging. Maar ze deed dat wel wanneer ze op mijn buik/borst lag. Hoe is dat bij jouw baby? En als je hem rechtop houdt, kan hij dan wel z'n hoofd een beetje rechtop houden?
Onze dochter vond tummy time gewoon echt niet leuk, dat was huilen. Nu gaat het wel steeds iets beter.
3 maanden geleden
Reactie op LoreMA
Heykes, onze baby is 11 weken en kan ook nog totaal zijn hoofdje niet tille ...
Geeft toch een geruststelling wetende dat er nog baby’s zijn.. dan kan ik me al geruststellen met het idee dat ze gewoon lui zijn.. 🥲 ook een jongen toevallig? 🤣 schijnt dat die wel een pak luier zijn dan meisjes. Onze dochter kon het namelijk met een maand al super stabiel, zonder hier zelfs veel tummy time voor te doen 😅
3 maanden geleden
Mijn beide babies deden dit niet. Tummy time was ook drama, gingen ze alleen van huilen. Bij beide rond de 10 a 12 weken opeens een omslag, tummy time kan (kort) zonder gekrijs en hoppa, de hoofdjes kunnen gewoon omhoog. Ik heb ze overigens zonder tummy time wel laten oefenen bij mij op de borst of tegen mn schouder aan als ik sta. Blijkbaar was dat gewoon afdoende, ondanks dat cb aangaf dat ik écht tummy time moest doen. 🙂
3 maanden geleden
Hier ook een lui mannetje van 12 weken hoor 😂 Hij kan prima z'n hoofd in de lucht houden en ik kan hem ook gewoon 15 min tummytime op het speelkleed geven zonder dat hij moppert, maar hij gaat gewoon als zeester plat op het kleed liggen en denkt zoek het maar uit 😂 Als ik hem echt op z'n armpjes op het kleed leg dan gaat hij wel rondkijken, maar verder is hij vooral liever lui dan moe. Inderdaad een wereld van verschil vergeleken met onze dochter toen ook. Komt vanzelf wel goed hoor, heb nog nooit peuters gezien die hun hoofd niet konden optillen omdat ze als baby geen zin hadden in tummytime.
3 maanden geleden
Reactie op Novbaby2020
Hier ook een lui mannetje van 12 weken hoor 😂 Hij kan prima z'n hoofd in d ...
Oh ik hoop het zo.. de pediaters hebben me echt schrik aangejaagd 🥺
Hersenschade door zuurstoftekort tijdens bevalling, mogelijk stofwisselingstoornissen of spierziekten blabla 🥲😭
3 maanden geleden
Ik help onze kleine soms een handje: ik heb een kleedje op tafel gelegd ipv in de box, dat maakt het een wat stevigere ondergrond en ik kan hem dan ook omdraaien. Zelf ga ik er gehurkt voor zitten en gaat hij echt proberen naar me te kijken!
Verder z’n armpjes onder z’n schouders zetten en z’n bips naar beneden duwen kan helpen. Eventueel een rolletje van een doek maken en onder z’n schoudertjes leggen voor wat extra hulp.
Misschien heb je er wat aan!
3 maanden geleden
Reactie op 1010E
Op de borst wel beetje beter maar ook echt niet hoe het zou moeten.. maar a ...
Dan kan hij het dus al wel een beetje! Niet alle baby's zijn even snel, en niet alle baby's vinden het even leuk. Voorlopig zou ik me niet teveel zorgen maken, en de onderzoeken rustig afwachten. Maar ik weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is natuurlijk. Veel succes in ieder geval!
Laat je nog weten wat er uit de onderzoeken komt?
3 maanden geleden
Hier ook twee kindjes die tummy time niks vinden. Mn dochter is er prima groot mee geworden en m’n zoontje (nu 13 weken) kan al een maand z’n hoofd zelf rechthouden als je hem optilt, maar als hij op z’n buik ligt doet hij er niks mee. Werd vanmorgen ook bang gemaakt bij het cb dat hij anders niet zou kunnen kruipen (?? Nooit eerder gehoord). Ik maak me niet zo’n zorgen, zal vast goedkomen net zoals bij m’n dochtertje.
3 maanden geleden
Mijn mannetje lukte het ook niet. Wij hadden het vermoeden dat er iets 'vast' zat waardoor het niet lukte. Met hem naar de osteopaat gegaan en de 'spanning' uit z'n lijfje gehaald. Nu lukt het hem wel!!
3 maanden geleden
Mijn mannetje kan het ook nog niet. Is nu bijna 11 weken. Er zat wel iets vast in z’n nekje wat de osteopaat los heeft gemaakt. We oefenen dus maar gewoon door…